לפי כמה ימים אורי מאשדוד נכנס לאתר מילגם על מנת לשלם אגרת מעבר לסיני, כפי שמתבקש ממי שרומה להגיע ולנפוש בחצי האי השכן, וגילה שמרבית התאריכים שהיה מעוניין בהם היו אדומים - כלומר שמכסת האגרות היומית כבר נרכשה על ידי אחרים ולא ניתן לקנות יותר אגרה לאותם הימים.
"כל האגרות כמעט נרכשו. זה ממש היה לי מוזר, אפילו הזוי", אמר אורי. "החלטתי בלית ברירה לפנות לסוכני נסיעות ולברר דרכם אם אפשר למצוא אגרות שהם מוכרים בתאריכים שאני מעונין בהם". לאחר שיצר קשר עם כמה סוכני נסיעות הוא גילה שלא מעט מהם רכשו כמויות גדולות של אגרות לחודשי הקיץ והם למעשה מספסרים בהן במחירים מפקיעים וגורפים כסף לכיסם על חשבון הישראלים שמעוניינים לנפוש בסיני ונותרו ללא אגרות.
לדבריו, סוכני הנסיעות דרשו ממנו סכום של 400 שקל עבור אגרה בתאריך שבו הוא מעוניין לנסוע לסיני כשהמחיר באתר הוא 101 שקלים בלבד. נכון להיום, כ-600 ישראלים מורשים לחצות את הגבול לסיני בכל יום כאשר מעבר הגבול עדיין ריק יחסית, אך האגרות באתר מילגם כבר נחטפו חודש קדימה על ידי אותן סוכנויות.
עד סוף אוגוסט אין אגרות זמינות. צילם מסך מאתר מילגם
"זו בושה שסוכני נסיעות עושים כסף על חשבון הנוסעים לסיני", זועם אורי. "הם קונים כמויות גדולות של אגרות באתר האינטרנט ומוכרים במחירים מופקעים. מישהו צריך להפסיק את זה או לפקח על זה. שודדים אותנו".
לא רק אורי נעקץ על ידי אותם סוכני נסיעות. מאות אחרים שלא מצאו תאריכים אטרקטיביים לקיץ נאלצו לשלם 300 ו-400 שקל עבור האגרה. "סוכני הנסיעות קנו את האגרות במרבית ימי הקיץ ועושים עלינו קופה", קבל מאור. "בלית ברירה קניתי לי ולחברה שלי במחיר הגבוה כי לא יכולנו לנסוע בתאריכים אחרים".
גם אלי, תושב דרום הארץ, הזמין יחד עם 30 מחבריו חופשה בשארם אבל לא מצאו שום אגרה פנויה לרכישה. "הפכנו עולמות וזה היה מוזר שכל האגרות נרכשו לפני שהוצעו למכירה. הזוי. בלי ברירה, כדי לא לשלם דמי ביטול למלון, נאלצנו לשלם כל אחד 300 שקל לסוכן. הוא עשה על חשבוננו רווח של 6,000 שקל, זה מטורף. מישהו צריך לחקור את זה ולהפסיק את הספסרות הזו".
ההערכות הם שסוכני הנסיעות שמספסרים באגרות הרוויחו בחודשים האחרונים מאות אלפי שקלים. מנהל קהילת 'אוהבי סיני' בפייסבוק, עו"ד גיא שילה, מבקש לדווח לו על אותם מקרים, כדי שיוכל לטפל בהם על מנת למגר את תופעת הספסרות באגרות. "זו תופעה חמורה ונגיש תלונה במשטרה. זה לא הגיוני שסוכני נסיעות מספיקים לרכוש כמות גדולה של אגרות ומספסרים בהם ומפיקים רווחים על חשבון המטיילים בסיני", ציין שילה.
"קנינו כרטיס סים וגילינו שעקצו אותנו"
לא רק הישראלים עושים קופה על הישראלים. באחרונה מאות מטיילים נעקצו על ידי נהגי מוניות שמכרו להם כרטיסי סים לטלפון, שכעבור כמה דקות הגלישה בהם הסתיימה. כרטיס סים בסיני הינו פריט מבוקש ביותר על ידי המטיילים שרוצים להיות בקשר עם הבית, היות ובמקומות רבים בסיני אין קליטה בכלל.
"הנהג הסיע אותנו מהגבול לכיוון נואיבה. בדרך עצר בתחנת דלק, ביקש שנרד לאיזו מכולת קטנה. נכנסנו פנימה והמוכר הציע שנקנה ממנו כרטיס סים של 12 ג'יגה ב-850 לירות (כ-180 שקל). שילמנו מתוך מחשבה שזה יחזיק כמה ימים", סיפרה יובל.
כמה שעות לאחר מכן הגלישה בכרטיסי הסים הסתיימה. "הבנו שנהג המונית עשה עלינו קומבינה עם בעל המכולת. התברר לנו שמדובר בכרטיסי סים של בלי נפח גלישה כמעט בכלל. היינו בהלם לגמרי", זעמה יובל. "בושה שאחרי שנה של קורונה, בה התחננו שנגיע לסיני, בעלי עסקים עוקצים אותנו כדי לעשות כסף על חשבוננו."
בימים האחרונים זוג ישראלי נוסף שעשה את דרכו לדהב רכשו כרטיסי סים של 12 ג'יגה בסכום של 750 לירות (כ-150 שקל). "למחרת קיבלנו הודעה מחברת התקשורת שהגלישה עומדת להסתיים. הגענו למרכז דהב לחברת 'וורפון', הם בדקו את הסים וגילו שמדובר בשני ג'יגה ולא ב-12 ג'יגה", סיפרה ג'.
היא ניגשה לחברה אחרת במקום שמכרה לה כרטיס סים של 12 ג'יגה ב-200 לירות בלבד (כ-40 שקל). ג', שחשה מרומה, החליטה לא לוותר וללמד לקח את בעל המכולת שעקץ אותה. היא הגישה נגדו תלונה בתחנת משטרת התיירות בדהב. השוטרים טיפלו במהירות וביעילות בתלונה, אתרו את בעל החנות וחייבו אותו להחזיר את הכסף ל-ג'.
"מפקד התחנה טיפל בזה מיד ותוך רבע שעה קיבלתי את הכסף שלי בחזרה", ציינה ג' בפוסט שפרסמה בקהילת אוהבי סיני. היא אף שלחה מכתב תודה באנגלית וערבית למפקד התחנה בו הודתה לו על הטיפול המהיר בתלונתה.
בתוך כך, נופשים ותיקים ממליצים למטיילים לקנות כרטיסי סים רק מחנויות תקשורת מוכרות ולא מקיוסקים או חנויות קטנות.