בין אם אתם רווקים הוללים, הורים שמתכננים חופשה עם כל הילדים למטרת העברת החופש הגדול, או שאתם משאירים אצל הסבים ויוצאים לחגוג בבית מלון, כדאי שתעברו על הרשימה שתחזיר אתכם מהחופשה צוהלים ומלאים תרתי משמע. אז מה חשוב לדעת לפני הצ'ק אין?
תאום ציפיות לסוג החופשה
עוד לפני שהזמנתם את החופשה ונפרדתם לשלום מכספכם, כדאי שתמצאו את החופשה המושלמת עבור הצרכים שלכם, מציע איתי אשל, מנכ"ל מלון הסוויטות רמדה נתניה. "לפני שמבצעים הזמנה רצוי לוודא מה מספק המלון והאם זה מתאים לאופי החופשה שאתם מחפשים. אם זו חופשה עם ילדים קטנים, בדקו האם יש משחקיה ומה שעות הפעילות שלה, לילדים יותר גדולים אפשר לבדוק למשל האם יש צוות בידור או בריכה, לזוגות כדאי בהחלט להתעניין במה יש לספא להציע והאם המלון יענה על צרכים של חופשה רומנטית או שיש בו בעיקר משפחות עם ילדים".
הקדימו תרופה למכה
אבי עמר, מנכ"ל מלון רפאל האוס ראשון לציון, מציע לפני הכול להקדים תרופה למכה ולהתקשר לפני על מנת למנוע אכזבה. "התקשרו למלון עוד לפני ההגעה ותוודאו שמה שהזמנתם הוא הנכון. במידה והכל כשורה, אתם גם יכולים להגיע למלון מוקדם יותר ובכך תזרזו את הכנת החדר עבורכם, אבל גם פה, ייתכן שתיאלצו בכל זאת להמתין עד לקבלת החדר שיתפנה. עוד בעניין ההגעה המוקדמת, נצלו את שמירת החפצים במלון וצאו לטייל באזור. כך תזכו לעוד זמן חופשה מהנה".
קבלו סוד לשדרוג חדר
עמר גם ממליץ שלא להתבייש ולנסות את מזלכם לזכייה בחדר מפנק יותר. "תמיד כשמגיעים למלון, שווה לנסות את מזלכם ולבקש שדרוג לחדר גדול יותר, בהנחה וזה אפשרי, בקבלה ישמחו לשדרג אתכם. בנוסף, מגלה עמר, כי תמיד תוכלו לבקש עזיבה מאוחרת אז אל תהססו לבקש מהפקידה במלון שאליו תגיעו. אם הדבר לא יתאפשר, לפחות תוכלו להשאיר את חפציכם ולהמשיך את הטיול באזור ולחזור לקחת את הדברים".
כך תימנעו מהתורים בחדר האוכל
כל נופש מיומן יודע על בשרו שאחד הדברים המבאסים הוא לעמוד בתור ארוך לחביתה עם פטריות או לחכות לאיזה פנקייק בארוחת הבוקר. שמעון עמר, מנכ"ל מלון אסטרל וילג', מציע לכם להימנע מהשעות העמוסות ולהגיע ישירות לשעות הרגועות יותר, שתוכלו להעמיס לכם צלחות ברוגע. "מומלץ להגיע לארוחות השונות במושב הראשון, כלומר: ארוחת בוקר בדרך כלל עד השעה 09:00, ולארוחת ערב סביב 18:30-19:00. זמני העומס המקובלים הם בדרך כלל בין 09:00 – 10:00 לפני סגירה, ובארוחת הערב אחרי 19:00. כך תיהנו מאווירה נינוחה יותר בזמני הארוחות".
אל תשכחו להשתמש בשלט "נא לא להפריע"
"מכירים את זה שעד שנסעתם לחופשה בלי הילדים (או אפילו איתם) אבל סוף סוף זכיתם לאיזה רגע טהור וייחודי של שנ"צ על מצעים מהודקים ואז צלצול בדלת מעיר אתם בשביל להכניס לכם עוד מגבות או לנקות את החדר? אין מבאס כזה! "זמן טוב להזכיר לתלות שלט קטן על הדלת של נא לא להפריע. השלט הינו הסכם בין האורח למלון ובכך, עוזר לצוות עובדי המלון להימנע מכניסה בשעת מנוחה ומבטיח את פרטיות האורח", אומר שמעון ומסביר כי יש גם אפשרות לבקש מפקידת הקבלה שעה ספציפית שנוחה לכם לניקוי החדר מבעוד מועד.
מה עם נימוס בסיסי?
"כשאתם מגיעים להתארח במלון, השתדלו להיות מנומסים ומכבדים: התייחסו לצוות המלון ולאורחים אחרים באדיבות ובכבוד. השתמשו במילים ב"בבקשה" ו"תודה" בעת הצורך עם צוות המלון. נימוס עוזר הרבה ביצירת אווירה חיובית ונעימה", ממליץ שמעון למקרה שאתם רוצים לשמור על הווייב הנעים. בנוסף מזכיר כי לכל בית מלון ישנם כללים ותקנות והשתדלו לכבדם. "הכירו את המדיניות וההנחיות של המלון, כגון זמני צ'ק-אין/צ'ק-אאוט, מגבלות רעש וכל כלל ספציפי בנוגע למתקנים. הקפדה על כללים אלו תסייע לשמור על סביבה הרמונית לכל האורחים. שמרו על רמות רעש למינימום באזורים משותפים ובחדרכם, במיוחד בשעות השקטות. הימנעו מהשמעת מוזיקה רועשת, צעקות או גרימת הפרעות שעלולות להפריע לאורחים אחרים השוהים במלון. חוץ מזה, השתדלו לשמור על ניקיון בחדר ולהשליך פסולת כראוי, כבדו את רכוש המלון והימנעו מפגיעה לרעה ברהיטים או במוצרי האלקטרוניקה שנמצאים ברשותכם והעבירו את המסר הלאה גם לילדכם".