מצעים עם כתמי דם, בריכה סגורה או לא מתוחזקת, ג'קוזי עם חלודה, מקלחון שבור, עובש במקלחת, קירות מתפוררים, טלוויזיות ישנות ללא שלטים, חדר לא מתוחזק ולכלוך (אבק ושערות), וכל זה בלא מעט כסף.
דווקא בשנתיים האחרונות, כשהישראלים לא יכולים לצאת לחו"ל והלינה בצימר הפכה לאופצייה מועדפת, נשמעו לא מעט ביקורות על צימרים ברחבי הארץ. התחושה המרכזית של המתלוננים היא שבעלי הצימרים חוסכים עליהם בשירות ומעלים את המחיר.
"זה לא הגיוני שאני אשלם על צימר משפחתי בצפון הארץ, שאמור להיות מפואר, סכום של 4,000 שקל ללילה ונגלה שהוא ממוקם בצמוד לרפת. הריח היה נוראי. חוץ מזה הוא היה מלוכלך והתמונות שיש באתר לא משקפות את המצב שלו כיום. זו פשוט הונאה", זועם יוסי, תושב ראשון לציון. "המצעים היו מלוכלכים ונראה שלא ניקו את המקום כמה חודשים טובים. אחרי כמה שעות ברחנו משם ובעל הצימר סירב לפצות אותנו אז תבענו אותו בבית המשפט. בושה וחרפה שבעל הצימרים חוסכים על הגב שלנו ומתעשרים על חשבוננו. זה לא קרה ככה לפני הקורונה. היום זה החמיר מאוד."
גם דליה וחנן מאשדוד חוו אכזבה מהחופשה שהזמינו בצימר. "הבטיחו לנו צימר רומנטי ומה קיבלנו? צימר מלוכלך, דלתות חורקות, מקלחון מלא בעובש עם אריחים סדוקים, קירות מתקלפים. עוד לא הגעתי לג'קוזי שהיה סתום ולא פעל. לשלם 3,000 שקל ללילה על צימר כזה זה שוד. בסכום הזה טסתי עם אשתי לשבוע בטיבילסי ונהנינו מאוד."
אין ספק שבתקופת הקורונה בעלי הצימרים ספגו הפסדים כבדים ונאצו להתמודד עם זמנים לא פשוטים. יחד עם זאת, בין הסגרים וגם כיום, התפוסה בהם גבוהה מאוד ובכל זאת רמת התחזוקה ברובם נמוכה מאוד. ר', בעל מתחם צימרים גדול, סיפר שאכן בתקופת הקורונה הם ספגו הפסדים כספיים גדולים אבל גם הוא מודה שזו לא סיבה שלא לתחזק אותם.
"שמעתי על תלונות רבות של לקוחות על צימרים שבהם בילו ועברו חוויה קשה מאוד. אני מסכים שזה לא הוגן שהתמונות של הצימרים כפי שהן מופיעות באתרים לא מעודכנות, אני חושב שהאורח צריך לקבל תמורה מלאה עבור הכסף. ליהנות ולא לסבול. נכון שבקורונה הפסדנו המון כסף אבל זו לא סיבה לגרום לפגיעה בהנאה של האורחים", הסביר ר', "חלק גדול מבעלי הצימרים דווקא די משקיעים ומתחזקים כראוי, יש מעט שעושים לנו שם רע וזה פוגע בנו בפרנסה. הם חוסכים ומסתכלים בראייה עכשווית ולא עתידית".
הפער המרכזי בנוגע לתחזוקת הצימרים, היא שמדובר בענף שמנוהל באופן פרטי ואין פיקוח מסודר על איכות האירוח, גובה המחירים ואופי השירות. כך, בניגוד למלונות, שרובם שייכים לרשתות שונות, הצימרים שייכים לאנשים פרטיים שמולם קשה להתמודד במקרה של חוסר שביעות רצון, או תחושה שמה שראיתם בתמונות הוא לא מה שקיבלתם בפועל.
מה לעשות אם הצימר לא נראה כמו בתמונות?
במצב זה, של אי התאמה בין מה שהובטח לכם לבין מה שקיבלתם, יש לנקוט במספר צעדים: לצלם את המקום והליקויים שבו, לפנות לבעל המקום ולהפנות את תשומת ליבו לליקויים (גם אם ברור לכם שלא ניתן לתקנם מיד יש לתת לו את האופציה לעשות זאת) ולתעד את הפנייה שלכם אליו. כל אלה יעזרו לכם במקרה שתפנו לבקש פיצוי כספי, או תפנו לערכאות משפטיות.
כך, גם לאלי מחולון, היתה חוויה מאכזבת לאחרונה: "הגעתי יחד עם החברה שלי לחגוג את יום הולדת שלה בצימר באזור ירושלים. ביקשו מאיתנו 4,000 שקל ללילה כולל בריכה. באנו עם הרבה ציפיות. התמונות באתר היו מדהימות, אבל כשנכנסנו קיבלנו שוק. זה היה צימר שונה מהתמונות שראינו: רמת תחזוקה נמוכה מאוד, מיטה ומזרון ישנים, מצעים מלאים באבק. סיוט. הבריכה הייתה יחסית סבירה אבל לא נקייה. ביקשנו מבעל המקום שיחליף מנורות שלא פעלו אבל הוא לא ענה לטלפון וכבר למחרת היינו צריכים לעזוב. זה היה יחס מאוד מזלזל".