לא משנה כמה נטוס ברחבי העולם, תמיד נגלה משהו חדש במטוס או בטיסה שלא ידענו. כך, למשל, לאחרונה טסנו באל על למינכן במטוס בואינג 737 ושמנו לב שאחרי שורה 5 המספר קפץ ישר ל-21. המחשבה הראשונה הייתה שזה מה שיוצר את ההפרדה בין מחלקת העסקים למחלקת התיירים. אבל למה לא לקפוץ למספר 11 לפי ההיגיון הזה? לאחר מכן ראינו שיש קפיצה נוספת משורה 27 לשורה 34. שתי השורות הפעם היו במחלקת התיירים. ולמה לא לקפוץ ל-31 למשל? היינו חייבים לברר מה קורה כאן.

> 25 שאלות לא חשובות אבל ממש מעניינות על טיסות

> עוד 21 שאלות לא חשובות אבל ממש מעניינות על טיסות

> הטייסים של אל על מגלים דברים שלא ידענו

אז כמו כל דבר, בסופו של דבר התשובה די פשוטה, הגיונית, ובמקרה הזה אפילו די חכמה. באל על החליטו, כמו שעושים בלא מעט חברות בעולם, ליצור לנוסעים שפה משותפת שמתאימה לכל המטוסים שלה.

כך, שורות הביזנס תמיד יהיו השורות הראשונות. לאחר מכן שורות הפרימיום תמיד יתחילו במספר 10, גם אם אין 9 שורות ביזנס. בהמשך לסדר זה, מחלקת התיירים תמיד תתחיל בשורה 21. בגלל זה, במטוס בו אנחנו טסנו, 737, לא הייתה מחלקת פרימיום והשורות קפצו ישר משורה 5, האחרונה של הביזנס, ל-21 הראשונה של מחלקת התיירים. אגב, 35 תמיד יציין את השורה שנמצאת ביציאת החירום. במטוס שלנו קפצנו ישר ל-34 שגם מציינת יציאת חירום (בנוסף ל-35).

מטוס אל על החדש 737 (צילום: חדשות 2)
בתמונה: שורה 5 וישר אחריה שורה 21 | צילום: חדשות 2

הרעיון הוא שלא חשוב באיזה מטוס תטוסו, 737 צר גוף, או 787 רחב גוף, תמיד שורה 21 תהיה הראשונה בתיירים ו-34 תהיה שורה ביציאת החירום. כך גם ניתן לדעת מה קורה בין לבין, אם תקבלו במקרה שורה 13 במטוס רחב גוף תדעו שאתם יושבים בפרימיום, כי זה בין 10 (השורה הראשונה של הפרימיום), לבין 21 (השורה הראשונה של התיירים). כך גם, אם תקבלו שורה 37, לא משנה באיזה מטוס, תדעו שאתם יושבים אחרי יציאת החירום. קיבלתם שורה 4? כיף לכם.

חשוב לדעת שהיות ובאל על יש מספר סוגי מטוסים, ההיגיון הזה מתפספס מדי פעם ולא תמיד מצליחים לעדכן את כולם בצורה אחידה, כך שניתן למצוא גליצ'ים בשיטה. למשל, אם תטוסו בבואינג 777 בתצורה הישנה שלו, שורת יציאת החירום תהיה ב-45 ועוד. אך מדובר בשני מטוסים כאלה בסך הכל.

אגב, השפה המשותפת לא נגמרת רק במספר השורות. גם באותיות של המושבים יש שפה משותפת. מושב A תמיד יהיה חלון וגם מושב K. זה לא חשוב אם זה מטוס קטן בתצורה 3-3 או במטוס רחב בתצורה של 3-3-3. כך גם במחלקת עסקים בה התצורה היא 2-2. אותו הדבר לגבי אותיות המעבר (C D G H) ואותיות מושבי האמצע (B F J).

רוצים לחקור זאת קצת בעצמכם? אתם יכולים לעשות זאת בקישור הזה.