אירוע חריג התרחש לפני יומיים בטיסה של חברת אמריקן איירליינס מאורלנדו לפילדלפיה, טיסה שלוקחת כשעתיים ורבע, כשאחד הנוסעים סירב לעטות מסכה וניסה לפרוץ לתא הטייס על מנת לבקש מהקברניט לקבל מצנח רחיפה.
האירוע התרחש בשעות הבוקר, בזמן שהמטוס החל להתכונן לנחיתה בשדה התעופה של פילדלפיה. על פי דיווח ב-NBC הנוסעהתהלך במעבר ולשאול "איפה המצנח שלי?" בהמשך הוא החל לצעוק על הדיילים שניסו לגרום לו לשבת במקום ואף טיפס על המושבים השונים. לבסוף הוא דרש לראות את הטייס וכשנענה בשלילה ניסה לפתוח את הדלת בכוח.
על פי עד ראייה שהיה בטיסה, מספר נוסעים התגייסו לנסות ולרסן את הנוסע וחלקם אף דאגו לשמור על דלתות היציאה אליהם הוא ניסה להגיע. נוסע אחר ציין ששמע את הנוסע אומר שהוא לא עשה כלום ורק רצה לדבר עם הטייס ביחידות.
מחברת התעופה, אמריקן איירליינס, נמסר שהנוסע הפגין התנהגות בלתי יציבה תוך שהוא צועק דברים מדאיגים. יחד עם זאת חברת התעופה מכחישה את העובדה שהנוסע עבר את אזור המחלקה המתקדמת או ניסה לפתוח את דלת הקוקפיט (תא הטייס).
לאחר שהמטוס נחת בשלום, הדיילים ליוו את הנוסע והוא הועבר למעצר. לאחר מכן הוא הועבר גם לטיפול בבית חולים ולא הוגש נגדו כתב אישום. מהמשטרה לא מסרו פרטים נוספים.
כך מנסים לאתר נוסעים בעייתיים
על מנת למנוע ממקרים כמו זה להתרחש, כל נוסע שעולה למטוס עובר בידוק בטחוני אשר במהלכו מנסים אנשי האבטחה לנסות גם להבין האם מי שעומד מולם יכול לסבול מבעיות התנהגותיות בזמן הטיסה. אם עברתם בידוק ארוך וקפדני יותר ממה שאתם רגילים אליו, זה ממש לא במקרה.
בנוסף, סיימון ג'יי מרטון (Simon J Marton), דייל לשעבר בחברת בריטיש איירווייז הבריטית, אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, מסביר שגם הברכות של הדיילים בכניסה למטוס נועדו לבדוק האם הנוסעים עלולים לעשות בעיות כלשהן. לא סתם הם מתעקשים להראות לכולם איפה מקום הישיבה שלהם, גם אם הדבר די ברור.
מרטון טוען שברגע הזה שהנוסע נכנס למטוס הדיילים עושים ניתוח ראשוני שלו. "ההנחיות שלנו היו לבדוק בעזרת יצירת קשר עין ושיחה קצרה מי האדם שעומד מולנו על מנת לשים לב לנוסעים חריגים, עצבניים, שיוכולים לעשות לנו בעיות במהלך הטיסה ולדווח עליהם במידת הצורך", הוא אומר. "דבר נוסף שאנחנו צריכים לשים אליו לב, זה האם יש נוסעים שיכולים להוות בעיה כלשהי אם נצטרך להתפנות מהמטוס בגלל מצב חירום".
אם מתעורר חשד כלשהו לגבי אחד הנוסעים, הדיילים מחויבים לדווח על כך למנהל הטיסה או לטייס הראשי. "בעיות של נוסעים גסים או בעייתיים קל מאוד לזהות מהרגע הראשון, לכן ה'טריק' הקטן הזה הרבה פעמים מאוד מדויק. לרוב אין בעיות מיוחדות, אך אם יש, הן צצות מאוד מהר".