המבקרים בפוקט מכירים את הבעיה של מחירים מופקעים לנסיעה מוניות, בעיה שנמשכת כבר שנים. "מאפית המוניות" הידועה לשמצה בפוקט ממשיכה לנצל תיירים ומקומיים כאחד, גובה תעריפים מנופחים ואפילו נוקטת באלימות כשהם מזהים נוסעים שמשתמשים בשירותי הסעות חלופיים כמו Grab.

למרות תלונות רבות הן מצד תושבים והן מצד תיירים, לא ננקטו צעדים משמעותיים לטיפול בנושא. ההתנהגות האגרסיבית של כמה נהגי מוניות יצרה אווירה של פחד. סוגיה מתמשכת זו מעוררת תסכול בקרב המקומיים והמבקרים כאחד, כאשר רבים קוראים לרשויות המקומיות לנקוט בצעדים נוקשים יותר כדי להסדיר את ענף המוניות בפוקט, תוך הבטחת תמחור הוגן ואפשרויות תחבורה בטוחות.

מוניות פוקט תאילנד (צילום: Nelson Antoine, shutterstock)
המוניות בפוקט דורשות מחירים מופקעים | צילום: Nelson Antoine, shutterstock

ב-12 באפריל 2024, מספר תיירים נסעו במונית שהם הזמינו דרך אפליקציית Grab. בדרך ליעדם, שני נהגים מקומיים בטוק-טוקים עצרו את המונית באמצע הדרך. במקום התפתח ויכוח עם נהג האפליקציה, שהסלים עוד יותר כאשר אחד מנהגי הטוק-טוק ניפץ את החלון האחורי של המונית באגרופו. לאחרונה, תקיפה נפרדת של נהג אפליקציה אחר הותירה אותו עם שבר בגולגולת. שתי התקריות הללו הן חלק ממקרים רבים הכוללים עימותים בין נהגי מוניות מקומיים בפוקט לבין המתחרים שלהם.

פוקט היא אחד היעדים הפופולריים ביותר בתאילנד לתיירים. עם זאת, בניגוד לבנגקוק, לעיר החוף עדיין אין מערכת תחבורה ציבורית ענפה, וזה אומר שעסקי הסעת התיירים יכולים להיות משתלמים מאוד. כמה יזמים נבונים ניצלו את ההזדמנות הזו כדי להקים איגודים מקומיים של נהגי מוניות עם זכויות בלעדיות על מוקדי תיירות. בתוך כך, המונח "מאפית המוניות" מתייחס לארגונים האלה ששולטים באזורים שאותם פוקדים התיירים: נמל התעופה הבין-לאומי של פוקט, מזח ראסאדה (המחבר את פוקט לאי קופיפי) ומספר מלונות שונים.

טוקטוק פוקט תאילנד (צילום: Kary Aragon, shutterstock)
הנהגים מאיימים על נהגים מהאפליקציות | צילום: Kary Aragon, shutterstock

מקרים של בריונות טריטוריאליות דווחו באזורים אלה לאורך השנים. בספטמבר 2022, קבוצה של ארבעה מטיילים נאלצה לרדת מוואן שאסף אותם ברציף ראסאדה לאחר שהגיעו לפוקט מקופיפי. הגברים שעצרו את הטנדר השתייכו לקבוצה בשם Rassada VIP Group, אגודת מוניות מקומית ש"שולטת" ברציף.

נרשמו גם מקרים שבהם קבוצות כאלה גבו תעריפים גבוהים יותר ממה שמצופה מתיירים שהוסעו במוניות שלהן. בשנת 2022, תייר שביקר בפוקט שיתף כי המחיר שהוצג בנסיעה מהאפליקציה היה 168 באט  (17 שקלים), אבל המונית המקומית רצתה 560 באט (60 שקלים) עבור אותה נסיעה. יותר מזה, זו הייתה ירידה מהמחיר המבוקש הראשוני של 800 באט (85 שקלים). באותו מקרה נהג האפליקציה גם ביקש לכאורה מהתייר לבטל את הנסיעה מחשש שיסתבך עם נהגי המוניות המקומיים.

טוקטוקים פוקט תאילנד (צילום: Gritsana P, shutterstock)
מחירים מופקעים – אבל חוקיים. פוקט | צילום: Gritsana P, shutterstock

נכון לשנת 2024, ישנם עדיין סיפורים על נהגי טוק-טוק ומוניות מקומיים שגובים תעריפים גבוהים ומשתמשים בטקטיקות הפחדה. עם זאת, תיירים עדיין יכולים לנסוע ברחבי פוקט ללא חשש אם יש להם את הידע הדרוש. ראשית, מומלץ להצטייד במספר אפליקציות שיתוף נסיעות כדי להצליב מחירים, כשאפליקציות פופולריות בקרב המקומיים כוללות את Bolt, inDrive ו-Grab. 

גולשים רבים ממליצים להשתמש ב-Phuket Smart Bus. התעריף הקבוע של 100 באט (10 שקלים) כדי להגיע לכל תחנה פופולרית זול בהרבה מנסיעה ברכב פרטי, למרות שהנסיעה תהיה קצת יותר צפופה ותימשך קצת יותר זמן. כמו כן, אלה שבטוחים מספיק ביכולות הנהיגה שלהם, ואמיצים מספיק כדי לנסות את מזלם בתנועה התאילנדית, יכולים לבחור לשכור רכב או אופנוע.