ניצן היתה אמורה לטוס היום (א') ב-13:00 עם ארקיע ללרנקה, לחתונה של חברים. אתמול בערב היא קיבלה הודעה בה נכתב ש"לא להגיע לשדה" כי הטיסה תדחה ושיעדכנו אותם בהקדם. "לא עדכנו אותנו, ובאתר הטיסה עדיין הופיעה כמתוכנן ב-13:00, אז נסענו לשדה". כשהגיעו קיבלו הודעה שהטיסה נדחית ל-23:00 בלילה. "הם לא זמינים להסביר אם אפשר לקבל זיכוי מיידי כדי לקנות בחברה אחרת", היא מסבירה. "חברים שקנו בוויז אייר טסים כרגיל".
לפני כמה שבועות הזמינה שלי חופשה עם חברות לאי קורפו, שכללה טיסה עם חברת ארקיע וארבעה לילות בבית מלון. שמונה ימים לפני הטיסה היא קיבלה מסרון מהחברה בו נכתב שהטיסה חזור הוקדמה משעות הערב של ה-10.6.2024 לשעות הבוקר, כלומר היא, חברותיה ושאר הנוסעים מפסידים יום שלם של חופשה.
"חופשה של ארבעה ימים הפכה לחופשה של שלושה ימים לחוצים מאוד. תכננו את הטיול הזה הרבה זמן וזה הרס לנו את כל ההתרגשות", זעמה שלי. "אם הייתי יודעת על כך במעמד ההזמנה, או זמן קצר לאחר מכן, הייתי מבטלת את הטיסה והחופשה. זה מבאס, אני לא מתכוונת לשתוק".
לטענת שלי, כמה נוסעים שניסו להשיג את שירות הלקוחות של החברה לא ממש הצליחו לעשות זאת. "במשך שעה וחצי המתנתי על הקו עד שהתייאשתי וניתקתי. זו חוויה ממש לא נעימה שהשירות של חברת התעופה לא מתפקד עבור הלקוחות. לבצע הזמנה לחופשה תוך שנייה עונים, אבל לטפל בבעיות שצצו אין מענה. היו נוסעים ששכרו רכב לארבעה ימים ונאלצנו להחזיר אותו כבר כעבור יומיים וחצי והפסידו לא מעט כסף, שלא לדבר על כך שהחופשה שלהם נפגעה מאוד".
שלי וחברותיה לא לבד. ביום שישי שעבר הייתה אמורה להמריא בשעה 19.30 בערב טיסה מתל אביב ללרנקה. הטיסה נקבעה לשעה 19.30 בערב ועל פי הנוסעים נדחתה שש פעמים. "הודיעו לנו להגיע לנתב"ג לטיסה. נסענו במהירות עם הילדים ואז הודיעו לנו שהטיסה נדחתה למחרת, לשבת בבוקר בשעה שמונה. הפסדנו יום חופש. לא קיבלנו שום התנצלות או פיצוי", זעמה אחת הנוסעות.
מקרה דומה קרה לנוסעים שהזמינו כרטיסי טיסה לחופשה ברומא. הטיסה הייתה אמורה להמריא ב-16.4.2024, בשעה 14:00. הטיסה נדחתה למחרת לשעה 00:40 של ה-17.4.2024. "בסוף הודיעו לנו שגם הטיסה השנייה נדחתה. הציעו לנו לטוס ב-18.4.2024 בשעה חמש וחצי בבוקר לברצלונה ומשם לרומא, ההגעה לרומא ברבע לחמש בערב. כלומר, נגיע לרומא באיחור של יומיים. זה הזוי", קבל רוני (שם בדוי) מתל אביב, שהיה אמור לטוס לחופשה משפחתית ברומא. "אפילו לא הציעו פיצוי. כלום".
גם טיסה לנופש בפאפוס קפריסין סבלה ממקרה דומה כשהנוסעים קיבלו הודעה שטיסתם בהלוך נדחית משעה עשר בבוקר לשעה שש וחצי בערב. אובדן של יום חופש. בדף הפייסבוק נפגעי ארקיע, ניתן לראות עוד תלונות של נוסעים על שעות טיסה שמשתנות וגורמות לחופשה להתקצר או בהלוך, או בחזור.
בנוסף לאלה, אחת הבעיות שחזרה על עצמה, ועליה העידו נוסעים רבים, התייחסה לשירות הלקוחות ולמענה. לא מעט נוסעים שרצו לברר נושאים מסוימים, כמו ענייני פיצוי, ביטול טיסות והחזר כספי, נאלצו לטענתם להמתין בין 45 דקות ועד שעה וחצי עד שקיבלו מענה אנושי אם בכלל. "אני ניתקתי אחרי 40 דקות", הסביר דוד, שטיסתו בוטלה והחליט בסוף לגשת לבית המשפט.
ביקושים נמוכים ליעדים יכולים לגרום לאיחוד טיסות
בתקופה האחרונה, מאז החלה המלחמה, יש לא מעט אילוצים והתקלות שגורמות לחברות התעופה לבצע שינויים בלוח הטיסות, לפעמים גם ברגע האחרון. כך למשל, ביקושים נמוכים ליעדים שונים יכולים לגרום לאיחוד טיסות שמוביל לשינוי שעות.
בנוסף, תקלה לא צפויה במטוס אחד בצי החברה יכול להוביל לכדור שלג שגורר אחריו שינויים תפעוליים רבים בלוח הטיסות. כדי למזער נזקים לקראת העונה העמוסה, בארקיע חכרו לאחרונה מטוס נוסף, בתקווה שזה יגביר את ההיצע ויאפשר יותר גמישות לטיסות.
מארקיע לא נמסרה תגובה לאירועים.