לפני כשמונה חודשים רכשו 19 נוסעים מרחבי הארץ כרטיסי טיסה לבנגקוק שבתאילנד מחברת יוקריין איירליינס האוקראינית. התכנית המקורית הייתה לטוס מנתב"ג לנמל התעופה בוריספוב שבקייב ומשם בטיסת המשך כעבור שעתיים לבנגקוק. זה מסלול שלא מעט ישראלים עושים היות וחברת התעופה האוקראינית מציעה טיסות במחירים אטרקטיביים.
>> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
ביום הטיסה, הנוסעים הגיעו לנתב"ג בשעה 11 בבוקר, שלוש שעות לפני ההמראה כנדרש. הם עברו את כל הבידוק, מסרו מזוודות ועלו למטוס על פי הזמנים המתוכננים. לצערם, מאותו הרגע הדברים החלו להשתבש.
"היינו תקועים במטוס במשך חמש שעות עד השעה שבע בערב. האוויר היה מחניק, לא קיבלנו כוס מים או אוכל", טען אחד הנוסעים. "בשעה שבע קיבלנו על כך הודעה שמורידים אותנו מהמטוס. אף אחד לא הסביר לנו למה, אמרו לנו פשוט לחכות בטרמינל. אנשי הקרקע טענו שזה בגלל שהצוות חרג משעות הטיסה שלו ויש להמתין לצוות חלופי שיגיע". רק ב-22.30, כשמונה וחצי שעות לאחר המועד המקורי המטוס המריא לכיוון קייב ונחת בשעה אחת וחצי לפנות בוקר.
"לפי התכנית המקורית היינו צריכים להמתין כשעתיים בקייב ואז להמריא לבנגקוק" שיחזרו הנוסעים. "בגלל העיכוב זה כמובן לא קרה. התחננו שיעבירו אותנו לבית מלון ושידאגו לנו לאוכל ושתייה אבל נציגי החברה התעלמו מאיתנו. היינו עייפים אחרי 24 שעות על הרגליים. רובנו נרדמנו על הספסלים למשך כל הלילה. טסנו עם חולצות קצרות, לא ידענו שנתקע בקייב כל כך הרבה זמן וחלקנו ממש קפאו מקור. היינו ערוכים לחופשה טרופית וקייצית בתאילנד לא למזג האוויר הקיצוני באוקראינה".
בשעות הבוקר חברי הקבוצה הסתערו על דלפקי החברה וביקשו מנציגי החברה שיטפלו בהם. "התחננו שידאגו לנו שנגיע כבר לבנגקוק", סיפר אחד הנוסעים. לאחר עוד כמה שעות של בירורים הסכימו בחברה להטיס את הקבוצה בכמה דרכים. חלק מהנוסעים עלה על טיסת המשך לאיסטנבול וממנה לבנגקוק, אחרים טסו לפרנקפורט בגרמניה ומשם לחופשה בתאילנד וחלקם עשו זאת דרך פריז ואז סרילנקה. בכל אחת מהדרכים הללו נאלצו הנוסעים להמתין 5-11 שעות נוספות עד שהמריאו מיעד הקונקשן החלופי.
"הפסדנו ימי חופשה, חדרים בבתי מלון שהזמנו, טיסות פנים וטיולים מאורגנים בגלל כל העיכובים הארוכים הללו", טענו חברי הקבוצה. "אף אחד לא הסביר לנו על העיכובים ומדוע חילקו אותנו לקבוצות בטיסות המשך נוספות שגם בהם נתקענו שעות ארוכות. לא קיבלנו שירותי הסעות, לא לינה בבתי מלון, לא אוכל ולא שתייה. זרקו אותנו כמו כלבים. אם לא היינו עושים רעש היינו נתקעים עוד שעות ארוכות בקייב ומגיעים לתאילנד רק אחרי כמה ימים".
חברי הקבוצה הגישו באחרונה תביעה נגד החברה לבית המשפט השלום בחיפה, בעזרת עו"ד רון סולן, ודרשו פיצוי של 195 אלף שקלים על הנזקים שנגרמו להם לטענתם עקב מחדלי החברה והפתרון שקיבלו עם טיסות ההמשך. לטענתם, לפני הגשת התביעה הם פנו לחברה כדי לקבל פיצוי אבל זו דחתה את בקשתם בנימוק שהעיכובים שהתרחשו לא היו בשליטתה.
מחברת יוקריין איירליינס נמסר בתגובה לתביעה: "חברת יוקריין איירליינס שמה לה כמטרה מרכזית לדאוג לבטחון לקוחותיה ולצערנו בגלל תנאי מזג אוויר שאינם בשליטת החברה, הטיסה מישראל לקייב נדחתה. מאותו הרגע החברה התנהלה על פי הנהלים הדרושים: הודיעה לנוסעים על סיבת העיכוב וסיפקה להם ארוחות, מים וחטיפים. כמו כן, לכל אחד מהנוסעים הוצעה חלופה לטיסה לתאילנד והם קיבלו אותה. חשוב לציין שהיות והטיסה נדחתה מסיבה של כח עליון, הנוסעים אינם זכאים לפיצוי כספי. יחד עם זאת, נשמח לתת פיצוי על הוצאות ישירות שנגרמו בעקבות העיכוב כמו הוצאות על אוכל ונסיעות".