רשם בית המשפט לתביעות קטנות בבת ים חייב את חברת התעופה הלאומית של קנדה, "אייר קנדה", לשלם פיצוי גבוה לבני משפחה ממרכז הארץ שפספסו טיסות המשך לקוסטה ריקה עקב מחדלי החברה.
על פי כתב התביעה שהגישו ההורים ושני ילדיהם לבית המשפט, נטען כי לפני כעשרה חודשים רכשה המשפחה כרטיסי טיסה מאייר קנדה לקוסטה ריקה. הטיסה כללה המראה מתל אביב, נחיתה בטורנטו שבקנדה ומשם טיסה לסן חוזה, בירת קוסטה ריקה.
בני המשפחה היו אמורים להמתין 65 דקות בנמל התעופה בטורנטו לטיסת ההמשך לסן חוזה. לרוע המזל, הטיסה מתל אביב לטורנטו המריאה באיחור של שעה וחצי וכתוצאה מכך הם החמיצו את טיסת ההמשך מטורנטו לסן חוזה שהמריאה בלעדיהם.
החברה דאגה ללינה ושוברי מזון לבני המשפחה, אבל אז התברר להם שהטיסה למחרת תמריא מטורנטו למונטריאול ומשם לסן חוזה. "נאלצנו לישון ארבעתנו בחדר קטן במלון ושוברי המזון לא הספיקו לארוחות לכולם", אמרו בני המשפחה. לדבריהם החברה הציעה להם פיצוי של 100 דולר לאדם לטיסה הבאה בחברה. בני המשפחה טענו בכתב התביעה כי הם הגיעו לסן חוזה רק כעבור 24 שעות ומגיע להם פיצוי על פי חוק שירותי התעופה וכי הם זכאים לפיצויים לדוגמה.
אייר קנדה הגישה כתב הגנה בו טענה שיש להטיל את האשמה על התובעים שידעו מראש שהזמן בין הנחיתה בטורנטו לטיסת ההמשך לסן חוזה קצרה מאוד ואין לחייב אותה בתשלום פיצוי. לטענת החברה, הטיסה מתל אביב לטורנטו התעכבה בשעה בעניין שלא בשליטתה ואחריותה שכן היה עיכוב בטיסה נכנסת לנתב"ג עקב סיבות ביטחוניות. כמו כן, ציינה החברה כי סופקו לתובעים אפשרויות לינה ושוברי מזון.
הרשם שדן בתביעה ושמע את הצדדים קיבל אותה בחלקה. הוא ציין בפסק הדין כי החברה אחראית באופן מלא לכך שבני המשפחה הגיעו לקוסטה ריקה באיחור של 24 שעות וחייב אותה לשלם להם פיצוי של 25 אלף שקלים. לדבריו, החברה לא הציגה בפניו ראיות שיוכיחו את הסיבה לעיכוב בהמראה מתל אביב לטורנטו, ולכן יש להסיק כי היא האחראית לעיכוב הבלתי מוסבר.