כבר לא מעט שנים מדברים על העובדה שנמל התעופה רמון שליד אילת לא מנצל את הפוטנציאל שלו, בלשום המעטה. הטיסות הבין-לאומיות לא ממש המריאו מאז הקורונה, הטיסות לאילת הן לא בתדירות מספיקה ולאחרונה שרת התחבורה, מירי רגב, העלתה מחדש את הנושא של הפעלת טיסות מנתב"ג לעיר הדרומית על ידי חברות זרות.
> נחתנו בנמל התעופה רמון לפני שנפתח רישמית - וכך זה נראה
זו אמנם ממש לא הפעם הראשונה ששרת התחבורה מציפה את נושא החברות הזרות שיפעילו טיסות פנים ארציות, ונראה שזה נועד יותר להפעלת לחץ על חברות התעופה הישראליות, אך יהודה זפרני, מנהלת תחום התיירות במועדון צרכנות הוט, מאמין שהדבר באמת יכול לקרות: "זה דובר כבר לפני כ-10 שנים, כשחברות הלואו קוסט החלו לטוס לישראל במסגרת מהפכת השמים הפתוחים.
"הציפייה היא שאכן זה יקרה ונוכל לראות טיסות של ריינאייר או איזי ג'ט וחברות נוספות שמסתערות על הקו. זה יגרום ליותר ישראלים לטוס לאילת כי המחירים יהיו יותר שפויים. בנוסף, חברות זרות שמציעות כרטיסים לתל אביב ולאילת באותו כרטיס מאירופה".
יש בכלל מקום לעוד חברות בקו הזה?
"הכל עניין של היצע וביקוש, ברגע שיפתחו את הקו לעוד חברות אז המחירים ירדו. אל על ניסו לפני יותר מעשור להיכנס לקו אילת-נתב"ג וזה לא צלח להם. השנה המחסור במטוסים הוא בהחלט פקטור משמעותי, התקווה היא שאחרי השנה הזאת אכן נראה יותר מטוסים בעולם ובעיקר בישראל, הקו נתב"ג-אילת יתעורר בעקבות כך ונוכל לטוס ב 100 שקלים לכרטיס הלוך ושוב".
למה הטיסות כל כך דלות כרגע?
"כרגע הטיסות מצומצמות בעיקר בגלל המלחמה-היצע וביקוש, ולכן אף ירדו בכמות הטיסות. לאחר המלחמה הביקושים יחזרו, התחרות תחזור והשאיפה היא שלא נהיה תלויים רק ב-2 חברות תעופה".
מה יהיה עם נמל התעופה? יש לו עתיד?
"לדעתי שדה תעופה החדש ברמון הקדים את זמנו, לא הייתי קורא לו כישלון אלא מהלך של חוסר תכנון ל-10 שנים קדימה בעיקר שיווקית ותכנונית. הצורך בשדה התעופה הוא חיוני וניתן בפעולות שיווקיות אגרסיביות להביא עוד תנועה, למשל, ניצול החורף לטיסות מיוחדות על בסיס יום יומי מאירופה. תיירים יגיעו לשמש של אילת ויגרמו לעוד ועוד חברות תעופה להצטרף. בנוסף, אפשר להפוך אותו לשדה תעופה של חברות רבות שיטוסו ממנו לכל אסיה והמזרח הרחוק, צריך לחשוב יצירתי ומקצועי כדי לפתח ולשווק נכון את שדה התעופה ברמון".