חברת התעופה השוויצרית Swiss היא אחת החברות האהובות עליי, ולא במפתיע. החברה הזו מצוינת בכל מחלקות ההושבה, אבל כמובן שהאיכות השוויצרית שלה מתבטאת בעיקר במחלקות היוקרה (עסקים וראשונה). בדיוק בגלל זה אני עוקב תדיר אחרי המחירים ומנסה לאתר טיסות משתלמות במיוחד. כמידי שנה, בתקופת החורף, Swiss בוחרת קבוצת יעדים להם היא מציעה מחירים שוברי שוק, וזאת הזדמנות מצוינת לנסות את המוצרים שלה.
הכתבה פורסמה במקור באתר המתמידים
כך, Swiss מציעה כעת מחירים מעולים בטיסות מחלקת עסקים מתל-אביב (TLV) לשורה של יעדים במזרח, ביניהם טוקיו (NRT), הונג קונג (HKG), בייג'ין (PEK), שנגחאי (PVG) וסינגפור (SIN). המחירים נעים סביב ה-1,500 דולר בממוצע לכרטיס הלוך-חזור. תמחור שאינו רחוק ממחירי מחלקת תיירים בחברות מתחרות.
היתרון הגדול ביותר ב-Swiss לנוסע הישראלי, על-פני רוב החברות האירופאיות, הוא העובדה שהיא שולחת לכאן באופן יומי מטוסים רחבי-גוף מסוג Boeing 777-300 ו-Airbus 330/340, כך שהמוצר שמקבל הנוסע הוא מוצר מחלקת עסקים איכותי לאורך כל המסע שלו מהארץ למזרח. תצורת הישיבה במחלקות העסקים של Swiss הם 2-2-1 או 1-2-1 לסירוגין, כלומר מהתצורה הישנה של המושבים (לא לכל המושבים גישה ישירה למסדרון), אך המושבים עצמם נוחים ביותר, נפרשים לשכיבה מלאה, עם מערכת מולטימדיה מצוינת ומסך גדול - כל מה שנדרש עבור טיסה ארוכת טווח משובחת. צריך גם להוסיף שהשירות בטיסה הוא בסך הכל טוב וידידותי, ואף שאני לא אכלן גדול, האוכל גם הוא נקודה לחיוב.
החסרונות היחידים בטיסות אלה הם זמני עצירת הביניים הארוכים יחסית (אף שהטרקלינים בציריך נהדרים), העדר גישה ישירה למסדרון, כאמור, צבירה מועטת של מיילים בגלל התעריף הנמוך במחלקת כרטוס P וחסרון פוטנציאלי נוסף והוא שנמוך אפשרי של דגם המטוס לצר-גוף בקטע הטיסה תל-אביב-ציריך וחזרה, ש-Swiss יכולה לבצע מהרגע להרגע.
רוצים לטוס במחלקה מתקדמת? הנה כמה אופציות שמצאנו:
תל אביב - שנגחאי - 1499 דולר
תל אביב - טוקיו - 1539 דולר
תל אביב - בייג'ינג - 1499 דולר
תל אביב - הונג קונג - 1529 דולר
תל אביב - דלהי - 1538 דולר
תל אביב - טוקיו, סינגפור - תל אביב - 1540 דולר
הכותב הינו נוסע מתמיד באל על במעמד פלטינה וטס כבר 15 שנים בעולם. באתר שפתח - "המתמידים" הוא משתף מהניסיון והידע שצבר בנסיעות שלו.