מצד אחד בעולם התיירות תולים לא מעט תקוות בחופשת הפסח המתקרבת ומציינים שבתי המלון בארץ מתמלאים בקצב טוב, אחרי לא מעט חודשים שלא כולם הרגישו בנוח לצאת לנופש. מצד שני, עדיין יש לא מעט מפונים בבתי המלון הארץ, והתיירים המזדמנים לא מתלהבים לצאת לחופשה במלון שבו נמצאות משפחות מפונות.
דיברנו עם 4 מנכ"לים של מלונות שונים בארץ, בהם הולכים לארח בפסח הקרוב אורחים מזדמנים לצד מפונים, וניסינו להבין איתם איתם איך הולכת לראות החופשה, ארוחת החג והאווירה הכללית במלונות שלהם:
"שגרת האירוח נשארת כפי שהיא הייתה"
סוזן אהריש, מנכ"לית מלון vert אילת
תפוסת חדרים: עד פסח ישהו במלון כ-30 חדרים של מפונים ועוד 230 חדרים רגילים של אורחים.
איך דואגים לייצר אווירת חג לנופשים המזדמנים לצד המפונים?
חזרנו לשגרה טוטאלית של מלונאות מלאה. אנו יוצרים אווירת חופש ונופש לכלל השוהים במלון. מה גם שהמפונים במלון הם במיעוט לכן האווירה במלון חזרה להיות אווירת חופש ובילוי, אנו מתנהלים רגיל לכלל השוהים במלון גם האורחים וגם אורחינו המפונים.
תהיה ארוחת חג?
ההכנות של החג בעיצומן, אנו מכינים חג חגיגי במיוחד לכל אורחי המלון. כמובן שתהיה ארוחת חג והיא תכלול את כל האורחים, כולל המפונים. מטרתנו היא לייצר אווירת חג חגיגית חמימה ומאחדת ואווירת חופש במלון לכלל האורחים ללא הבדלים.
איך המלון מתנהל בימים אלה?
שום דבר לא השתנה בניהול. שגרת האירוח נשארת כפי שהיא הייתה. יש במלון 30 חדרים של מפונים, ואנו עושים את מירב המאמצים לתת להם חוויה של אורחים ככלל אורחי המלון, כך שגם הנופשים במלון מרוצים מאווירת נופש שקטה ונעימה.
"הצלחנו למצוא את דרך המלך"
יוסף כהן, מנכ"ל מלון קראון פלזה ת״א
תפוסת חדרים: כ-200 חדרים מתוך 263 הם של אורחים לא מפונים למשך החג.
איך דואגים לייצר אווירת חג לנופשים המזדמנים לצד המפונים?
משדרים "עסקים כרגיל". אנחנו ממשיכים במלוא המרץ עם הערכות לקראת החג כמידי שנה. אנחנו לא מייצרים אבחנה בין האורחים ואווירת החג החגיגית תהיה ניכרת כמיטב המסורת.
תהיה ארוחת חג?
אנחנו פותחים את כלל אזורי ההסעדה במלון לטובת ארוחת החג, כאשר כל משפחה מנהלת את הסדר בקצב שלה. סידורי ההושבה לוקחים בחשבון את גודל המשפחות וללא אבחנה בין האורחים.
איך המלון מתנהל בימים אלה?
זה אתגר גדול, אבל לצערי אחרי ארבעה חודשי לחימה, הצלחנו למצוא את דרך המלך ולאפשר נוחות מקסימלית למפונים לצד חווית שירות וחופש אמיתית ליתר האורחים.
"נדאג לארוחת חג למפונים"
ג'וני מור, מנכ"ל מלון אינדיגו רמת גן
תפוסת חדרים: ישנם בסה"כ 15 חדרים של מפונים במלון, מתוך 90 חדרי המלון.
איך דואגים לייצר אווירת חג לנופשים המזדמנים לצד המפונים?
האווירה היאשל חופש ובילוי. היות וישנם ממש ממש מעט מפונים, אנו מתייחסים אליהם כמו כל נופש במלון וכך האווירה במלון היא שקטה נעימה ומאפשרת לנופשים לבלות כרגיל.
תהיה ארוחת חג?
אין ארוחת חג במלון, אבל אנחנו נדאג לארוחת חג למפונים בלבד על מנת שירגישו בית משפחתיות וחג ואווירת החג לא תיפגע עבורם.
איך המלון מתנהל בימים אלה?
המלון מתנהל רגיל לחלוטין. היות וישנם ממש ממש מעט מפונים, שיגרת המלון והנופשים לא נפגעת.
אנו מתייחסים למפונים כאורחי המלון והם נהנים מתנאים של אורחי המלון כך שאין צורך לשנות שום דבר בהתנהלות.
"שומרים על אווירה מלונאית בוטיקית"
אסף אטז, מנכ"ל מלון פוליהאוס, ת"א
תפוסת חדרים: המלון הוא מלון בוטיק עם 40 חדרים, כך שכמחצית מחדרי המלון מיועדים למפונים.
איך דואגים לייצר אווירת חג לנופשים המזדמנים לצד המפונים?
אנו יוצרים אווירה חגיגית עבור כלל האורחים עם מוזיקה קלילה ופינוקים של אלכוהול בבר ובבריכה, תשורות חגיגיות לכלל האורחים וצוות שלא יכול לחכות כבר לחזור לעניינים. אנו משתדלים כמובן לשדר לכולם אווירה חגיגית, כי בסופו של דבר כולם אורחי המלון.
תהיה ארוחת חג?
במלון לא מתקיימת ארוחת חג, אך כמובן שנקצה לאורחינו המפונים חללים שיתאימו להם לארוחת החג, שם יוכלו להרגיש אווירת חג ולחגוג בחיק המשפחות שלהם, באווירה שהכי קרובה לאווירת בית וביחד.
איך המלון מתנהל בימים אלה?
מנסים לשלב בין השניים ולארגן את המלון בצורה המיטבית. דאגנו לאורחינו המפונים לחלל לבישול, כביסה ועוד, כך שלכולם תהיה פרטיות ונוחות מקסימלית. אנו שומרים על אווירה מלונאית בוטיקית בכל השטחים הציבוריים וכמובן בחדרי האורחים שמגיעים לנופש.