בעוד הכנסייה הקתולית מתכוננת לחגיגות היובל בשנת 2025, עסקים מקומיים ומגזרי אירוח ברומא מתכוננים לעלייה בביקוש ולעלייה מקבילה במחירים. לאירוע הדתי המשמעותי הזה, המושך מיליוני עולי רגל מרחבי העולם, צפויה להיות השפעה כלכלית עמוקה על הבירה האיטלקית.
כבר מעכשיו המחירים לבתי מלון מתחילים לזנק פשוט בכל פלטפורמות ההזמנות המקוונות. חדר במלון בסוף נובמבר השנה יעלה בין 92 ל-605 אירו (כ-370–2,470 שקלים) ללילה ברומא (טווח מחירים רחב ביחס לכוכבים השונים), בעוד שבחודש מרץ 2025 המחירים יעלו יזנקו ל- 139–1,202 אירו (570–4,900 שקלים).
קפה שעולה תשעים סנט או אירו אחד נראה כעת כמו נחלת העבר. עבור אספרסו תהיה עלייה כללית במחיר של 9 אחוזים בשנת היובל, עם מחיר מינימום שנע מ-1.10 ל-1.20 אירו (4.50–5 שקלים). גם הקפוצ'ינו יהיה יקר יותר, עם עלייה של 12.8 אחוזים לפחות, הוא קפוצ'ינו.
>> טסים לאיטליה?היכנסו למדריך המלא
>> מכת מדינה: היעד הפופולרי הפך לגן עדן לנוכלים
>> קבלו הצצה: מלון ישראלי חדש נפתח באחת הערים המרכזיות באירופה
עליות המחירים יגיעו גם למזון המהיר עם עלייה של 10.9 אחוזים מ-9.24 אירו (37 שקלים) ל-10.25 אירו (42 שקלים) בשנה הבאה. עבור ארוחה בפיצרייה תשלמו 14.9 אחוזים יותר, עם עלייה מ-10.88 אירו (44 שקלים) ל-12.50 אירו (50 שקלים). שנת היובל תעלה יותר לתיירים אבל גם לתושבי רומא שימצאו את עצמם – בניגוד לרצונם – נאלצים לשלם יותר עבור מסעדות, וסביר להניח, לפי מומחים, שלא תהיה דרך חזרה והמחירים יתקבעו.
ל-Fiepet Confesercenti, איגוד הסחר המאגד מפעילים רבים במגזר התיירות אומר כי המחירים בכל רחבי רומא יזנקו, כולל במסעדות הרומיות הטיפוסיות הקטנות. "מסעדות רומא, על מנת להציע שירות טוב יותר ומנות איכותיות, יצטרכו להתאים את מחירי המנות, כדי לכסות את העלאות השכר לעובדים. גם בגלל העליות בחומרי הגלם,האיגוד ימשיך לעקוב אחר מחירי חומרי הגלם ובמיוחד בורסות הקפה הבין-לאומיות, מכיוון שיכולות להיות עליות גם במגזר זה", אומר קלאודיו פיקה, נשיא של Fiepet-Confesercenti רומא ולאציו שמכהן גם כסגן נשיא Fiepet Confesercenti הלאומי.
אפילו לעיר הדומה לרומא במובנים רבים, פריז, היה השנה אירוע גדול משלה – האולימפיאדה. אומנם האירוע מרוכז יותר לזמן מסוים של השנה, אבל כפי שמציג תחקיר של העיתון הצרפתי Le Parisien, המחירים בעיר עלו גם שם. בשכונות שבהן התרכזו המשחקים או האזורים התיירותיים ביותר היו אלה שספגו את הפגיעה הגדולה ביותר, אבל בניגוד לרומא שבה המחירים צפויים לעלות ולהתייצב, בעלי החנויות הפריזאים החליטו להחזיר את המחירים לאלה שהיו לפני האולימפיאדה.