חברת הנסיעות AirHelp, שעוזרת לנוסעים לקבל פיצויים על עיכובים בטיסות, השוותה בין עשרות חברות תעופה ברחבי העולם, וביקשה לדרג אותן, כשהיא מתבססת על נתונים שהתקבלו מטיסות שהתרחשו לאורך השנה שעברה. הדירוג כולל בתוכו את איכות השירותים, הגעה בזמן ועד כמה חברות התעופה פותרות תביעות פיצויים על עיכוב טיסה.
על פי הדירוג, חברת התעופה שהוכתרה בתור הטובה בעולם בהקשר זה היא קטאר איירווייז, שקיבלה ציונים גבוהים בכל המאפיינים, ואחריה אמריקן איירליינס ואירומקסיקו. כעת יוצאת AirHelp ומפרסמת את רשימת חברות התעופה הגרועות ביותר, אלו שמאחרות, השירות בהן טעון שיפור והחווית טיסה רעה או אפילו גרועה.
את הרשימה המפוקפקת סוגרת חברת התעופה הישראלית אל על, שהגיעה למקום ה-40 והלא מכובד. על פי הדירוג, באיכות השירות היא מדורגת גבוה באופן יחסי, עם ציון של 8.6 מתוך עשר, כך שניתן לצפות לצוות נחמד ומסביר פנים. מהצד השני, הנוסעים יכולים גם לצפות לכך שהטיסה שלהם תתעכב, מכיוון שחברת התעופה השיגה ציון ממוצע של 6.1 במדד. מבחינת תהליך עיבוד הבקשה של הנוסעים לפיצוי בעקבות עיכובים, קיבלה אל על את הציון 7.2.
אמנם עיכובים בטיסות יכולים להיות כאב ראש אמיתי, אבל יש בהחלט חברות תעופה פחות טובות. אלו הן חמש חברות התעופה שקיבלו את הציונים הגרועים ביותר בדירוג:
5. נורוויג'ן אייר שאטל
אל המקום החמישי ברשימה, הגיעה חברת התעופה הנורווגית נורוויג'ן אייר שאטל (Norwegian Air Shuttle). למרות השמועות שחברת הלואו קוסט מנורווגיה תפשוט רגל בקרוב - בעיקר בגלל ביטול של מספר קווים בין ארה"ב לאירופה - חברת התעופה ממשיכה בינתיים לעבוד. למעשה, לאחר ביטול קווים בקיץ 2019, עד הסתיו היא הוסיפה טיסות נוספות ליעדים אחרים, תוך שהיא מתבססת על אמריקאים שהסתמכו על חברת התעופה לחופשות בתעריפים נמוכים במיוחד.
נוסדה בשנת 1993, נורוויג'ן היא החברה הגדולה ביותר בנורבגיה - עם ציון גרוע בטיפול בתביעות על פי הדירוג. בהתאם, הביקורות המקוונות מלאות במילים כמו "גסות", "חוסר יעילות" ו"חסרי תועלת".
עמידה בזמנים: 7
איכות השירות: 8
טיפול בבקשות: 2
4. ריינאייר
במקום ה-4 ברשימת חברות התעופה הגרועות בעולם היא ריינאייר (Ryanair), חברת הלואו קוסט שבסיסה באירלנד. חברת התעופה מפעילה 2,000 טיסות יומיות מנמלי תעופה ב-37 מדינות, ומשרתת יותר מ-130 מיליון לקוחות מדי שנה.
די קשה לנצח את המחירים הנמוכים והאבסורדיים של חברת התעופה, אבל שימו לב: החברה גובה מכם תשלום נוסף כמעט על הכל, כולל כבודת יד והזכות לשבת עם אנשים אהובים.
עמידה בזמנים: 6.5
איכות השירות: 7
טיפול בבקשות: 3.5
3. קוריאן אייר
חברת התעופה קוריאן אייר (Korean Air), הינה חברת הדגל של דרום קוריאה,שנוסדה בשנת 1969 וטסה ל-124 יעדים ביותר מ-43 מדינות. החברה המשפחתית עלתה לכותרות לפני זמן מה, כאשר שתיים מבנותיו של המנכ"ל התפטרו בעקבות כמה תקריות מביכות והאשמות כי המשפחה השתמשה במטוסי חברת התעופה כדי לחמוק מתשלום מיסים על מוצרי יוקרה.
למרבה הצער, בשל הנוכחות האדירה שלה, אם תרצו לטוס אל או מדרום קוריאה וחלקים אחרים של אסיה, רוב הסיכויים שבסופו של דבר תטוסו עם קוריאן אייר. לפחות היא זכתה לציון טוב עבור איכות השירות.
עמידה בזמנים: 7
איכות השירות: 8
טיפול בבקשות: 1.6
2. כווית איירוויז
ממוקמת בכווית סיטי, כווית איירוויז (Kuwait Airways) מציעה טיסות ליותר מ-30 יעדים באירופה ובאסיה. חברת התעופה חווה קשיים בשנים האחרונות, כולל הפסדים גדולים, שערורייה שכללה כוכבת פורנו בתא הטייס ומחלוקת על החלטתה לאסור על אישה ישראלית לטוס בגלל הלאום שלה.
בקרב הלקוחות, התלונות נעות בין כך שהצוות לא מקצועי ולא מועיל ועד לכך שהמטוסים מלוכלכים וזקוקים לעדכון.
עמידה בזמנים: 4
איכות השירות: 8
טיפול בבקשות: 4
1. איזי ג'ט
חברת הלאו קוסט הבריטית, איזי ג'ט (Easy Jet), היא כעת הגרועה בעולם. תלונות על איזי ג'ט קשורות בעיקר לטיפול התביעות הנורא של חברת התעופה.
חברת התעופה טסה ל-132 שדות תעופה ב-31 מדינות, מה שהופך אותה לבחירה פופולרית עבור טיסות זולות לטווח קצר. אבל איזיג'ט היא חברה צעירה למדי, עם קצת יותר מ-20 שנה בשוק. וכפי שנאמר, אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו. אם אתם מחפשים את הטיסות הזולות ביותר ושום דבר אחר לא משנה, אולי עדיין תסתפקו באיזיג'ט הזולה, למרות הציון הנמוך שלה.
עמידה בזמנים: 6.7
איכות השירות: 7
טיפול בבקשות: 2