במהלך הטיסה אנחנו נאלצים לסמוך בעיניים עצומות על הטייסים שנמצאים מאחורי הדלת הסגורה בקדמת המטוס. בסופו של דבר, התפקוד שלהם הוא זה שיביא אותנו הביתה בשלום. בדיוק מעשיו הלא אחראיים של טייס המשנה בחברת אייר צ'יינה, לפני מספר ימים, גרם לסערה לא קטנה.
>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
ביום שלישי האחרון, בטיסה שיצאה מהונג קונג בדרכה לדאליין שבצפון מזרח סין (טיסה שאורכת כשלוש שעות וחצי), החליט טייס המשנה שהוא לא יכול להתאפק ועישן סיגריה אלקטרונית בתא הטייס. במטרה להסוות את מעשיו הוא סגר את מערכת האוורור, דבר שגרם מיד לכך שלחץ האוויר במטוס ירד בצורה קיצונית.
מערכות ההגנה האוטמטיות שזיהו את ירידת החמצן הפתאומית הזו, הורו שיש לרדת לגובה נמוך בהרבה, על מנת לאזן את רמת החמצן, וכך, בכמה דקות בודדות המטוס "צנח" כ-21 אלף רגל (6.5 ק"מ). בנוסף לזאת, מסכות החמצן ירדו והדיילים הנחו את כל הנוסעים לשים אותן על דרכי הנשימה ולהתכונן לנחיתת חירום. לאחר מספר דקות מורטות עצבים, המטוס חזר לגובה שיוט רגיל ומצב החירום הופסק.
הבדיקות הראשוניות של של מנהל התעופה הסיני הראו שטייס המשנה, שניסה כאמור לכבות את האוורור מבלי לדווח על כך לטייס הראשי, כיבה במקום זה את מערכות המיזוג שאחראיות גם על איזון לחץ האוויר, מה שגרם לתגובת השרשרת המלחיצה והלא אחראית.
חברת התעופה, אייר צ'יינה, הבטיחה שתנהג ב"אפס סובלנות" והיא ממשיכה לבדוק את השתלשלות האירועים לעומק. התקנות כמובן אוסרות על עישון במהלך הטיסה, לרבות סיגריות אלקטרוניות. יחד עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שטייסים נתפסים מעשנים וכבר בשנת 2015 דווח על מקרה באותה החברה, בו עלה ריח חזק של עשן מתא הטייס.