The queue for Angus Steakhouse today
byu/precious_times_205 inlondon

בעוד זרם התיירים והמשפיענים ממשיך להעמיס על מקומות האוכל המובילים בלונדון, המקומיים לוקחים את העניינים לידיים. אבל בניגוד להפגנות ול"הרתעות תיירותיות" יצירתיות שנראו בכמה ערים באירופה הקיץ, תושבי לונדון פנו לצורה עדינה יותר של מאבק. האסטרטגיה שלהם? מבול של ביקורות מצוינות וביקורות של חמישה כוכבים למסעדות בינוניות כדי לפתות תיירים מהמקומות האהובים עליהם.

מגמה זו גדלה לקמפיין מתואם, כלל-עירוני של "הפצצת אהבה (lovebombing) כדי למשוך תיירים למסעדות ממוצעות, ולהסתיר מהם את הפנינים האמיתיות שהלונדונרים שומרים לעצמם. Angus Steakhouse, רשת מסעדות סטייקים מוכרת, הייתה יעד מרכזי לביקורות המדהימות אך מזויפות. בביקורת אחת, סועד התגאה בחוויה האקסקלוסיבית ואמר שאכל את ה"סנדוויץ' סטייק סוויפטלוין" – ספיישל לא קיים בהשראת טיילור סוויפט, והזמין את התיירים להגיע למקום ולחוש בחוויה הלונדונית ה"אותנטית", שלטענתו האהוב ביותר על הזמרת האמריקנית.

 

אנגוס סטייק האוס לונדון (צילום: NataliaCatalina.com, shutterstock)
הביקורות שולחות את התיירים לרשת ומסתירות את המסעדות המומלצות יותר. לונדון | צילום: NataliaCatalina.com, shutterstock

הכל התחיל אחרי שמשתמש Reddit פנה לפורום לונדוני כדי להתלונן על כך שחנות הסנדוויצ'ים של Black Pig בבורו מרקט "נהרסה על ידי משפיענים". הפוסט תיאר את המקום ככזה שאפשר למצוא בו את "הסנדוויץ' הכי טוב בלונדון, אבל מאכזב לראות תור של למעלה מ-200 אנשים לאחר שהחנות הפכה לוויראלית באינסטגרם ובטיקטוק". המשתמש Greenawayer הגיב: "זו הסיבה שזה רעיון רע לפרסם את המקומות האהובים עליכם בלונדון. לידיעתך, Angus Steakhouse מכינים כריך סטייק מדהים. משפיענים צריכים לנסות אותו".

התגובה זכתה לאלפי הצבעות חיוביות, ועוררה גל של ביקורות אירוניות. ישנן חמש מסעדות Angus Steakhouse הפזורות ברחבי הווסט אנד של לונדון. אומנם אין שום דבר רע במסעדה, אבל היא חביבה בעיקר על תיירים מאשר מקום שהמקומיים מרגישים מחוברים אליו. 

כדי להפוך את טקטיקת הפצצת האהבה לאפקטיבית, המקומיים כותבים בגוגל, X, Reddit ו-TripAdvisor עם תיאורים מוגזמים מאוד של כל דבר, החל מהשירות ועד לאווירה, ומפלפלים את הביקורות עם מנות ש"חובה לנסות" ומבצעים "מוסתרים" שמעולם לא היו קיימים. הביקורות המזויפות מכסות את כל מה שהתיירים מחפשים בהמלצות של מקומיים, עם בלעדיות וחוויות אוכל שמותאמות לרשתות החברתיות.

@mara_webster Londoners are review bombing Angus Steakhouse restaurants so that tourists will go there instead of to thejr favourite restaurants #restaurantstory #shenaningans #greenscreen ♬ original sound - Mara Webster &

ביקורת אחת מוגזמת בגוגל תיארה את האוכל של ה-Angus Steakhouse ככזה שאי אפשר לעמוד בפניו. "הייתי בשביתת רעב במשך 56 ימים, אבל כריך הסטייק היה זה ששבר אותי", כתב אחד המגיבים בביקורת. "אני עכשיו תזונאי ואני תמיד ממליץ על דיאטת קרניבור, שבמרכזה הסטייקייה המקודשת הזו".

ב-Tripadvisor, אלפי ביקורות מציירות תמונה דומה. המסעדה מדורגת עם ארבעה מתוך חמישה כוכבים, ולמרות שרבות מהתגובות באמת יכולות להיות נכונות, יש סיכוי שתושבי לונדון הגניבו כמה ביקורות מזויפות או מוגזמות. הסיפור דומה ב-X, שם משתמש אחד אפילו הציע לספק הנחיות להגעה לסניף של מסעדת הסטייקים: "לכו לזה של תחנת ויקטוריה", הוא כתב.

מדוע גוגל לא תופסת את הביקורות האלה?

הצלחת הביקורות הזו מדגישה את החולשות במערכת הביקורות של גוגל. ההסתמכות על ​​נתוני משתמשים לא מאומתים פירושה שכמעט בלתי אפשרי להסיר ביקורות – חיוביות או שליליות. כל הביקורות נראות לגיטימיות מכיוון שהן מגיעות ממשתמשים שנמצאים בלונדון, כפי שמאושר על ידי כתובת ה-IP או המיקום הגאוגרפי. כמו כן, הגולשים מחפשים את שמות המסעדות, ובעיני גוגל זוהי התנהגות משתמש טבעית ומראה כוונה ברורה.

מעבר לנתונים האלה, המשתמשים גם "מבלים" בפרופיל העסקי של המסעדה, גוללים (כנראה קוראים ומצחקקים על הביקורות האחרות), ומשאירים ביקורת מדהימה, כל הדברים שגוגל חושבת שהם אמיתיים. במצב זה, ההסתמכות המוגזמת של גוגל על ​​סימנים אלה במקום אימות משתמש אמיתי מביאה לאישור אוטומטי, ומאפשרת לביקורות המזויפות לעלות ללא זיהוי.