ברוב המקרים חופשה טובה תימדד באופי האירוח שחווים המטיילים. כך למשל, קבלת פנים חמה בעת הצ'ק-אין בהחלט מסייעת להירגע ולעבור למצב חופשה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
במחקר שנערך לאחרונה על ידי Booking.com, המתמחה בחיבור מטיילים עם מגוון רחב של מקומות אירוח, עלה ש-68 מהמטיילים בעולם מסכימים שאירוח טוב הוא אירוח שגורם להם להרגיש בבית. על אף שמקומות אירוח אלטרנטיביים רבים מציעים מתקנים מפוארים ושירותים נוחים, מרבית המטיילים דיווחו כי דווקא היחס האישי והאנושי הוא שגורם לבית הנופש להרגיש טוב ונוח יותר מהאחרים.
הנתונים הציגו פרטים נוספים על הדברים הקטנים שגורמים למטיילים להרגיש כמו בבית. כך למשל חשף המחקר, שסקר 21,500 מטיילים מ-29 שווקים, כי יותר ממחצית מהמטיילים בעולם (55 אחוז) ישמחו לקבל חבילת פינוק מהמארחים בתחילת השהייה שלהם, כאשר 10 אחוז מאותם המגיבים ציינו כי יהיו מאוכזבים אם לא ימצאו חבילת פינוק בחדרם בהגיעם לבית הנופש. יתרה מכך, המחקר גילה כי הדברים שהמטיילים היו הכי רוצים למצוא בחבילת הפינוק שלהם, אלו המלצות של בעלי או מנהלי מקום האירוח על אוכל מקומי באזור (40 אחוז), והמלצות כאלו ואחרות שהותאמו אישית עבורם (36 אחוז). כמו כן, 40 אחוז מהמטיילים אמרו שירצו לקבל גם מעדנים מקומיים טעימים בחבילת הפינוק שלהם.
ללא קשר ליעד הטיול, יותר ממחצית מהמטיילים בעולם (51 אחוז) מצפים מהמארחים להתאמץ ולייצר עבורם אווירה ביתית יותר, וכמעט מחצית מהנוסעים בעולם (48 אחוז) מעוניינים בקבלת פנים חמה לאחר נסיעתם הארוכה. בנוסף, 49 אחוז מקווים לחוות קבלת פנים כזו מכיוון שלטענתם היא מסייעת להם להסתגל בקלות לסביבה החדשה.
על מנת להמחיש עד כמה היחס האישי והתחושה הביתית חשובה למטיילים, ניתן לראות במחקר שכמעט שני-שליש (63 אחוז) מהמטיילים מרגישים שחוו חוויה טובה יותר במהלך החופשה שלהם, בזכות היחס המיוחד שקיבלו מהמארחים. בנוסף, כמחצית מהמשיבים העידו כי בחרו לחזור למקום האירוח בו שהו בעבר, בגלל חווית האירוח האישית והחמה שחוו.