קרה לכם פעם שהזמנתם חבילה שכוללת חדר בבית מלון בחו"ל, הגעתם ליעד והתאכזבתם? ל-18 חברים טובים ממרכז הארץ (ארבע משפחות עם ילדים ותינוקות) שהזמינו לפני כשנה חבילת נופש של שמונה חדרים זוגיים במלון "אתנה פאלאס" שבכרתים, ציפתה אכזבה גדולה יותר. הם קיבלו בפועל ארבעה חדרים בלבד. "היינו צריכים להצטופף 18 איש בארבעה חדרים במשך יומיים עם תינוקות. הרגשנו שרימו אותנו", סיפר אחד הנופשים.
"חיכינו עד הערב בלובי המלון"
החבילה שהזמינה החבורה מחברת השטיח המעופף בארץ כללה טיסה לכרתים לקראת ערב חג סוכות ושהייה של ארבעה לילות. כאשר הגיעו למלון, נאמר להם כי בגלל רישום יתר שנעשה לא ניתן לספק להם שמונה חדרים אלא ארבעה בלבד. במלון דרשו מהנופשים הישראליים לחתום על מעין מסמך ויתור הכולל התחייבות של המלון לספק להם את החדרים שהזמינו למחרת. אלא שרק כעבור יומיים התפנו החדרים והמלון סיפק להם את כל החדרים שהזמינו.
זאב גולדשטיין אחד הנופשים סיפר: "תכננו חופשה לחג הסוכות. הגענו בשעות הבוקר ללובי של המלון ונאמר לנו שלא נקבל את כל החדרים שהזמנו. היו להם כל מיני תירוצים. בהתחלה טענו שהיתה תקלה אזורית במערכת הביוב, אחר כך סיפרו שיש בעיות בצנרת. מהבוקר ועד שבע בערב המתנו בלובי. וזה עוד היה ערב חג. רק בערב נתנו לנו ארבעה חדרים במקום שמונה, וסיפקו לנו מיטות מתקפלות. עם כל הכבוד, לא באתי לשירות מילואים, באתי לנופש. רק למחרת בערב, כלומר אחרי יומיים במלון - קיבלנו את כל החדרים. גרמו לנו לעוגמת נפש גדולה מאוד. לא היתה לנו פרטיות. זו תחושה קשה מאוד, שאתה משלם ממיטב כספך ובסוף לא מקבל את מה שהזמנת ולכן החלטנו להגיש תביעה".
הנופשים החליטו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב נגד חברות הנסיעות מונה טורס והשטיח המעופף, על סכום של 33 אלף שקל, שכולל פיצוי מלא על החדרים שלא קיבלו ועוגמת הנפש שנגרמה להם.
עוד ב-mako חופש:
הכי קרוב לצימר: המלצות ללינה פלוס טיול
מה עשה החזיר על המטוס ואיך זה נגמר?
שמש נצחית: היעדים הכי חמים לחורף
נציגי חברת השטיח המעופף טענו בכתב ההגנה שהגישו לבית המשפט, כי הם מבחינתם לא התרשלו כלל וביצעו את ההזמנה במלואה כנדרש וכי הם אינם אחראים לרישום היתר שביצע המלון. עוד טענה החברה, כי הנהלת המלון פיצתה את התובעים כאשר שיכנה אותם בחמש סוויטות מפוארות עם נוף לים ואפשרה להם כניסה חופשית למסעדות במלון וכי התובעים חתמו בתמורה על כתב ויתור לתבוע את החברה ושאין להם דרישות נוספות.
חברת מונה טורס טענה מנגד, כי היא שימשה רק כמתווך ומשביצוע ההזמנה הושלם בהתאם לנדרש אין היא נושאת באחריות ולכן יש לבוא בטענות לשטיח המעופף.
בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר, דחה השופט עמית יריב את טענות הנתבעות (השטיח המעופף ומונה טורס) לפיהן הנוסעים התובעים חתמו על כתב ויתור של ממש. השופט בחן לעומק את ההסכם עליו חתמו התובעים והגיעה למסקנה, כי מסמך הוויתור לא כלל הצעת פיצוי, אלא בהתחייבות המלון שלא להפר את ההסכם ביום שלמחרת ושההסכם לא דיבר בכלל על סוויטות מפוארות ולא התחייבות על כניסה חופשית למסעדות במלון.
"עוד יש להבהיר, כי מקום שבו כללה התובעים שמונה עשרה בני אדם, ברי (ברור בארמית, ש"א) כי לא ניתן להסתפק בארבעה חדרים סטנדרטיים כך שהקצאתן של 'הסוויטות' כנטען אין בה אלא ניסיון לקיים ולו באופן חלקי וחסר את התחייבותו של המלון כמיטב יכולתו, בוודאי שלא מדובר ב'פיצוי' או ב'טובת הנאה'", פסק השופט. השופט פסק לתובעים פיצוי של 9,000 שקל וכן תשלום של 1,000 שקל לכל אחד בגין הוצאות משפט. לדבריו, מדובר בתקלה שמחייבת תשלום פיצוי ועוגמת נפש לתובעים שהגיעו כקבוצה גדולה שכלל תינוקות ומבוגרים שפרטיותם נפגעה.
גולדשטיין מסכם את החוויה הלא נעימה: "אני שמח שהשופט האמין לנו והבין שמגיע לנו פיצוי על עוגמת הנפש שעברנו. אני מקווה שזה לא יקרה לנופשים אחרים".