לקראת תביעת ענק: לאחר שדיווחנו ב-mako על כך שבחודשים האחרונים נוסעים ישראלים של חברת התעופה ריינאייר לא מורשים לעלות על הטיסות חזרה לארץ, במיוחד בנמל התעופה בברלין, כעת מתארגנת תביעה נגד החברה. כ-150 נוסעים התאגדו יחדיו במטרה להגיש תביעת ענק בגין הנזקים שנגרמו להם ברכישת כרטיסים חדשים ויקרים יותר, ועוגמת נפש שבגללה נותרו בנמל התעופה ללא שום פתרון או מענה מצד החברה.
"הגענו שלוש שעות לפני הזמן לשדה, הבדיקות התארכו הרבה זמן, וכשהגענו לשער העלייה כמה דקות לפני הסגירה, גילינו שהם סגרו אותו וסירבו להעלות אותנו לטיסה" משחזר פ', תושב ברלין שפספס טיסה של ריינאייר לפני כמה שבועות בגלל הבידוקים הביטחוניים הממושכים. "הסברנו לעובדים של החברה שאנחנו לא אשמים שהבדיקות נמשכו זמן רב, והם היו צריכים לעדכן אותנו בעניין ולעכב את הטיסה, אבל כלום לא עזר. חיכינו 55 דקות עד שהורידו לנו את המזוודות מהמטוס ואז הטיסה המריאה בלעדינו", ממשיך פ' ומוסיף, "התאכזבתי מאוד מהשירות והתנהלות עובדי החברה. באותו הזמן יכולנו לעלות למטוס ולהמריא לתל אביב. זו התנהגות תמוהה מאוד ואנחנו נתבע אותם על הנזקים שנגרמו לנו".
הישראלים שנתקעו בברלין ולא הורשו לעלות לטיסות, טוענים כי המטוסים עדיין לא המריאו כשהם הגיעו לשער, והחברה העדיפה להוריד את המזוודות מהטיסה בתהליך שארך כשעה בממוצע, במקום להעלות אותם לטיסה. כמו כן, על פי הטענות, הנוסעים התעכבו בגלל הבדיקות הקפדניות בנמל התעופה, ולמרות שהגיעו בזמן לפני סגירת השער שנקבעה, הם גילו שהוא נסגר מוקדם יותר, ונציגי החברה סירבו להעלות אותם למטוס. רבים מהם גם אומרים כי בשום שלב נציגי החברה לא ניסו לסייע במציאת פתרון, או התנצלו בפניהם בזמן האירוע.
"כשרכשתי כרטיס טיסה לא נאמר לי בשום שלב שיש עיכובים או בעיות של בדיקות ביטחוניות. הגענו אני ועוד כמה חברים כשלוש וחצי שעות לפני הזמן, וכשסיימנו את הצ'ק-אין ושליחת המזוודות, רצנו בטירוף לשער העלייה וגילינו שהם סגרו אותו חמש דקות לפני הזמן", מספר דויד. "הם טענו שאיחרנו, הורידו לנו את המזוודות ובלית ברירה קנינו כרטיסים חדשים. זו התנהגות שרירותית ולא אנושית. בחברות אחרות במעמד רכישת הכרטיס מזהירים מעיכובים בגלל הבדיקות, אבל בריינאייר זה לא מעניין אותם, העיקר שנקנה מהם כרטיסים חדשים".
קבוצת הנוסעים שכרה את שירותיו של עו"ד אשר רוטבאום, מומחה לדיני תעופה, וכעת הם מתכוונים להגיש תביעת ענק נגד החברה. "הם גרמו לנו לנזקים ברכישת כרטיסים חדשים ועוגמת נפש", אומר אחד הנוסעים. "שילמדו דרך הכיס לא להתנהג בצורה מחפירה לנוסעים שלהם. הם יכלו להעלות את כל הנוסעים, אבל העדיפו שנחכה שעה עד לקבלת המזוודות ורק אז המטוס המריא".