אישה מהעיר פרת' שבמערב אוסטרליה, החליטה שנמאס לה מרעש המטוסים שטסים מעל לאזור ביתה, והגישה 20,716 תלונות בשנה אחת. לפי רשות התעופה האוסטרלית, Airservices Australia, נתון זה מייצג כמעט מחצית מכלל תלונות רעש המטוסים ברחבי המדינה.
אומנם מדובר במספר חריג ביותר של תלונות וקל לחשוב שהאישה רצתה ליצור פרובוקציה, אבל זיהום רעש ממטוסים הוא יותר מסתם מטרד; יכולות להיות לכך השלכות בריאותיות עמוקות. מחקרים מצביעים על כך שחשיפה לרמות גבוהות של רעש מטוסים עלולה להוביל ללחץ מוגבר, להפרעות שינה ואפילו לבעיות לב וכלי דם. נראה שעבור תושבים המתגוררים בסמוך לנתיבי טיסה סואנים, הרעש המתמיד של המטוסים יכול להשפיע באופן קיצוני על איכות חייהם.
>> החברות מנסות להסתיר: זה המושב הכי גרוע במטוס
>> לא רק לגיקים של תעופה: 25 שאלות על מטוסים שכל אחד חייב לדעת את התשובה עליהן
חוקרים בנמל התעופה הבינלאומי ת'ורגוד מרשל בבולטימור-וושינגטון, גילו שרעש מטוסים חזק גרם לאובדן פרודוקטיביות ולהוצאות רפואיות גבוהות יותר, והצפי שעלויות יגיעו ל-800 מיליון דולר במשך 30 שנים לתושבים שנפגעו. זה מדגיש את ההשלכות מרחיקות הלכת של חיים מתחת לנתיב טיסה.
המצב בפרת' רחוק מלהיות בודד, כאשר תושב שמתגורר ליד העיר בריסביין גם הגיש מספר לא מבוטל של תלונות, בסך הכל 4,071 בשנה שעברה. נתונים אלה עוררו חקירה של הסנאט האוסטרלי לגבי השפעת רעש המטוסים על קהילות עירוניות ואזוריות.
הכי רועש בראש העין
גם בנמל התעופה בן גוריון נעשים מאמצים לנטר את מוקדי הרעש המרכזיים ולמזער את רעש המטוסים מעל היישובים. את בדיקות רמת הרעש מבצעים על ידי בחינה של רמות LDN (רעש ממוצע במשך היממה), כאשר בלילה (בדרך כלל 22:00 עד 06:00) תנועה אקוסטית אחת שווה לעשר רמות אקוסטיות, מכיוון שרעש נחשב כמפריע יותר בשעות השינה.
בדוח האחרון של רשות שדות התעופה שפורסם באתר של הרשות בחודש פברואר, נמצא כי מתוך 2,860 המראות מטוסים שנבדקו התבצעה חריגה אחת ברמת הרעש. כמו כן, העיר שממנה הוגשו הכי הרבה תלונות על רעש היא ראש העין עם 22 תלונות, אחריה נמצאות אורנית ובית דגן עם 3 תלונות כל אחת ואחר כך גנות עם 2 תלונות. מעבר לכך, הוגשו 9 תלונות על רעש מתושבים שלא ציינו את מקום מגוריהם.