"לא האמנתי, זאת הייתה הזיה מוחלטת. למרות שכבר נשמעה אזעקה לפני הבורדינג, ברשות שדות התעופה החליטו בכל זאת להעלות אותנו לטיסה", כך נשמעת, עשרה ימים אחרי מתקפת הטילים של איראן, רינת, נוסעת שהייתה במשך שמונה דקות על מסלול ההמראה כשהמתקפה החלה.

למרות הימים שחלפו, רינת עדיין נשמעת נסערת כשהיא מספרת על אותו ערב מתוח שבו נורו 200 טילים לעבר ישראל. למרות שכל המדינה הייתה בכוננות שיא, ברשות שדות התעופה אישרו לטיסה שלה לעשות בורדינג ולעלות למטוס, מה שגרם לכך שבעת המתקפה החריגה היא ונוסעים רבים שהו בתוך מטוס נעול באמצע המסלול כשמעליהם עשרות יירוטים.

"עלינו כרגיל לטיסה", היא משחזרת בשיחה עם mako, "ואז פתאום נשמעו האזעקות. כולנו פשוט ישבנו שם, לחוצים ומפוחדים, בלי לדעת מה קורה או למה אנחנו עדיין על המטוס שהיה מלא בדלק".

האזעקות באזור נתב"ג החלו כבר בשעה 18:30. בשלב זה רינת עם שאר הנוסעים במקום נכנסו למרחב מוגן בשדה. לאחר מכן החליטו ברשות לאפשר את הבורדינג לטיסה ובשעה 18:50 עלו הנוסעים למטוס. זאת, בזמן שבשלב זה פיקוד העורף שלח הודעות למכשירים הניידים של אזרחי ישראל להישאר בסביבת מרחב מוגן.

בשעה 19:25 החל המטוס לנוע על מסלול ההמראה. בשעה 19:39 נשמעת האזעקה בנתב"ג עקבות המתקפה האיראנית. בשלב זה המטוס עוצר את התנועה והנוסעים נשארים לצפות במופע היירוטים מחלונות המטוס.

"לא האמנתי, זאת הייתה הזיה מוחלטת", אומרת רינת, "למרות שכבר נשמעה אזעקה לפני הבורדינג, ברשות שדות התעופה החליטו בכל זאת להעלות אותנו לטיסה. עלינו כרגיל, ואז פתאום נשמעו האזעקות. כולנו פשוט ישבנו שם, לחוצים ומפוחדים, בלי לדעת מה קורה או למה אנחנו עדיין על המטוס שהיה מלא בדלק".

נתב"ג מלחמה מרחב מוגן  (צילום: Alexi J. Rosenfeld, getty images)
ברשות שדות התעופה אישרו את העלייה לטיסה. נתב"ג | צילום: Alexi J. Rosenfeld, getty images

לאחר כחצי שעה מהירי, ירדו הנוסעים מהמטוס ולאחר כשעה בשדה עלו שוב על הטיסה אך רינת בחרה שלא לטוס בסופו של דבר. "אני לא יודעת אם ברשות שדות התעופה דיברו באמת עם פיקוד העורף, אבל אם אנחנו היינו על המטוס וידעו שיש טילים בדרך אז מדובר בכשל ביטחוני חמור. הטייס לא דיבר איתנו. אם טיל היה פוגע במטוס אז היינו באירוע אחר לגמרי, מדינת ישראל הייתה באירוע אחר לגמרי. אני מקווה שילמדו מזה ושיהיו נהלים וסדר למקרים באים".

מרשות שדות התעופה נמסר: "אנו מנהלים שנה נמל תעופה תחת מלחמה ועובדים על פי הנחיות פיקוד העורף. באותו יום הכל היה תחת הנחיות של חיל האוויר ורשות התעופה האזרחית".