אחרי למעלה משנה שבה הישראליים לא הורשו להיכנס לסיני בגלל נגיף הקורונה ולאחר מאבק ארוך של קהילת 'אוהבי סיני' , הגבול נפתח לפני כשלושה חודשים, אך נדמה שלא הכל חזר להיות אותו הדבר בחצי האי האהוב.
"חיכיתי יותר משנה שיפתחו את הגבול. היו לי ציפיות כאלה גבוהות שהמקומיים בסיני ישמחו לראות אותנו, אבל לצערי גיליתי שלא מעט בעלי חושות ובעלי עסקים בתחום הסלולר שמו להם למטרה לעקוץ ישראלים כדי לכסות על ההפסדים שהיו להם בשנת הקורונה", אומרת נועה מטיילת ישראלית שחזרה לפני כמה ימים עם בן זוגה מסיני . "זה עצוב שהם באו לעשות עלינו קופה ולגנוב אותנו ממש ככה".
לדברי נועה, בעל החושה שעמו סיכמו על מחיר של 50 לירות ללילה טען שסיכם עמם על 100 לירות ואף חייב אותם בעשרות ארוחות בוקר וערב שעליהם שילמו לו במזומן. "סיכמנו איתו על 50 לירות ואחרי שבוע, כשרצינו לחזור לישראל, הוא טען שאנחנו חייבים לו יותר מ-1,000 לירות על לינה וארוחות שהוא עשה לנו. התווכחנו איתו, אמרנו שהכול שולם אבל הוא איים להזמין שוטרים ולעשות לנו בלגן, אז שילמנו והלכנו. אנחנו לא היחידים שהוא הונה, שמעתי מישראלים נוספים שהוא עקץ אותם באותה השיטה. אני כבר לא מדברת על זה שהתקלחנו במים מלוחים במשך שבוע כי לא היו מים מתוקים. ממש סיוט".
ישראלים אחרים טוענים שנדרשו לשלם מחירים מופקעים על אוכל, לינה ומשקאות, בניגוד לסיכום עם בעלי החושות. "הם באו לעשות עלינו סיבוב. ניצלו את זה שאנחנו מתלהבים להגיע לסיני אחרי שנה של קורונה כדי לרמות אותנו, למזער את ההפסדים שלהם על חשבוננו", טוען אורי, שנעקץ יחד עם חבריו על ידי בעל חושה. "כל יום דפק לנו מחירים אחרים. עשינו טעות ששילמנו מראש על הלינה".
בנוסף, היו מקרים שישראלים רכשו כרטיסי סים ונדהמו לגלות שהם לא תקינים. "שילמתי 150 לירות עבור כרטיס סים לטלפון והמוכר טען שהוא לא עובד בגלל שהטלפון שלי מקולקל ולא היה מוכן להחזיר את הכסף. הבנתי שמנסים לרמות אותי, הטלפון שלי היה חדש לגמרי. ניגשתי לשוטרים שהיו במקום, הסברתי להם מה קרה והמוכר נבהל, הכניס שוב את הסים והוא עבד ויכולתי לבצע שיחות ולגלוש באינטרנט", סיפר נ'. "אתה יודע כמה ישראלים נפלו בעוקץ הזה? המון."
במקרה אחר, ישראלים סיפרו, שנהגי מוניות מקומיים עקצו אותם במאות לירות בניגוד למה שסיכמו איתם עוד בארץ. "בזמן האחרון זו ממש מגיפה. כמעט בכל מקום בסיני עוקצים ישראלים", טוען מטייל ותיק ששוהה בסיני תקופה ארוכה. "פשוט לא להיות פראיירים ולהתעקש לא לשלם על דברים שלא קיבלתם עליהם שירות ואם צריך להזמין שוטרים ולהתלונן".
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתמודד במצבים כאלה:
- לשלם כל יום עבור הלינה בחושה ולא על כמה לילות מראש. במידה ולא תהיו מרוצים תוכלו לעבור למקום אחר.
- לשלם באופן מיידי עבור כל ארוחה שאכלתם או עבור כל שירות שקיבלתם.
- לסכם מראש עם נהג מונית על המחיר ולשמור תיעוד של התכתבות על כך.
- לבדוק מראש את תנאי החושות והחדרים. כלומר, האם הם נקיים, יש בהם מים מתוקים ולא מלוחים.
- בחנויות הסלולר, להגיד למוכר שתשלמו רק אחרי שתבדקו במקום שהכרטיס אכן עובד.