23 נוסעים ישראלים הורדו מטיסה של חברת "יונייטד איירליינס" שהייתה אמורה להמריא מנמל התעופה "ניוארק" שבניו ג'רזי לתל אביב. הנוסעים שלהם הוסבר כי במטוס קיימת תקלה טכנית, נאלצו לישון בנמל התעופה, וכעת הם תובעים מהחברה פיצוי של כרבע מיליון שקלים.
במקרה שהתרחש לפני כחמישה חודשים, הנוסעים עלו למטוס, והמתינו בתוכו להמראה במשך כארבע שעות: "אף אחד לא הסביר מדוע אנחנו תקועים על המטוס. כל פעם זרקו לנו תירוץ אחר. רק אחרי ארבע שעות הודיעו לנו שיש תקלה טכנית במטוס והורידו אותנו בחזרה לשדה התעופה", משחזר אחד הנוסעים, "היה כאוס ובלגן במשך שלוש שעות. לא ידעו מה לעשות איתנו. הסתובבנו ליד הדלפק של החברה".
>> בקרוב אצלנו? משרד התחבורה האמריקאי קובע שחברות תעופה חייבות להושיב בני משפחה יחד
הנוסעים נותרו בנמל התעופה במשך 17 שעות, מבלי שסופקו להם סידורי לינה, אוכל ושתייה. "נאלצנו לישון על ספסלים, על מיטות שדה שהביאו לנו, חלק על הרצפה. במקום לשלוח אותנו לבתי מלון לדאוג לנו לאוכל ושתייה. נשארנו בלי בגדים ופריטים בסיסיים כי כל המזוודות היו על המטוס", טוענים הנוסעים, "לא ככה צריכה להתנהל חברת תעופה שמכבדת את הנוסעים".
הנוסעים פנו לחברה ודרשו פיצוי על עיכוב הטיסה, ועל כך שלא סופקו להם שירותי בסיסיים. יונייטד איירליינס הודיעה שתפצה אותם על העיכוב בטיסה, אבל לא על כך שלא קיבלו שירותי לינה, אוכל ושתייה ופיצויים אחרים.
באמצעות עו"ד אשר רוטבאום, הגישו 23 הנוסעים תביעה נגד החברה לבית משפט השלום ברחובות בסכום של כרבע מיליון שקל. בכתב התביעה נטען, כי על החברה לפצות כל אחד ואחד מהנוסעים והנוסעות בסכום של 10 אלף שקל בגין עיכוב בטיסה, בצירוף העובדה שהחברה לא טרחה להסיע את הנוסעים לבתי מלון ולדאוג להם לאכול ולשתייה ופיצויים נוספים.
מחברת יונייטד איירליינס נמסר: "מכיוון שמדובר בעניין משפטי מתמשך, לא יהיה מן הראוי להגיב".