בעבקות התפשטות נגיף הקורונה והירידה המשמעותית במספר הטיסות, חברות התעופה מסביב לעולם נאלצו לאפסן את ציי המטוסים שלהן במקומות שונים ברחבי העולם. תצלומי אוויר מציגים את מטוסיהם של חברות דלתא, יונייטד, פד-אקס ומטוסים מסחריים בינלאומיים רבים שנמצאים בתרדמת בחניון המטוסים בעיירת ויקטורוויל (Victorville) במדבר מוהאבי שקליפורניה. רוב המטוסים המאוחסנים בחניון יישמרו שם לצמיתות בעוד ש-25 אחוזים מהמטוסים צפויים לחזור לשירות שגרתי בקרוב.
בעקבות ההקלות במגבלות הקורונה ברחבי ארצות הברית, רבות מחברות התעופה עושות מאמצים רבים בכדי לשכור צוותים חדשים במטרה לענות על הביקוש העולה לטיסות לקראת עונת החגים הקרבה. אך למרות רמות הביקוש שמתחילות להזכיר את תקופת טרום המגיפה - עשרות מטוסי נוסעים עדיין נותרו תקועים במגרש החניה.
כעת, משנדרשות החברות להעלות את מספר הטיסות לקראת החגים, הן נתקלות באתגר נוסף - פינוי המטוסים מעקרבים ונחשים שהזדחלו אליהם בזמן שהיו מקורקעים. מוקדם יותר השנה, חשפה חברת קוואנטס (Quntas) האוסטרלית, שמכונאים שלה נאלצו לנקוט בפעולות כדי להפחיד נחשים ועקרבים שהתמקמו בגלגלים של מטוסים מקורקעים.
טים הייווד, מנהל ההנדסה של החברה בלוס אנג'לס, אמר שהם נתקלו בכמה נחשים וגם כמה עקרבים על המטוסים, אבל כמה מכות בגלגלים עושות את העבודה והם מתרחקים ללא כל פגע. הוא גם אמר שהדבר הראשון שהם עושים לפני שמתחילים בבדיקות הקרקע של ציוד הנחיתה, הוא להסתובב בכלי הטיס תוך כדי רקיעה ברגליהם. הוא הוסיף שלכל מטוס יש "מקל גלגלים" (מקל מטאטא) המיועד לו כחלק מהערכה ההנדסית, עם רישום של כל מטוס שהמקל שייך לו.
התחזוקה השבועית של המטוסים הללו כוללת פעולות רבות, החל מכיסוי המושבים הפנימיים ביריעות פלסטיק ועד להנחת סרט מגן על החלק העליון של ההגה ועל כל חלונות התא. הגלגלים, הצמיגים וכני הנחיתה עטופים גם הם בסרט מגן וכל הפתחים בגוף המטוס חסומים.
חניון התעופה הקליפורני הממוקם במדבר מוהאבי הוא ביתם הזמני למטוסים מכל רחבי העולם. כמעט שני שלישים מהמטוסים בעולם קורקעו במהלך המגיפה. החום היבש והלחות הנמוכה של מדבר מוהאבי הופכים אותו למתקן האחסון האידיאלי עבור המטוסים, ועבור עקרבים ונחשים שמוצאים במטוסים מקור מקלט. הנחש המוהאבי הוא אחד מהמינים הארסיים ביותר שנמצאים במדבריות של דרום מערב ארצות הברית ומרכז מקסיקו. הארס שלהם יכול להשפיע על מערכת העצבים בצורה חזקה יותר מזו של נחשים אחרים ואף להוביל לבעיות ראייה, בעיות נשימה ואפילו למוות.