לא רק בארץ, בלא מעט מדינות בעולם סובלים מאוד מתורים ארוכים בשדות התעופה. הסיבה לתופעה זהה אצל כולם: לא מעט אנשים חזרו לטוס אחרי הקורונה וכוח האדם, הכולל מאבטחים ואנשי תפעול, עדיין לא אויש לגמרי.
כך, תמונות שפורסמו בסוף השבוע האחרון בשדה התעופה הבינלאומי באמסטרדם - סכיפהול (Schiphol), מזכירים מאוד את מה שקורה בנתב"ג למשל, או בשדות תעופה בבריטניה וארה"ב.
העיכובים הרבים הובילו למהלך קיצוני מצד חברת התעופה הלאומי, KLM, שעצרה את כל ההזמנות החדשות בטיסות שלה, מתוך חשש שנוסעים לא יצליחו להגיע בזמן לטיסה.
כך, חברת התעופה הודיעה שהיא עוצר מכירת כרטיסי טיסה חדשים בחלק מטיסותיה עד היום (29.5), במטרה "ליצור מקום" לנוסעים שצריכים יהיו לבצע הזמנה מחדש לאחר שיחמיצו את הטיסה המקורית שלהם, בעקבות התורים הארוכים. למעשה, החברה נוקטת בשיטה בה היא מקדימה תרופה למכה.
@Schiphol #Schiphol #schipholairport #Amsterdam #fail
What an ugly joke!
Developing countries have better airports.
Que line for more than 1km
26 May - 6am pic.twitter.com/3FUgFsvkzI
Worst experience ever at @Schiphol airport, 5 hrs line to get to security check, no support for people missed their flights from @KLM transfer desk pic.twitter.com/PaBrck3cre
על פי נתוני מועצת שדות התעופה הבינלאומית (ACI), סכיפהול הוא השדה השלישי העמוס בעולם לנוסעים בינלאומיים וכבר באפריל השדה התמודד עם מצב דומה של תורים בלתי נסבלים, בעקבותיהם קראו לנוסעים להתאפק מלטוס לחו"ל.
באמסטרדם הכריזו השבוע גם על תוכנית של ארבעה שלבים במטרה לחזור לתיפקוד ראוי של שדה התעופה. התכנית כוללת מאמצי גיוס רבים לצד פתרונות לייעול ההמתנה.