התחרות על הנאמנות של הצרכנים קיימת מאז ומתמיד אך בתקופה האחרונה היא עולה שלב בקרב מועדוני תעופה רבים, זאת לאור החזרה לשגרה ממגפת הקורונה וההסתערות על נמלי התעופה והטיסות.
> כמה מיילים באמרת צריך כדי לקבל כרטיס טיסה בחינם?
בתוך כך, בשבוע בשבוע הודיע מועדון הנוסע המתמיד של אל על, על שורה של שינויים עתידיים בתוכנית נאמנות חדשה. עשינו סדר בכל הדברים שצריך לדעת עליה, גם אם אתם לא חברים בה עדיין:
1. מתי התכנית החדשה תכנס לתוקף?
התכנית הנוסע המתמיד החדשה תכנס לתוקף רק ב-1 בספטמבר 2023. הסיבה לכך היא ש על פי תיקון החוק להגנת הצרכן, החל משנת 2017 על מועדוני לקוחות שהחברות בהן היא לתקופה ממושכת ומאפשרת צבירת נקודות, להודיע לצרכן על השינוי 9 חודשים מראש ולאפשר ללקוחות באותה התקופה לממש את ההטבות שצברו בהתאם לתנאים לפני השינוי.
2. איך תעבוד צבירת הנקודות בתכנית החדשה?
צבירת הנקודות הותאמה לשיטת המיילים (Miles), בדומה למועדוני חברות תעופה בינלאומיות מובילות בעולם, במטרה ליצור בסיס נוח להשוואה. הנקודות יוכפלו פי 50, כך שכל נקודה בתוכנית הנוכחית (הישנה) שווה ל-50 נקודות בתוכנית החדשה. מפתח הצבירה החדש שופר גם הוא כך שחברי המועדון צוברים יותר. יחס הצבירה המואץ לחברי היוקרה עודכן במפתח החדש, כך שלקוחות אלו יוכלו לחשב ביתר קלות לכמה נקודות הם זכאים:
מעמד |
כמות נק' ל-$1 הוצאה |
מתמיד TL |
6 |
כסף SL |
8 |
זהב GL |
9 |
פלטינה PL |
11 |
טופ פלטינה TP |
12 |
3. איך מתקדמים במעמד הנוסע?
במסגרת התוכנית החדשה, המועדון משיק מטבע חדש ונפרד לחישוב זכאות למעמד - יהלומים. כלומר, הנקודות יופנו למימוש בלבד והיהלומים להתקדמות במעמד. היהלומים ייצברו במקביל לצבירת הנקודות, הצבירה תוענק בגין רכישות של כרטיסי טיסה (לא כולל מסים, היטלים, אגרות ותוספות החלות על הכרטיס) וכן ברכישות של כבודה נוספת והושבה במושב SPACE.
בתוכנית החדשה ספי המעבר בין המעמדות יאפשרו לחברי המועדון להגיע למעמד גבוה יותר מהר יותר. כך למשל, בתוכנית הנוכחית כדי להגיע למעמד גולד (זהב) יש לשמור על קצב צבירה שנתי של 1,000 נקודות (שווה ערך לרכישה של 7,000 דולר) ואילו בתוכנית החדשה נדרשים לצבור 6,000 יהלומים (שווה ערך לרכישה של 6,000 דולר):
מעמד |
יהלומים |
כסף SL |
3,000 במקום 4,000 דולר |
זהב GL |
6,000 במקום 7,000 דולר |
פלטינה PL |
12,000 במקום 17,500 דולר |
טופ פלטינה TP |
28,000 במקום 45,000 דולר |
4. כולם יכולים להשתדרג
כיום תוכנית השדרוגים לחברי מועדון היא מצומצמת, מתופעלת באופן ידני על-ידי החברה או הסוכנים, ממחלקות רישום מסוימות בלבד, ובתמחור אחיד. בתוכנית החדשה תהיה אפשרות לכלל חברי המועדון להירשם לשדרוג מכל מחלקה לפרימיום או לעסקים, בתהליך דיגיטלי ועצמאי, בהתאם לזמינות מחלקות רישום ייעודיות. כל חברי המועדון יוכלו להירשם לשדרוג מיד לאחר רכישת כרטיס הטיסה ועד שש שעות לפני ההמראה וככל והשדרוג יאושר לשלם בנקודות או בשילוב נקודות וכסף (לא כולל מיסים).
5. כבר לא צריך להוסיף מזומן
התוכנית החדשה תבטל את תוספת המזומן שנדרשה ברכישת כרטיסי בונוס, כך שהכרטיסים יהיו מורכבים מנקודות בלבד ובתוספת מיסים. לדוגמא: אם כיום נדרשים X נקודות + 250 דולר + מיסים, בתוכנית החדשה יידרשו X נקודות + מיסים בלבד.
6. צבירת נקודות ללא פג תוקף
הבשורה הכי משמעותית, שרלוונטית בעיקר למועדונים הישראלים, היא תוקף הנקודות הנצברות. עד היום, תוקף הנקודות בתוכנית הנוסע המתמיד של אל על היה לשלוש שנים. במסגרת התוכנית החדשה כל נקודה שנצברת, תהיה תקפה ל-18 חודשים כאשר תוקפן יוארך אוטומטית ב-18 חודשים נוספים כל פעם שחבר מועדון יצבור לפחות נקודה אחת מטיסה או יבצע עסקות בשווי של לפחות 5,000 שקלים בחודש בכרטיס פליי קארד במהלך תקופה זו.
"תוכנית הנאמנות החדשה שאנו משיקים מציבה אותה בשורה אחת עם תוכניות הנאמנות הטובות בעולם", אומר רונן גלפרין, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד. "התוכנית מיטיבה עם הלקוחות הפעילים והנאמנים שלנו ונותנת להם הרבה יותר כדוגמת מתן תוקף נקודות ללא הגבלה ללקוחות צוברים, מדיניות שדרוגים רחבה יותר, מימוש קל יותר של נקודות והתקדמות מהירה יותר למעמד הבא. אל על והמועדון הוכיחו שעוצמת המותג גבוהה והביקושים למועדון הולכים וגדלים, כאשר הבעת אמון עסקית לצד נאמנות הלקוחות, באה לידי ביטוי גם מצד כניסת הפניקס כשותפה במועדון".