בעיצומו של החופש הגדול החליטו שני חברים טובים מצפון הארץ לרכוש חבילת נופש מחברת נסיעות לחמישה ימים בבית מלון ברודוס. החבילה כללה העברה משדה התעופה למלון. לצערם של השניים, כבר מרגע שנחתו באי היווני העניינים החלו לצאת משליטה.
>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"כבר בדקות הראשונות האוטובוס שהיה אמור להעביר אותנו למלון התקלקל באמצע הדרך", סיפרו השניים. השניים נאלצו להמתין זמן ממושך לאוטובוס חלופי וכשעלו עליו לבסוף נאמר להם, על ידי נציגת קווי חופשה - ספקית החבילה, שהם יועברו למלון אחר בגלל שהמלון שאותו הזמינו נמצא בתפוסה מלאה.
"כשהגענו למלון החלופי גילינו שהחדרים מלוכלכים, הקירות מלאים ברטיבות ועובש, נדפו מהם ריחות מסריחים, היו ג'וקים ולא היו בחדרים מזגנים. למחרת החליפו לנו את החדרים אבל הם לא היו טובים יותר", טענו השניים.
הם התקשרו לנציגת החברה על מנת שתדאג להעבירם לבית המלון המקורי שהזמינו אבל זה קרה רק בלילה האחרון של הטיול. בין לבין, הם יצאו להפלגה למרמריס וכשחזרו ממנה למלון החדש גילו שרק חדר אחד מוכן עבורם ונאלצו לחזור שוב למלון החלופי.
כשחזרו לארץ, השניים הגישו תביעה נגד חברת קווי חופשה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת, על סכום של 22 אלף שקל. קווי חופשה טענו בכתב ההגנה כי אכן התובעים הועברו למלון חלופי בגלל תפוסת יתר במלון שהזמינו אך לטענתם הוא היה ברמה גבוהה יותר. החברה טענה, כי פעלה כנדרש ומילאה את המוטל עליה להעביר את התובעים לבית מלון ברמה טובה מהמלון שהזמינו ולכן יש לדחות את התביעה.
הרשם הבכיר, ריאד קודסי החליט לקבל חלק מהתביעה לחייב את קווי חופשה לשלם לשניים פיצוי בסכום של 6,500 שקל. השופט ציין, כי לגבי התקלה באוטובוס לא ניתן לומר שמדובר בדבר המחייב פיצוי במסגרת עוגמת נפש, שכן מדובר בתקלות שמתרחשות ואין עליהן שליטה לנתבעת. לגבי העברתם לבית מלון חלופי הרי שמגיע לתובעים פיצוי אבל לא מלא.
"היה על הנתבעת לדאוג לא לטרטר את התובעים ממקום למקום ללא שהיא מוודאת כי קיים אישור הזמנת שני חדרים. הטרטור שגרמה לתובעים עולה לכדי רשלנות ונתבע סביר היה מוודא כי החדרים מאושרים בטרם ימליץ לתובעים לארוז מזוודות", ציין הרשם. "לבצע צ'ק אאוט ולצאת להפלגה יומית ארוכה ומעייפת ואז לחזור לבית מלון ולגלות שאין בכלל מקום לשני חדרים".