בסין מנסים כבר תקופה ארוכה להוריד את רמות התחלואה בקורונה למינימום האפשרי, ולשם כך הקימה המדינה מחנות בידוד ענקיים שאמורים להכיל אלפי מבודדים באותו זמן. להונג קונג יש כמה מנהלי הבידוד הקשוחים ביותר בעולם, כאשר כל מי שמזוהה שהיה בקרבת חולה מאומת בקורונה, עלול להישלח למתקן הבידוד הידוע לשמצה של Penny's Bay. בדרך כלל, צוותי חברות התעופה מתבקשים להישאר בבידוד בחדרי המלון שלהם לפני שהם חוזרים הביתה.
אולם, במקרה של טייסי בריטיש איירווייז וצוות המטוס, הם נדרשו לעבור באופן בהול למתקן הבידוד הממשלתי שנמצא בפאתי הונג קונג, לאחר שאחד הטייסים נמצא חיובי לקורונה זמן קצר לאחר ההגעה להונג קונג. שאר חברי הצוות שנבדקו נמצאו שליליים לקורונה, אך סווגו מיד כ"אנשי קשר קרובים" ונידונו לצו בידוד של 21 יום בתנאים דמויי כלא במחנה הבידוד, המסוגל להכיל יותר מ-3,500 עצורים.
כמה עדים ואנשי צוות ששהו במחנה בעבר אומרים לאמצעי התקשורת שהמקום בסיסי מאוד: מיטה ספרטנית לא נוחה, שלוש ארוחות ביום וללא WiFi עובד. המבודדים תיארו כי הם נעולים מאחורי גדרות תיל שעליהם זרקורים, כאשר במחנה מפטרלים קציני ביטחון 24 שעות ביממה. רמקולים 'נובחים' פקודות על עצורים אשר נתונים תכופות לבדיקות פולשניות של קורונה.
המחנה עלה לכותרות הבינלאומיות בשבוע שעבר, כאשר יותר מ-100 אנשי צוות אוויר של קתאי פסיפיק הוגדרו כ'אנשי קשר קרובים פוטנציאליים' ונשלחו ל-Penny's Bay. טייסת הולנדית של קתאי פסיפיק שנכלאה במתקן, שיתפה סרטון על שהותה בחדר הקטנטן. מאז עדכנה הטייסת את חשבון האינסטגרם שלה ואמרה שקבוצת מתנדבים דואגת לספק מוצרי חירום לצוות בריטיש איירווייז הכלואים כעת במחנה הבידוד.
בריטיש איירווייז עדיין לא אישרה כמה אנשי צוות מוחזקים, אך הטיסה הגיעה במטוס בואינג 777-300, מה שמרמז שלפחות 10 אנשי צוות ושלושה עד ארבעה טייסים נעצרו. בהצהרה, דובר של בריטיש איירווייז אמר: "אנחנו תומכים באנשי הצוות שמבודדים כעת בהונג קונג. אנו עובדים במסגרת התקנות המקומיות עבור כל מדינה אליה אנו טסים, ותמיד שמים את הבטיחות והרווחה של הצוותים והלקוחות שלנו בלב כל מה שאנו עושים".
למרות הצהרה זו של חברת התעופה, בשנה שעברה בריטיש איירווייז השעתה חברת צוות לאחר שביקרה את התנאים האכזריים במחנה ברשתות החברתיות.
נכון לעכשיו, בריטיש איירווייז פועלת עם דיפלומטים מבריטניה המוצבים בשטח הסיני, במאמץ נואש להבטיח את שחרורם של חברי הצוות ולהחזיר אותם בחזרה לבריטניה. עד כה לא היה סימן מגורמים רשמיים בהונג קונג שמתפשרים.
מוקדם יותר החודש, קבוצה של תשעה טייסים וצוות מטוס של Virgin Atlantic הוחזקו באותו מחנה בנסיבות דומות, לאחר שרק טייס אחד נמצא חיובי לקורונה לאחר שהגיעו לעיר. חברת התעופה דאגה בסופו של דבר להביא לשחרורם לאחר מספר ימים בבידוד.
חשוב לציין כי כמה חברות תעופה בינלאומיות מסרבות לטוס בקווים ללא עצירות להונג קונג, מכיוון שהסיכוי שהצוות שלהן יגיע לכלא גבוה מדי והן לא מוכנות לקחת את הסיכון.