לפני שנתיים, בזמן שהיו תורי ענק בנתב"ג, עלה תיעוד מטריד מהשדה במהלכו אדם התחזה לנכה ועקף ביחד עם הקבוצה שאיתה הוא טס את התורים הארוכים. כעת מתברר שלא מדובר רק בתופעה של הישראלי המכוער, אלא בעיה מטרידה בעוד מקומות בעולם.
> נתב"ג בזמן אמת: כך לא תעמדו בתורים בנתב"ג
כך למשל, מנכ"ל חברת הלואו קוסט האמריקאית - פרונטייר איירליינס (Frontier Airlines), בארי ביפל, טוען שהוא שם לב שיותר נוסעים מתחזים לאחרונה לנכים, על מנת לעקוף את התור ולפעמים אף לקבל יחס מועדף בבידוק הביטחוני. בארי ציין שבטיסה אחת ראה 20 נוסעים עולים עם כיסא גלגלים, כשרק שלושה מתוכם גם ירדו על הכיסא.
"יש ניצול מסיבי ונוראי של שירותים מיוחדים בטיסה", הוא אומר. "יש אנשים שמשתמשים בסיוע בכיסא גלגלים מבלי שהם באמת זקוקים לכך. לא תאמינו כמה נוסעים חזרו ללכת בדרך נס במהלך הטיסה. מבחינתי זה כמו שמישהו יחנה בחניית נכים בלי תו, צריך להיות אותו עונש על שימוש לרעה בשירותים האלה".
על פי החוק, חברות התעופה צריכות לספק כסאות גלגלים לנוסעים הזקוקים להם. החוק החשוב נקבע כדי לוודא שאנשים עם מוגבלויות לא יופלו לרעה ויוכלו לטוס כמו כולם. כאמור, לא מעט אנשים מנצלים זאת, וגורמים לנזקים כספיים לחברת התעופה שלא לצורך ומעכבים אנשים אחרים בתור.
לאחרונה דיווחנו על שיטה דומה, שבעזרתה אנשים חותכים את התורים הארוכים בדיסנילנד: מבקרים רבים מסתובבים עם מגני ברכיים, וכך מציגים את עצמם כבעלי מוגבלויות או כאנשים שמתקשים לעמוד זמן ממושך, ואז מקבלים אישור לעקוף את התור הארוך. אין גבול לדמיון ולחוצפה.