הטיסה הראשונה בקו הישיר והחדש בין ישראל לעיירת הנופש המצרית, שארם א-שיח', יצאה היום (ראשון) מנמל התעופה בן גוריון. זאת לאחר שבחודש שעבר הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט על ההסכם להשיק את המסלול החדש לפני שטס לשארם א-שיח' לפסגה משולשת עם מנהיגי מצרים ואיחוד האמירויות.
טיסת הבכורה הייתה של חברת סאן דור מקבוצת אל על, כאשר טיסה 5193 המריאה בשעה 10:15 מנתב"ג. בטקס החגיגי לכבוד הטיסה, לקחו חלק במעמד מנכ"לית אלאל הנכנסת דינה בן-טל גננסיה וגל גרשון מנכ"ל סאן דור.
"אני מברך על פתיחת הקו החדש והפעלת טיסות ישירות לשארם א-שיח', זוהי בשורה של ממש. מדובר באחד מיעדי הנופש המבוקשים ביותר לקיץ הקרוב, יעד המשלב בין חופשת בטן-גב לבין אטרקציות אקסטרימיות בהן ספורט ימי, וכל זאת במחיר נוח ובמרחק שעת טיסה בלבד. זהו היעד הראשון מבין מספר יעדי נופש אטרקטיביים ומפתיעים שנשווק לקראת עונת הקיץ הקרובה, ובקרוב נשיק בנוסף לטיסות גם מוצרי תיירות נוספים וחבילות נופש מבית סאן דור שישווקו באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות".
במסגרת הטיסות החדשות לשארם א-שיח', תציע סאן דור 3 טיסות שבועיות במטוסי בואינג 737, בימי ראשון, שלישי וחמישי במחיר של החל מ-269 דולר.
>> רוצים לבקר בסיני? הכנסו למדריך המלא
בתוך כך גם חברת ארקיע הוציאה טיסה היום בשעה 14:00 לשארם א-שיח', לאחר 20 שנה בהן לא התקיימו טיסות ישירות. ארקיע תפעיל 4 טיסות שבועיות לשארם בשלב הראשון ובהמשך תפעיל טיסה יומית, בכל ימות בשבוע.
"רגע היסטורי בארקיע. זו התרגשות רבה לשוב ולטוס לשארם אחרי הרבה שנים שלא טסנו ליעד זה. יש לי מקום חם בלב והרבה זכרונות מהמקום הזה. אני זוכר את הטיסה הראשונה לשם בתור ילד קטן עם ארקיע שהיתה החברה היחידה שטסה ליעד וכמובן הרבה חופשות רבות בסיני במהלך השנים", אמר קברניט הטיסה סמנכ"ל המבצעים של החברה קברניט ניר גרנות.
החברה השלישית שתוציא היום טיסה ליעד החדש היא ישראייר, שמטוסה עתיד להמריא בשעה 18:10.
איך תשפיע התיירות היוצאת לשארם א-שיח' על אילת?
לדברי ד"ר ערן כתר מהמחלקה לניהול תיירות ומלונאות במכללה האקדמית כנרת, הפעלת קו התעופה החדש לשראם א-שיח' היא תוספת מבורכת לאפשרויות הנופש של התייר הישראלי: "בשלב הראשון מדובר בהיקף פעילות יחסית קטן ואשר לא ישפיע על היקף הביקוש לאילת ועל צרכני המפתח של תיירות הפנים בישראל - המגזר הדתי והדתי-לאומי, ומשפחות עם ילדים קטנים. לעומת זאת בצד המצרי של הגבול התמונה מעט שונה. חלק ניכר מהתיירות בסיני מגיע מתיירים מרוסיה ואוקראינה, ועבור השוק המצרי יש כאן ערוץ חשוב לפצות, ולו באופן חלקי, על אובדן המבקרים הצפוי".
לעומת זאת, לדעתו של יהודה זפרני, מומחה תיירות מועדון צרכנות הוט, אילת עלולה בהחלט להיפגע מפתיחת הקווים החדשים. "אנחנו צופים שהתיירות לאילת תיפגע באופן דרמטי ברגע שהטיסות לשארם א-שיח' יצאו לפועל. בשלב הראשון, תהיה הגבלה ל-9 טיסות בשבוע, שכן לא מדובר בכמות נוסעים משמעותית - פחות מ-2000 טסים. יחד עם זאת, ברגע שמספר הטיסות יעלה ויהיה בין 40-30 טיסות בשבוע, באופן אוטומטי התנועה של התיירים הישראלים תעבור מאילת לסיני, וכאן מדובר על סדרי גודל מהותיים יותר של 10,000-5,000 נוסעים בשבוע.
"המלונאים ועיריית אילת מודאגים מפתיחת הטיסות לשארם א-שיח', ופועלים להורדת כמות הטיסות לסיני בחצי או להשאיר כפי שהם מתוכננים היום - 9 טיסות בשבוע. בטווח הארוך, אין ספק שמחירי המלונות באילת צפויים לרדת בעקבות הנהירה לסיני, וזה יכול להוביל לשינוי משמעותי בתיירות הישראלית".