יובל זאושניצר ובן זוגה רועי צ'אפל תיכננו במשך חודשים ארוכים לטוס בינואר לטיול הגדול שלהם באוסטרליה ובניו זילנד, אחרי שיחרורו של רועי משירות קבע כמ"פ בסיירת נח"ל. ב-7 באוקטובר נפל רועי, בן 25 במותו בקרבות בדרום - ויובל הבינה שהתוכניות שלהם לטיול משותף אחרי הצבא כבר לא ייצאו לפועל.
לתדהמתה של יובל, למרות שפירטה על נסיבות מותו של רועי, לא הסכימה סוכנות הנסיעות השוודית MYTRIP.COM - שדרכה הזמינו את כרטיסי הטיסה - לזכות את הכרטיס של רועי, בעלות של אלפי שקלים.
"כשרועי נפל פניתי ל-MYTRIP כדי לבטל את הכרטיס שלו, ובתגובה כתבו לי ש'אין החזר על בסיס רפואי', למרות שצירפתי להם את תעודת הפטירה ואת כל שאר המסמכים", מספרת יובל בתסכול. "האטימות הזו הייתה מאוד מתסכלת. אני חווה אטימות מכל כיוון".
היא הוסיפה: "התגובה הזו עצבנה אותי ופשוט עזבתי את זה כי אמרתי שאני רוצה להשקיע את הכוחות שלי על דברים אחרים. זה פשוט נורא מעצבן. הכרטיס עלה 4,000 שקל, זה סכום גדול. 'זה לא מספיק' זו התשובה לכל דבר שאני עושה כרגע, 'תוכיחי לנו עוד קצת'. אין לי כבר כוח להילחם, זו מלחמה אבודה".
בבקשה ששלחה יובל ל-MYTRIP היא ציינה בפירוש את נסיבות מותו. "ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס נכנסו לישראל ושחטו אזרחים וחיילים רבים, כולל בן זוגי רועי צ'אפל. לכן אני צריכה לבטל את הכרטיס. אני מקווה לקבל זיכוי מלא", היא כתבה לסוכנות הנסיעות, שהשיבה: "קיבלנו את בקשתך, לפי הכללים של חברת התעופה לא אפשרי לקבל זיכוי על הכרטיס במקרה של ביטול. אין החזר על בסיס רפואי".
מחברת MYTRIP נמסר בתגובה לפרסום: "MYTRIP העניקה זיכוי מלא ברגע ברגע שהמקרה הודגש עבורנו. במקרה הזה התרחשה טעות אנוש בטיפול והוא היה צריך לעלות לחברי צוות בכירים באופן מיידי. בסיטואציה כל כך רגישה זה לא תירוץ, ואנחנו יכולים רק להתנצל על כך שזה לא נפתר באופן מיידי. זה נכון שכמתווכים אנחנו תלויים במדיניות הביטול של חברות התעופה, אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להתחשב בנסיבות מיוחדות".
"יש לנו אלפי סוכנים שמקדישים את עבודתם הקשה כל יום כדי לשפר את החוויה של הלקוחות שלנו. הם עובדים ללא הפסקה למנוע טעויות כאלו. במקרה הזה פעלנו לתקן את הטעות ברגע שהיא הובאה לתשומת ליבנו, אך זה לא מתקן את העובדה שלא פעלנו כשורה במקור".
יש להדגיש שלא מדובר בחברה הישראלית "מיי טריפ ישראל", אלא בסוכנות נסיעות שוודית.