עד כמה עצומה אוניית "אפיק" (Epic) של ענקית הקרוזים NCL (Norwegian Cruise Line), שיצאה להפלגת בכורה מנמל חיפה לפני שבועיים? שעון היד מדד חמישה-עשר אלף צעדים ביום המלא הראשון שלנו בקרוז, וזה מבלי שבכלל ירדנו מהאנייה.

מדובר בנתון מרשים וחשוב היות והמוטו של NCL הוא שהאנייה המרשימה לא נועדה לשמש ככלי מעבר מנקודה לנקודה. כלומר, היא בהחלט עוברת מנמל לנמל, אבל זה רק תירוץ לשהייה שלכם עליה. אז אמנם הקרוז שיוצא מחיפה עובר ב-10 ערים שונות בדרכו הארוכה לרומא – ובכל אחת מהן ניתן כאמור לרדת מהאנייה, לבקר, לסקור ולחקור – אבל זו אינה הסיבה המרכזית לצאת לקרוז דווקא על ה"אפיק", ולו בשל פרקי הזמן הקצובים ביותר שיש לכם לבלות על היבשה בטרם אתם צריכים למהר ולחזור אל הסיפון. למעשה, הסיבה העיקרית לצאת אל הקרוז הזה היא האנייה עצמה. במילותיו של סגן נשיא החברה: "אפיק" היא אתר ריזורט צף, ויש בה את כל מה שאתם צריכים כדי ליהנות מנופש טוטאלי, גם אם לא תרדו ממנה אפילו פעם אחת.

> כך הפך הנמל בחיפה למעצמת קרוזים עולמית

> הצטרפנו לשיט של NCL באירופה והיה מושלם

רק כדי להכניס אתכם לפרופורציה: אורכה של ה"אפיק" הוא 329 מטרים וגובהה 18 קומות – 14 מתוכן מעל לפני המים. כמיטב הקלישאה - מדובר בעיר צפה, ותוכלו למצוא בה כל דבר אפשרי שניתן להעלות על הדעת. באמת כל דבר. מכון כושר ענק-ממדים (ולמרבה המזל הוא אפילו ריק למדי, בהתחשב בכך שרוב אורחי האנייה לא עלו עליה כדי לעבוד קשה), ספא, בריכות מחוממות, בריכות לא מחוממות, מגלשות מים מרהיבות, ג'קוזי, מרכז משחקים וארקייד, קזינו, מגוון חנויות דיוטי פרי, מגרשי כדורגל וכדורסל, באולינג, קיר טיפוס וקרקס (כן). כל זאת בנוסף לדבר העיקרי שהקרוז המפנק מציע - הסיבה העיקרית של אלפים רבים לצאת לנופש דווקא בקרוז - אוכל. הרבה מאוד אוכל.

אפיק (צילום: יחצ)
עד שלא עולים, קשה להבין עד כמה האנייה ענקית | צילום: יחצ
אפיק (צילום: יחצ)
יש כאן באמת הכל | צילום: יחצ

אפיק (צילום: יחצ)
EPIC. אחת מהאניות השוות של NCL שיוצאת ממש מכאן | צילום: יחצ

 

פיין דיינינג לארוחת בוקר

האם זה הגיוני שעל אנייה אחת יש כל כך הרבה מקומות לאכול בהם ורק, למשל, מרכז ספא אחד? על פי עומסי התנועה האדירים במסעדות השונות שברחבי ה"אפיק" – זה יחס הגיוני בהחלט. בני אדם אוהבים לאכול, ואם הם שילמו מראש לא מעט כסף בתמורה ל"אכול כפי יכולתך" במשך 11 ימים ברציפות, הם כנראה אוהבים לאכול אפילו יותר.

בקרוז הענק תוכלו למצוא לא פחות מ-16 מסעדות. רובן כלולות בחבילה הבסיסית – כלומר תוכלו לבקר בהן כל מתי שתרצו ללא תשלום נוסף. לרובכם זה בהחלט יספיק, כי המגוון המוצע הוא בלתי נתפס. ומי שרוצה חוויה משודרגת אפילו יותר, יוכל להיכנס לאחת מהמסעדות המהודרות שלא כלולות בחבילה – ממנות אסיאתיות ייחודיות, דרך המטבח הצרפתי ועד למסעדת בשר משובחת. בנוסף, אין ב"אפיק" חלוקה לארוחות על פי זמנים. בכל שעה ביממה תוכלו למצוא על האונייה הזו אוכל – והרבה. מה שכן, חשוב לציין ששום דבר באונייה הזו לא כשר. אם תעודת כשרות היא הכרח מבחינתכם, תצטרכו לברר מראש על הסדר אפשרי שיתאים עבורכם (וקיימת אפשרות שכזו).

אפיק (צילום: אורי ברייט)
בכל מקום ובכל שעה יהיה לכם מה לאכול | צילום: אורי ברייט
אפיק (צילום: אורי ברייט)
הקוקטיילים ברמה גבוהה | צילום: אורי ברייט

בר קרח (צילום: יחצ)
על האנייה יש גם בר קרח. למה לא? | צילום: יחצ

מלבד אזור הבופה הבלתי נגמר, רוב המסעדות על האנייה מציעות קלאס מעונב אך נגיש לכל מבקר, מלצרים מקצועיים להפליא, ומנות שמעוצבות כמו פיין דיינינג ברמה הגבוהה ביותר, גם אם הטעם עצמו לא תמיד ברמה הגבוהה ביותר (אבל לפעמים כן!). הטעמים אולי משתנים, כאמור, אבל התצוגה תמיד ברמה הגבוהה ביותר, וניכר שכל אחד ואחת מאנשי הצוות על האונייה עבר/ה הכשרה מקיפה מאוד. במסעדת "טפניאקי" למשל, היקרה למדי (ושאינה כלולה בחבילה), השואו שנלווה להכנת המנות על הפלטה לצד הסועדים עלה על הטעם והחוויה. ברי הקוקטיילים, לעומת זאת, מאוישים במיקסולוגים מקצוענים לעילא ולעילא, שמכירים בעל פה כל קוקטייל אפשרי, וייצרו לכם אותו בקלות בתוך כמה שניות. ושוב – בכל שעה ביום, וכמה שרק תרצו.

הכל כלול, אבל ממש הכל

מסקר שיזמה NCL בישראל, עולה כי 85 אחוזים מהישראלים מתכננים לצאת בשנה הקרובה לחופשה. אם הנתון הזה לא מפתיע אתכם, מה דעתכם על הנתון הבא? שליש מהישראלים מתכננים לקיים את החופשה שלהם בשיט. אותי זה הפתיע, אבל אם חושבים על זה שוב, זה בסך הכל הגיוני. הרי בעיני ישראלים רבים הנופש האולטימטיבי הוא בשיטת "הכל כלול", מבלי לצאת מהמלון. בין אם מדובר בזוגות שעובדים קשה, ומחפשים מקסימום פינוק במינימום מאמץ, ובין אם במשפחות שמוצאות אושר גדול במתן תעסוקה לילדים מבלי לצאת מהבניין.

אפיק (צילום: אורי ברייט)
עיר על המים | צילום: אורי ברייט

קרוז כמו זה ש-NCL מציעה על אניית "אפיק" שיוצאת ממש מכאן, מחיפה, כמו גם על קרוזים רבים אחרים של החברה, עונה על הצורך הזה בצורה נהדרת. תעסוקה לכל הגילאים (כולל מרכז משחקים שמיועד במיוחד לילדים), ובמחירים סבירים ביותר בהשוואה לחלק גדול מבתי המלון בארץ. וכאן, האפשרות לרדת לסיור קצר בערי נמל שונות באירופה היא בונוס נהדר.

כמה זה עולה? החל מ-999 דולרים לאדם. בהמשך תפליג ה"אפיק" מחיפה, בנובמבר 2023, במסלול דומה בעלות של: החל מ-2,035 דולרים לחדר עם מרפסת.

מנגד, חשוב להיות מודעים לכך שהמחיר שתשלמו עשוי להיות גבוה בהרבה מהמחיר ההתחלתי. זאת כיוון שכמעט כל דבר באונייה עולה כסף. לא רק המובן מאליו – כמו אלכוהול ומסעדות מסוימות. באניית קרוז שכזו, גם סודה תעלה לכם בתשלום נוסף, כמו גם אספרסו (של סטארבקס), שימוש במשחקים השונים (מפינג פונג ועוד ארקייד מרוצי מכוניות) ואפילו דקות ויי-פיי. סיורים מודרכים בערי החוף אליהן תגיעו מדי יום, יינתנו כמובן גם הם תמורת תשלום נוסף.

> כמה באמת משלמים בקרוז?

הפיתרון ש-NCL, וכל קרוז למעשה, מציעה הוא בדמות חבילות. אוהבים אלכוהול? תשלום יחיד על חבילת הפרמיום יספק לכם גישה חופשית כמעט לכל האלכוהול שעל האנייה, כולל הקוקטיילים המהוקצעים ביותר. בנוסף, תוכלו למצוא חבילות גישה חופשית למשחקי ארקייד, חבילות אינטרנט, חבילות סודה וחבילות מים.

אפיק (צילום: אורי ברייט)
צילום: אורי ברייט

לצעירים וצעירים ברוחם

בשורה התחתונה, הקרוז הזה הוא באמת לכל המשפחה - מבוגרים לצד זוגות והורים צעירים ועד הילדים/נכדים שלהם. למעשה האונייה אירחה לא מעט משפחות, שביקשו לצאת לחופשה שיכולה להציע הכל מבלי לעשות כמעט כלום, וגם זוגות צעירים רבים.

האנייה העמיסה את כל נוסעיה בנמל חיפה, אבל רק 30 אחוזים מהם היו ישראלים. תיירים בכל הגילאים ומכל רחבי העולם – מסין ועד ברזיל – מילאו את החדרים, ורובם ניצלו את ההזדמנות לבקר בישראל למשך מספר ימים בטרם הרימו עוגן. כך, למרות שחברת הקרוזים הענקית מוציאה אלפי תיירים מישראל, היא מכניסה אליה גם אלפים רבים. וזה כמובן מבורך.

אפיק (צילום: אורי ברייט)
הקזינו | צילום: אורי ברייט
אפיק (צילום: יחצ)
הופעות | צילום: יחצ

אפיק (צילום: אורי ברייט)
ומלא בריכות | צילום: אורי ברייט

כאמור, היה זה הביקור הראשון אי פעם של NCL במסלול שיוצא מישראל, והוא ממש לא האחרון. ההפלגות כרגע צפויות להמשך כל החורף והחברה כבר הודיעה באופן רשמי שתוציא סבבים נוספים מישראל בשלוש השנים הקרובות. מקפריסין, דרך רודוס, איסטנבול ואתונה, ועד לנאפולי ולרומא – אם תהיתם לאן לטוס לחופשה הבאה שלכם, ובמיוחד אם היעד הוא רק תירוץ קטן למנוחה גרגרנית – אולי כדאי שתבדקו מתי בפעם הבאה יוצאת ה"אפיק" מנמל חיפה.

 

*הכתב היה אורח של NCL