סין בונה את מה שעתיד להיות נמל התעופה הגדול בעולם על אי מלאכותי – אבל הוא לא יהיה מוכן עד 2035. נמל התעופה הבין-לאומי דאליאן ג'ינז'ואן יישב על אי מלאכותי ענק בגודל 19 מיליון מטרים רבועים ויתהדר בארבעה מסלולים.

בנוסף, בנמל התעופה יהיה מסוף נוסעים בשטח של 90 אלף מטרים מרובעים עבור הנוסעים. לצורך ההשוואה, שטחו של טרמינל 3 הוא כ-32 אלף מטרים מרובעים. כך יהפוך נמל התעופה החדש לאחד ממוקדי הטיסות העיקריים של סין בצפון מזרח המדינה. 

כאמור, לאחר השלמתו הוא יהיה גדול יותר מנמלי התעופה של הונג קונג (HKG) וקנסאי ביפן (KIX). נמל התעופה הענק יוכל להכיל 80 מיליון נוסעים בשנה על פני 540 אלף טיסות, לעומת Dalian Zhoushuizi, נמל התעופה הבין-לאומי של העיר שפועל כבר קרוב למאה שנה והגיע לקיבולת המקסימלית שלו של 70 מיליון נוסעים.

"נמל התעופה הימי הגדול במדינה עולה באיטיות מגובה פני הים כמו הזריחה במזרח", נכתב באתר הרשת החברתית הסינית WeChat. לי שיאנג, המהנדס הראשי של Dalian Airport Construction and Development Co Ltd, אמר לתקשורת הממשלתית בסין באוקטובר: "היו אתגרים גדולים לבנייה". המהנדס הוסיף כי "לפרויקט תנאים גאולוגיים מורכבים, קושי קידוח גבוה וביקוש גבוה לאיכות עם לוח זמנים בנייה צפוף".

תעשיית התעופה של סין צומחת במהירות וצפויה לעקוף את ארה"ב כשוק הטיסות הגדול בעולם. המדינה בונה מאות נמלי תעופה חדשים ומרחיבה את המתקנים הקיימים כדי לעמוד בצמיחה בטיסות. עד 2043, שיא של 700 מיליון נוסעים צפויים לטוס בסין, מה שמסמן את נפח הטיסות הגבוה ביותר עד כה. על פי תחזית השירותים הגלובליים העדכנית של חברת איירבוס (GSF), שווי השוק של תעשיית התעופה צפוי להכפיל את עצמו פי שלושה, ולעלות מ-23 מיליארד דולר ב-2024 ל-61 מיליארד דולר עד 2043.