העליה הגבוהה בביקושים לטיסות בעולם ובישראל בפרט, מובילה גם לצמיחת תלונות על מטוסים שהתעכבו וטיסות שבוטלו, כך שחלק מהחופשה ואף כולה נפגעו בעקבות כך. חברת אייר הלפ (AirHelp) הדנית שמנסה לממש פיצויים המגיעים לנוסעים מחברות תעופה במקרים של ביטולים או עיכובים, הודיעה היום (ג') על כניסתה לישראל, בנוסף לשלושים השווקים הנוספים בהן היא כבר פועלת בעולם.
הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:
האפליקציה שכובשת את בני הנוער - גם בישראל
בחברה אומרים כי הליך בדיקת הפיצויים הוא פשוט וקל, ומתבצע באמצעות האפליקציה או אתר החברה. הליווי מתחיל משלב בירור הזכויות ונמשך עד הגשת התביעה, כולל ייצוג בהליכים משפטיים נגד חברות התעופה. עוד אומרים באייר הלפ כי מאז השקתה בשנת 2013, סייעה החברה ליותר מ-7 מיליון נוסעים, והצליחה להגיע לשווי החזר בסכום של 800 מיליון יורו.
על פי נתונים שאספה החברה עד כה בישראל, בשנה האחרונה בלבד היו כ-210 טיסות שבוטלו, וכמעט 12 אלף טיסות שחוו עיכובים מסוימים, כך שלפי החברה בבחינת כלל הטיסות שיצאו מישראל, אחוזי הדיוק עמדו רק על 70.97% וכ-44,750 אלף נוסעים סבלו מביטולי טיסה או עיכובים של למעלה משלוש שעות. לדברי החברה, טיסות אלה יכולות להיות מתורגמות ליותר מ-17.8 מיליון יורו בפיצויים פוטנציאלים.
המודל העסקי של החברה עובד על פי העיקרון "No win – no fee", כלומר לא ניצחת – לא שילמת, ומסד הנתונים של החברה מאפשר לדעת באופן מיידי אם הלקוח זכאי לפיצוי. במידה וישנו פוטנציאל זכיה אמיתי, השירות כמובן אינו ניתן בחינם, וברוב המקרים גובה החברה כ-25% מגובה הפיצויים. במידה וישנו צורך של הגעה לבית המשפט עם הלקוח – השירות יתומחר בהתאם. עם זאת בחברה מבהירים כי במידה ולקוח מגיע לבית המשפט ובכל זאת מפסיד בתביעה הוא לא ידרש לשלם דבר.
כדי להשתמש בשירות, הנוסע צריך להזין את פרטי הטיסה, הכוללים מקום המראה, יעד נחיתה, שעה, תאריך ומספר טיסה, או לחילופין לסרוק את כרטיס הבורדינג באמצעות המצלמה בסמאטרפון, וכך לראות באופן מיידי האם פרטים מזכים בפיצוי על פי חוק ואם כן, באיזה סכום.
אייר הלפ שמעסיקה כ-550 עובדים ברחבי העולם, הוקמה על ידי מי שמשמש היום כמנכ״ל החברה, הנריק זילמר, ושני חבריו, ניקולס מיכאלסן וגרג רודט, בעקבות עיכובים שחוו במהלך טיסות שונות בעולם, ומתוך הבנה כי נוסעים שנתקלים בבעיות כאלה בטיסות, נאלצים לעיתים להתמודד מול חברות ענק עבור פיצויים ללא הצלחה.
דירק בוס, סמנכ"ל השיווק, מסר כי "הצמיחה של שוק התעופה בישראל בשנים האחרונות הפכה אותה לשוק חשוב בעולם התעופה הבין-לאומי בכלל והאירופאי בפרט. הקרבה הגיאוגרפית והחיבה למדינות האירופאיות הובילו לכך שטיסות רבות מגיעות ליעדים שונים באירופה, או לפחות עוברות בהם כיעדי קונקשיין. אנו כחברה, רואים בישראל יעד אסטרטגי לפעילות, כשהמטרה היא לחנך את הקהל הישראלי לעמוד על זכויותיו ולדרוש את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק".