ספינת התענוגות Villa Vie Odyssey הייתה אמורה לצאת להפלגה כבר בחודש מאי מנמל בלפסט שבצפון אירלנד, למסע מסביב לעולם. אבל מעבר לעובדה שהקרוז לא יצא בזמן המתוכנן, הנוסעים כן הגיעו והם תקועים במקום כבר שלושה חודשים.

ה-Villa Vie Odyssey היא לא ספינה רגילה, והיא לא שטה במסלול רגיל. למעשה מדובר בשיט של שלוש שנים וחצי מסביב לעולם, ולפי התוכנית המקורית הספינה הייתה צפויה לעגון בשבע יבשות וב-147 מדינות, עם יעדים כמו מקסיקו, יפן, אוסטרליה ועוד.

כדי להשתתף בקרוז המיוחד, הנוסעים היו צריכים לשלם סכומי עתק שהגיעו למעל 3 מיליון שקלים, כדי לשוט ללא הפסקה בספינה, מעבר לשלוש שנים וחצי. כלומר, רבים מאותם נוסעים היו צריכים למכור את כל רכושם, כולל את הבתים שלהם, כדי לצאת להרפתקה הזו. עם זאת, נוסעים יכלו פשוט לבחור לעשות קטע מסוים מהשיט, עם יותר מ-15 מסלולים בודדים כולל באיים הקריביים כמו גם בהודו, סרי לנקה ומלזיה.

למרות התכנון של הנוסעים והצוות, הספינה נתקלה באתגרים טכניים שמנעו ממנה לעזוב את הנמל שבבלפסט. חברת השיט הודתה למעשה כי היא לא לקחה בחשבון את קנה המידה של הפעולות שנדרשות כדי להפעיל מחדש כלי שיט בן 30 שנה, לפי מנהל השיווק של Villa Rie Residences, סבסטיאן סטוקנדל, בהצהרה שמסר ל-AP. 

בזמן שהעבודות לחיזוק הספינה נמשכות, פעילויות וארוחות מוצעות לנוסעים במהלך היום, אך הנוסעים נדרשים לרדת מהספינה מדי ערב, ולעבור למלונות מקומיים שבהם הם לנים בשלושת החודשים האחרונים. בסך הכל 200 לקוחות לנים כעת במלונות עירוניים בבלפסט, וחברת השיט משלמת גם את הוצאות המחיה שלהם.

אלה ששילמו סכומים של שש ספרות עבור החוויה (רבים מתכוונים לחיות על הספינה 15 שנה, עד לתום תקופת הפעילות שלה) נאלצים בינתיים להתרגל לביתם החדש בבלפסט. נוסעת בשם הולי הנסי, אמרה ל-BBC: "אנחנו יכולים לבלות את כל היום על סיפון הספינה, והם מספקים אוטובוסים והסעות מהעיר כך שאפשר לעלות ולרדת. אנחנו יכולים לאכול את כל הארוחות שלנו ויש להם אפילו סרטים ובידור כמו טריוויה ומשחקים אחרים, כמעט כמו שיט רגיל, רק שאנחנו לא יוצאים מהנמל". זוג נוסעים אחרים, לנט קאנן ויוהאן בודן, מתעדים את מסעם בערוץ היוטיוב שלהם, שם התברר שהם עדיין צריכים לשלם 3,500 דולר (13 אלף שקלים) בכל חודש עבור תא הנוסעים שלהם.

 בימים האחרונים החלה הספינה לצאת מהנמל לזמן קצר ובחברה אומרים שהם מקווים כי כבר בימים הקרובים יתקבלו כל האישורים הנחוצים כדי לצאת למסע הארוך. "אנו מזכירים שהפרויקט הזה תמיד עסק בנטילת סיכון מחושב, והעדיפות שלנו תמיד הייתה הרווחה והבטיחות של הנוסעים שלנו", אומרת מנהלת התפעול הראשית קת'י ויללבה. "לא נתנצל על התמקדות במשימה שלפנינו במקום לבדר דרישות חיצוניות".