נוסעים לגרמניה יצטרכו להתכונן למחירי כרטיסים גבוהים יותר החל מחודש מאי. הסיבה היא העלאת מס הכרטיסים שיהיה תקף על כל הנוסעים הממריאים מנמלי התעופה במדינה האירופית. העלאת המס היא חלק מחבילת הצעדים שבאמצעותם רוצה הממשלה הפדרלית לסתום חורים של מיליארדים בתקציב המדינה בעקבות פסיקה של בית המשפט הפדרלי לחוקה.
16 עד 71 אירו נוספים לנוסע
מס הכרטיסים בגרמניה אמור לעלות בכמעט חמישית מה-1 במאי בהתאם למרחק הטיסה, וינוע סביב 15.53 עד 70.83 אירו לנוסע. מס הכרטיסים משפיע על כל הנוסעים הממריאים מנמלי התעופה בגרמניה, וזאת מכיוון שחברות התעופה צריכות לשלם את ההיטלים, אבל הן צפויות להעביר אותם לנוסעים.
הממשלה הפדרלית בגרמניה ציינה את העניין במפורש בחוק המימון התקציבי: "להעברת המס הצפויה למחירי הטיסות תהיה השפעה ישירה על המחירים האישיים של הטסים. במיוחד בתחום של טיסות הלואו קוסט, המס יכול להוות חלק ניכר ממחיר הטיסה הכולל". כאמור, טיסות שימריאו בתחילת חודש מאי צפויות כעת להתייקר, אך מי שכבר הזמין את הכרטיס שלו כנראה בטוח מאחר שדרישה רטרואקטיבית של מס מוגדל תהיה קשה מבחינה משפטית.
>> הכי זול שיש: גילינו באיזה יום בשבוע הכי משתלם להזמין כרטיסי טיסה
השנה צפויים לזרום לקופת גרמניה כ-400 מיליון אירו (1.6 מיליארד שקלים) נוספים במסים כתוצאה מהעלאת מס הכרטיסים, והממשלה צופה הכנסה נוספת של 580 מיליון אירו (2.3 מיליארד שקלים) בכל שנה כתוצאה מהמס החדש.
ההתאחדות הפדרלית של תעשיית התעופה הגרמנית מתחה ביקורת על העלייה, והנשיא של ההתאחדות ג'וסט לאמרס אמר כי העומס על התעבורה האווירית במונחים של עלויות הוא כבר ללא ספק הגבוה ביותר באירופה. "העלייה המאסיבית במס התעופה בשנת 2020 גרמה לכך שגרמניה כמקום תעופה פיגרה משמעותית בהתאוששות לאחר מגיפת הקורונה – בעוד שאר מדינות אירופה כבר חזרו לרמות שלפני המשבר".
המחיר יעלה לטיסות קונקשן?
עדיין לא ברור אם החברות יעבירו את המסים הגבוהים גם לטיסות המשך מגרמניה, מה שיכול בהחלט להשפיע גם על מחירי הכרטיסים של נוסעים שלא מטיילים במדינה, אלא ממשיכים ממנה הלאה ליעדים אחרים.
נמל התעופה של פרנקפורט מקשר טיסות ל-330 נמלי תעופה ברחבי העולם, עובדה שהופכת אותו למרכז הגדול ביותר באירופה לטיסות ביניים. יש לציין כי נמל התעופה הוא מרכזה של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה, המהווה חלק ניכר מהתנועה הבין-לאומית של נמל התעופה.