טיול עם רכב בחו"ל זו חוויה מיוחדת שמאפשרת לגלות ולהגיע ללא מעט מקומות ייחודיים ופחות מוכרים במהלך הטיול. כמובן, כל זה אם אין בעיות מהותיות שיכולות להרוס הכל. 

בתוך כך, מתברר שבשנה האחרונה, יותר ויותר סוכנויות להשכרת רכב הוציאו את הגלגלים הרזרביים מהרכבים שלהן, ובמקומם שמו ערכת ניפוח ותיקון שנועדו לטפל בפנצ'רים קלים, כמו מסמר. ומה קורה אם יש פנצ'ר יותר רציני? צריך להזמין ולהמתין לגרר שיוביל את הרכב למוסך.

> שכרתם רכב בחו"ל? זה הדבר הראשון שצריך לעשות

עמית, מטייל ישראלי ששכר רכב לארבעה ימים בציריך מספר: "כבר ביום הראשון של הטיול הצמיג התפנצ׳ר באופן די רציני כשהיינו במעבר הרים נידח. במצב רגיל היינו מחליפים צמיג וממשיכים בטיול אבל נאלצנו לחכות חצי יום לחילוץ שגרר את הרכב למוסך בעיר רחוקה, כי רק המוסך הזה עובד עם חברת ההשכרה".

 פנצ'ר בצמיג? איך להחליף גלגל לבד - המדריך המלא (צילום: אוטו)
חשוב לשים לב: בהרבה רכבים כבר אין גלגל רזרבי | צילום: אוטו

הוא ממשיך: "הגרר לקח את הרכב והשאיר אותנו עם המזוודות ובלי רכב חלופי. חיכינו עד למחרת, ואז הודיעו לנו שיקח עוד יום אחד לפחות עד שידאגו לנו לרכב חלופי. בסוף, כדי לא להרוס את הטיול, שכרנו רכב מחברה אחרת והפסדנו אלפי שקלים".

"יש מדינות שגובות מס על שימוש בצמיגים"

פנינו לאופיר דנאי, מנכ"ל ובעלים של חברת אופרן השכרת רכב בחו"ל ומומחה לנושא, שיסביר מדוע התופעה הזו מתרחשת. הוא מציין שחברות ההשכרה הן למעשה "קורבן" של יצרני הרכב והשלטונות במדינות השונות. הוא מסביר: "ההגבלות והמיסים של השלטונות במדינות שונות לרכבים ירוקים, דוחפת את היצרנים לכיוון הזה. צמיג זה דבר שמאד מזהם ולא מתכלה אז יש מדינות, כמו בקנדה, שגובות מס על שימוש בצמיגים בגלל הזיהום הסביבתי".

בעקבות כך, ברכבים רבים מוציאים את הגלגל הרזרבי ובחברות ההשכרה מקווים שהנסיעה של השוכרים תעבור חלק. "עבורינו גם אין פה חסכון, להיפך, כל פנצ'ר משמעותי דורש לשלוח צוות חילוץ ודורש השבתה של הרכב. זה רע מאוד לשוכרים שהטיול שלהם יכול להיהרס ורע לחברות ההשכרה שמשלמות על כך", הוא מסכם.

בשורה התחתונה: אם אתם שוכרים רכב בחו"ל, חשוב לקחת את העובדה הזו בחשבון ותמיד לבדוק מה האופציות שלכם במקרה ויש לכם פנצ'ר שמחייב אתכם לפנות את הרכב למוסך.