טיפול לקוי בכבודה מסביב העולם גדל ב-24 אחוזים בשנת 2021 בהשוואה לשנה הקודמת. זו התוצאה של בדיקה אותה ניהלה חברת טכנולוגיות התעופה והחלל האמריקאית SITA. "טיפול לקוי" פירושו מזוודות או כבודה אחרת, המגיעות באיחור, פגומות, נגנבו או אבדו. לתוך אותה הגדרה נכנס גם מטען שנמצא כי תכולתו או חלק ממנה נגנבה. על פי תוצאות הבדיקה, סך של 4.35 מטענים לכל 1,000 נוסעים טופלו באופן לקוי בשנה שעברה ברחבי העולם.
רוב הכבודה שנבדקה הגיעה באיחור, כלומר 71 אחוזים, כ-2 אחוז יותר מאשר בשנת 2020. על פי הבדיקה, המצב נובע מכך שב-2021 חזרו הטיסות ארוכות הטווח עם העברות, בהן הסבירות שמטען יתעכב גבוהה משמעותית מאשר בטיסות פנים או טיסות ישירות.
יותר מזוודות אבדו ב-2021
על פי הבדיקה, בשנת 2021, כ-23 אחוזים מהמטענים טופלו באופן לקוי, ניזוקו או שנגנבה תכולה מסוימת מתוכם. 6 אחוזים מהמזוודות כלל לא הגיעו לבעליהן, מעט יותר מאשר ב-2020.
SITA מאמינה שהסיבות לגידול בטיפול הלקוי במזוודות בכל העולם כוללות בין היתר את המחסור בצוותים וקיצוץ משמעותי של משרות בשדות תעופה: "אם הבעיה הזו לא תטופל, שיעור הנזקים עלול להמשיך לעלות ולהיות גבוה בהרבה מאשר בתקופה שלפני המגיפה", מזהירה החברה האמריקאית.
מזוודה פגומה או אבדה - מה לעשות?
אם הכבודה שלכם הוחזרה אליכם כשהיא פגומה, עליכם ליצור קשר עם מחלקת האבדות ומציאות ישירות בשדה התעופה, שם יוגש דו"ח נזק בכתב. תוכלו לברר כאן האם וכמה פיצויים מגיעים לך במקרה זה.
אם המזוודה אבדה, הנפגעים צריכים בהחלט להגיש דו"ח נזק באתר בשדה התעופה, וגם במקרה זה דלפק האבדות ומציאות הוא הכתובת הנכונה. כדי לברר היכן את הפרטים הנוגעים למזוודה שלהם, הנוסעים צריכים להציג את כרטיס הטיסה, כרטיס העלייה למטוס ואת המדבקה עם מספר רישום הכבודה. ללא פרטים אלה, חברת התעופה מניחה שהכבודה הגיעה לנוסע במצב אידיאלי.