בזמן שמומחים מעולם התעופה טוענים שביום שנחזור לטוב הכל יראה אחרת, כך גם מומחים מתחום המלונאות בארץ כבר החלו לבצע שינויי על מנת להתאים את האירוח בבתי המלון וכפרי הנופש השונים ליום שאחרי הקורונה. אז איך הדבר צפויים להראות כשנחזור לנפוש?

"ההערכה היא שהאורחים יחפשו יותר פרטיות והתיירות הבינלאומית הולכת לכיוון של מתן חוויית אירוח במינימום חיכוך", אומר אסף מזרחי, מנהל בכיר בענף המלונאות והתיירות. "דרישות העבר של האורח לאינטראקציה קרובה כמודל לחוויית שירות גבוהה יוחלפו באמצעות זמן מסך אלקטרוני וגישה מבוססת אפליקציה דיגיטלית לחדרים, לספא, למרכזים עסקיים ועוד".

בנוסף, מזרחי מציין שמלונות בעולם כבר החלו להשקיע במערכות פיקוח על איכות סינון אוויר פנימי ככל שהלקוחות יהפכו תובעניים יותר אחרי המגיפה. "נהלי ההיגיינה במלון יהפכו מחמירים יותר. יחד עם זאת אורחים בעידן שאחרי משבר הקורונה ייקחו אחריות על בריאותם. כל אלו יגרמו לפיתוח מואץ של תיירות ה-wellness בשילוב עם דגש לרגישות סביבתית. בימי הקורונה למדו והעריכו תושבי העולם כולו לכבד ולהעריך מעט יותר את הטבע והסביבה בהם הם חיים ובבוא סיום המשבר אורחים רבים יחפשו תכונה זו ביתר שאת".

לובי מלון (צילום:  Dmitry Kalinovsky, shutterstock)
מילות המפתח: פחות אינטרקציה | צילום: Dmitry Kalinovsky, shutterstock

"בסופו של דבר, ההערכה על פי נגיד בנק ישראל היא כי חזרה לשגרה מלאה במשק תהיה בתחילת שנת 2022 עד אז ענף המלונאות ייאלץ להסתגל לשרות ואירוח שונים, חדשים ובעיקר מאתגרים הכוללים: בדיקות טמפ', הצהרות בריאות, צ'ק אין דיגיטלי, הגדלת רמות החיטוי והתברואה בחדרי האורחים ובשטחים הציבוריים, השעיית חדרי האוכל כדוגמת מזנון, הגבלת קיבולת אורחים בהתכנסויות וכנסים, פיזור מכשירי סניטציה בכל שטחי המלון, הדרכות וסדנאות שיועברו לעובדים בתחום אמצעי בטיחות לבריאות תוך מודעות גבוהה לניקיון והיכרות עם חששות האורחים", מסכם מזרחי.


בניגוד למזרחי, מיכאל חי, מנהל הפיתוח העסקי של רשת מלונות אטלס, לא בטוח שאנחנו יכולים להיות כל כך בטוחים מה יקרה אחרי הקורנה: "הרבה מנסים לחזות איך ייראה 'היום שאחרי' אך לדעתי עדיין קשה להבין ולחזות. כמובן שנושא ההיגיינה ושמירת הכללים החברתיים/בריאותיים יקבל ביטוי ברור בפעילות, בוודאי בחודשים הקרובים עד שתמצא תרופה ו/או חיסון לנגיף.

יחד עם זאת, היות וקשה עדיין להבין מה יאפיין את הביקוש בשבועות והחודשים הבאים, קשה גם להבין איך תשתנה החוויה המלונאית. כמובן שבשלב הראשוני הבחירה במלונות בוטיק אורבניים לאור מיקומם בלב ערים שוקקות ותוססות תהיה פחות רלוונטית היות והחזרה לשגרת בילויים עירונית תיקח זמן. כל האמור יצריך מהמלונאים יצירתיות מוגברת ונכונות לשנות, להוזיל ולפתיע עם רעיונות וחוויות בילוי המתאימות לתקופה".

מלון פבריק (צילום: אפיק גבאי)
חדר האוכל במלון פבריק. הבופה כבר לא יהיה אותו הדבר | צילום: אפיק גבאי
 

"הצ'ק אין יהיה טלפוני והמפתח יחכה בחדר"

נחום קרה, סמנכ"ל שיווק ומכירות ברשת מלונות ישרוטל מציין שמלונות הרשת יעמדו בכל דרישות הניקיון וההיגיינה של משרד הבריאות, ואף יכילו על עצמם נהלים נוספים ונוקשים יותר על מנת להעניק לאורחיה ביטחון. "לקראת הפתיחה המחודשת יתבצע חיטוי נוסף, ריסוס עם חומר שמנטרל את הנגיף, החדרים יחוטאו בכל האזורים בהם נעשה שימוש מוגבר דוגמת; ידיות, מפסקים, שלטים וכדומה, מבלי לפסוח על חיטוי מלא גם של הכביסה".

גם בת חן ישועה מנכ"ל ובעלים של רשת מלונות מטיילים מציינת שהם מכוננים במרץ ליום שאחרי. "יהיו שינויים רבים במודל האירוח. בהתחלה המטיילים יחפשו את כפרי הנופש, האירוחים הכפריים והצימרים. יחפשו יחידות עם מיזוג אוויר ניפרד ויציאה ישירה לדשא ולמקומות מאווררים. הציק אין יהיה טלפוני או באפליקציה והמפתח יחכה לאורחים בחדר.

מלון מטיילים (צילום: רשת מלונות מטיילים)
המטיילים יחזרו קודם לכפרי הנופש. הווילג' מלון מטיילים על הירדן | צילום: רשת מלונות מטיילים

אנו מתכננים שינוי נרחב במערך הניקיון. תהיה אבטחת ניקיון וחיטוי משמעותית ביותר. כבר שינינו את שיטות עבודת הניקיון כדי שיבטיחו ביטחון לאורחים. חדרי האוכל לא יופעלו, במקומם נגיש ארוחות בוקר ארוזות מוכנות לטיול או לשולחן הצימר. ארוחות ערב יגיעו ארוזות וסגורות למי שיבקש".

ולא פחות חשוב, מה עם השינוי במחיר?
"המחירים יתומחרו מחדש, יהיו תוספות של אטרקציות או טיולים במחיר החדר כדי לעזור לאנשים להניע את מנועי הטיולים שלהם מחדש".