On return …. You are just as bad as departure Day!
Anyone thinking of traveling this year try and avoid #Heathrow - absolute CLOWN airport. #heathrow #terminal2 pic.twitter.com/Ddnv72C7gA
אם נראה לכם שאצלנו יש בלגן בשדה התעופה בתקופה האחרונה, אז מסתבר שבשדות התעופה הית'רו שבלונדון ובשדה התעופה הבינלאומי במנצ'סטר, הכאוס חוגג כבר כשלושה שבועות בצורה קיצונית ולא נראה שיש פתרון באופק.
כמו אצלנו גם בממלכה סובלים מבעיות בכוח אדם. הסרת ההגבלות גרמה לגל אדיר של נוסעים לקראת חג הפסחא, אך בניגוד אלינו, המחסור בכוח אדם הוא כל כך קיצוני שהוא מוביל לביטולי טיסות ולאנשים שלא מצליחים להגיע לטיסה שלהם ומצאו את עצמם מגיעים לשדה ונשארים בו.
על פי ההערכות, בסוף השבוע האחרון חברת בריטיש איירווייז ביטלה כ-90 טיסות משדה התעופה הית'רו (דיווחים אחרים סיפרו על 115 ביטולי טיסות) וחברת הלואו קוסט, איזי ג'ט, ביטלה כ-200 טיסות במהלך סוף השבוע. שתי החברות "האשימו" את המחסור בכוח אדם שנבע מהקורונה. יש לציין שבבריטניה מתמודדים כעת עם גל תחלואה משמעותי, לאחר שהמדינה הסירה את כל הגבלות הקורונה. חשוב לציין ששתי חברות התעופה הללו מפעילות גם טיסות לארץ.
Heathrow Terminal 2 is just shambles! 3.5 hours to check in a single suitcase which then doesn’t arrive! On our return flight, doors are closed so we had to wait 20 mins, then 1.5 hours in immigration! Such a joke ♂️ #Heathrow #terminal2 pic.twitter.com/2SpCLCu7X3
סיימון קלדר (Simon Calder), עיתונאי ושדרן תיירות בריטי, אמר ל-Sky News ש"בין לילה היו המוני ביטולי טיסות. החברות מתמודדות עם בעיה רצינית של חולי קורונה". לדבריו, בנוסף, התעשייה לא מצליחה לגייס עובדים מחדש לאחר שרבים מהם פוטרו במהלך המגיפה, בזמן שמנסים לגייס ולהכשיר עובדים חדשים. "התהליך הארוך מתנהל על רקע 'ביקושים גדולים לחופשה' לאחר שממשלת בריטניה הסירה את כל מגבלות הנסיעה".
דובר נמל התעופה של מנצ'סטר אמר: "אנחנו מתנצלים בפני הנוסעים שהשירות שלנו לא עמד בסטנדרטים שהם ציפו להם. אנחנו מתמודדים עם מחסור בכוח אדם ואתגרי גיוס. אנחנו מייעצים לנוסעים להגיע במועד המוקדם ביותר המומלץ על ידי חברת התעופה שלהם".
"גם הנוסעים וגם הצוות בכו מתסכול"
במהלך התקופה האחרונה, לא מעט נוסעים בחרו לבטא את כעסם בטוויטר ובאינסטגרם, שהפך לזירה של פריקת הכעסים.
כך למשל, נוסעת בשם דונה מייפילד (Donna Mayfield) העלתה סטורי על כך שהחמיצה טיסה לראות את אמא שלה מאז החלה הקורונה, לאחר שעמדה מעל שלוש שעות בתור לטיסה. "המצב נורא", היא כתבה. "גם הנוסעים וגם הצוות בכו מתסכול בזמן שהייתי שם".
נוסעים אחרים תיארו את המצב בשדה התעופה כ"מביש". נוסע אחד טען שבילה שלוש שעות בתור מבלי לזוז כלל ובסוף פספס את הטיסה שלו. "אם אני הייתי מתייחס ללקוחות שלי, כמו שהתייחסו אליי בשדה התעופה, היו מפטרים אותי", הוא אמר. "יש כאן כשל בניהול".