שדה התעופה החדש של איסטנבול נחנך בקול תרעה רמה לפני כתשעה חודשים. העבודות עליו לקחו כ-4 שנים והוא זכה לשבחים רבים על יעילות הקמתו והעובדה שהוא נבנה כך שבעתיד יוכל להפוך לשדה התעופה הדגול בעולם.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
כעת, אחרי שההתרגשות של ההתחלה עברה והוא הפך בפועל להיות השדה הראשי בטורקיה, מתגלים בשדה החדש לא מעט כשלים והביקורות לא איחרו להגיע. מומחים לבנייה ולאיכות הסביבה טוענים שאיכות הבנייה של המקום לא עומדת בסטנדטים הבינלאומיים והמיקום שנבחר, בצמוד לים השחור, עוד יגרון ללא מעט בעיות בגלל הרוחות העזות שבאיזור.
עוד נטען שהשדה החדש הוקם מעל אדמה לא יציבה שבעתיד תגרום לתזוזות במבנה. "את התקלות הללו לא ניתן לסדר על ידי מהנדסי בנייה", טען מהנדס הבנייה דוגן קנטארצ'י (Doğan Kantarcı), במאמר בעיתון מקומי. "לבטון יש גמישות נמוכה, כך שהלחץ שהמטוסים יפעילו על פני השטח בזמן הנחיתה יהפכו אותו תוך זמן קצר למבנה לא ראוי. בעיה נוספת שקיימת בשטח היא בולענים".
דבר נוסף שלא נלקח בחשבון בעת הבנייה אלה הרוחות החזקות שבאיזור. הרחות שמגיעות מכיוונים שונים עלולים ליצור לא מעט מערבולות שמסכנות המראות ונחיתות, כך על פי מומחים.
"נראה שהמיקום של שדה התעופה באיסטנבול אינו נכון. עבודות השטח שנעשו אינן מספיקות והטעויות הן בקנה מידה שלא ניתן לבטל", סיכם קנטארצ'י.