עולם התיירות שכמעט וקפא לגמרי בשנתיים האחרונות, מציג מגמות חיוביות של חזרה לשגרה. כעת נראה כי תיירות נישתית צומחת בקרב מטיילים צעירים ובני דור המילניום. המגמה החדשה נחשפה על ידי GlobalData, שפרסמה לאחרונה דו"ח בשם "תיירות נישה, עדכון 2022 - מחקר תמטי", האוסף נתונים מסקרי הצרכנים שלה מ-2018, 2019 ו-2021. זאת במטרה למדוד את השינוי בתחושות המטיילים לאורך זמן.
>> חושבים לטייל? הכנסו למדריך היעדים המלא
הדו"ח מצא עלייה חדה בתיירות נישה - נסיעות המתמקדות במילוי הצרכים הספציפיים של המטייל ומותאמות אישית אליו. בין אם זו חופשת יוגה או בריאות, טיול הרפתקאות, נסיעה המבוססת על עבודה מרחוק או חופשה ששמה במרכזה את הגסטרונומיה של היעד. המגמה החזקה ביותר נרשמה בעיקר בקרב הדורות הצעירים - דור המילניום ודור ה-Z.
מטיילים אלו, שנולדו בין 1991 ל-2005 וסומנו כ"דור ההאשטאג" בדו"ח, הציגו את האחוזים הגבוהים ביותר מכל קבוצות הגיל עבור שאלה אחת: האם מוצר שמותאם לצרכים שלכם השפיע עליכם לבחור בו. 27 אחוזים מהמשיבים מדור ה-Z ו-26 אחוזים מדור המילניום השיבו שזה תמיד השפיע על בחירת המוצר שלהם, הם תמיד יעדיפו מוצר מותאם אישית על פני מוצר כללי יותר, שמתאים לכולם.
הדו"ח נגע גם בכמה מהסוגים השונים של חופשות נישה. טיולים המתמקדים בהרפתקאות, גסטרונומיה, להט"ב, בריאות או נסיעות ידידותיות לסביבה, עלו יותר מהשאר במהלך ארבע השנים.
מדוע טיולי נישה מושכים צעירים?
"מבוגרים צעירים כמהים לחוויות מרתקות ומשמעותיות יותר. לכן, הערך הנתפס מהחופשה נובע רק לעתים רחוקות מהעלות לבדה", אמר קרייג בראדלי, אנליסט נסיעות ותיירות, ב-GlobalData. "חברות נסיעות ותיירות הפועלות במגזרי נישה חייבות להתמקד ב'דור ההאשטג' בתוך קמפיינים שיווקיים. השוק המובחן הזה עשוי לשמש כגורם המכריע בהתאוששות של חברות מתמחות ובצמיחה עתידית".
חוויות חשובות יותר לדורות האלה מאשר גורמים אחרים, כולל עלות. שני הדורות האלה משתמשים גם במדיה החברתית עם חשיבה משפיענית, לעתים קרובות מציגים טריקים, יעדים או מקומות לא ידועים עבור העוקבים שלהם. כך הם יכולים בתורם להשפיע על מטיילים אחרים לרצות לצאת לטיולים, יעדים וחוויות ייחודיים יותר שיציגו לעוקבים שלהם.
הדורות הצעירים, שיהפכו בקרוב לדומיננטיים בענף הנסיעות, מובילים את הצמיחה בנסיעות נישה. סגנון הנסיעות והחופשות משתנה, הוא מותאם לפי הצרכים, הטעמים וההעדפות האישיות של המטייל. לאור מגמה זו, גם מתקני האירוח מתמקדים יותר ויותר בבידול ובהתאמה אישית של השירות, שני מאפיינים שהם היסודות למגמת התיירות החדשה.