כחלק ממחלוקת ממושכת על תנאי הפנסיה, אובדן מקומות עבודה ותנאי עבודה, איחוד ה-RMT (האיחוד הלאומי של עובדי רכבות ותחבורה ימית) החליט לצאת לשישה ימי שביתה ברכבת התחתית של לונדון החל מה-23 ועד ה-28 ביולי.
בין תאריכים אלה תתקיים שביתה שתשפיע על חלקים שונים בטיוב, בנוסף לפעולות המחאה שעליהן הכריזו בעבר ה-RMT ו-Aslef (האיגוד המקצועי של נהגי רכבות בבריטניה) המשפיעות על שירותי הרכבות הלאומיות ויתקיימו ביום שני 17 ביולי, חמישי 20 ביולי, שבת 22 ביולי ושבת 29 ביולי.
לתיירים המתכננים להגיע ללונדון בחודש יולי מומלץ לבדוק היטב את התוכניות לפני היציאה, במיוחד את הרכבות הראשונות והאחרונות בימי שביתה, ואם רלוונטי, גם את האפשרות של נסיעה חזרה. למידע העדכני ביותר, כדאי לבקר באתר האינטרנט הלאומי לרכבות שמתעדכן כל הזמן.
איזיג'ט מבטלת 1,700 טיסות בקיץ
אלפי תיירים עומדים בפני שיבוש התוכניות שלהם בקיץ הקרוב לאחר שאיזיג'ט הודיעה כי היא מבטלת כ-1,700 טיסות. כ-180,000 לקוחות יושפעו מהביטולים, בעיקר בטיסות אל ומחוץ לשדה התעופה גטוויק בשלושת החודשים הקרובים.
איזיג'ט טוענת שהיא סידרה ל-95 אחוז מהנוסעים טיסות חלופיות במקום אלה שבוטלו, וכי ל-9,000 הנותרים יינתנו מושבים חדשים בהמשך החודש. לא לגמרי ברור כמה נוסעים שנפגעו קיבלו טיסות באותו יום של הטיסות המקוריות שלהם, אך אלו שאינם מרוצים מהטיסות החלופיות זכאים להחזר כספי.
איזיג'ט הכחישה את הטענות לפיהן ההחלטה לביטולים נכפתה עליה בגלל מחסור בטייסים, ובמקום זאת האשימה בעיות בפיקוח אווירי שמשפיעות על כל התעשייה לטענתה. אבל לפי דיווחים שונים, איזיג'ט ביטלה יותר מפי ארבע טיסות לגטוויק מכל שאר חברות התעופה גם יחד. החברה גם תיארה את המהלך כ"הקדמת תרופה למכה" שמטרתה לאזן את לוח הזמנים של הקיץ שלה.
דובר מטעם איזיג'ט אמר: "אנו מפעילים כיום עד כ-1,800 טיסות עם כ-250,000 לקוחות ביום עם יותר צוות וטייסים שטסים מאי פעם וכמו כל חברות התעופה, אנו בוחנים את הטיסות שלנו באופן שוטף. כפי שהצהירה Eurocontrol (הארגון האירופי לבטיחות אווירית), התעשייה כולה חווה תנאים מאתגרים בקיץ הזה עם מרחב אווירי מוגבל יותר עקב המלחמה באוקראינה וכתוצאה מכך נוצרים עיכובים חסרי תקדים.
"לכן ביצענו כמה התאמות מקדימות לתוכנית שלנו לאיחוד של טיסות בגטוויק, שם יש לנו קווים יומיומיים מרובים, על מנת לסייע בהפחתת האתגרים החיצוניים הללו ביום הטיסה עבור הלקוחות שלנו ואנחנו ממשיכים להפעיל למעלה מ-90,000 טיסות במהלך תקופה זו.
"לקוחות שהטיסות שלהם מושפעות מקבלים הודעה, כאשר 95 אחוז מהלקוחות מוזמנים לקבוע טיסה חלופית ולכל הלקוחות ניתנת האפשרות לבצע הזמנה מחדש או לקבל החזר כספי. אנו מצטערים על אי הנוחות שהדבר עלול לגרום", חתמו באיזיג'ט את ההצהרה.