מאז ה-7.10 לא מעט חברות תעופה זרות ביטלו את הטיסות שלהן לארץ. יש כאלה שלא חזרו עדיין ויעשו זאת נכון לעכשיו רק ב-2025, אחרות חזרו וביטלו לסירוגין בהתאם להתחממות המצב הביטחוני, בעיקר מהדרום. אך יחד עם זאת, ישנן כמה חברות תעופה זרות שלמרות המצב לא הפסיקו את הטיסות שלהן לישראל וחלקן אף הגבירו את התדירות.
> אלה חברות התעופה הזרות שביטלו את הטיסות לארץ
כך למשל, אתיופיאן איירליינס שהודיעה השבוע על הגדלת כמות הטיסות שלה לארץ החל מאוקטובר הקרוב. נכון להיום לחברה יש 17 טיסות שבועיות, ובאוקטובר, שיא עונת החגים, היא תוסיף עוד 2 טיסות שבועיות ותעלה ל-19 טיסות בשבוע. אתיופיאן המשיכה לטוס לישראל כמעט לאורך כל המלחמה, ולטיסות שלה יש חשיבות רבה, היות והיא מהווה קישור ליעדי המזרח, ביחד עם אל על, לאחר ביטול של חברות כמו קתאי פסיפיק, אייר אינדיה ועוד.
עוד חברה שהמשיכה לטוס לישראל כמעט לכל אורך המלחמה זו פליי דובאי. כיום החברה מפעילה לא פחות מ-8 טיסות יומיות ומחפה בכך גם על חסרונה של אחותה הגדולה - אמירטס. גם פליי דובאי שומרת על פתיחת השמיים למזרח ומאפשרת קישור דרך דובאי ליעדים כמו הודו, תאילנד ואף אוסטרליה בעזרת טיסות המשך מובנות עם אמירטס.
גם חברת אתיחאד מאבו דאבי ממשיכה לטוס לישראל בימים אלה ומפעילה טיסה יומית במטוס רחב הגוף - 777. גם מאבו דאבי ניתן למצוא לא מעט טיסות המשך למזרח.
בנוסף אליהן, חברת אייר סיישל המשיכה לפעול בארץ כמעט ללא הפסקה מאז ה-7.10, וסיישל נחשבת לאחד היעדים שהכי תומכים בנו. בתוך כך, לרגל החגים, ספיריט הפקות עולם הוסיפה טיסה נוספת לסיישל, שתצטרף ל-6 הטיסות הבלעדיות הקיימות.
"בתקופה בה חברות תעופה זרות מבטלות את טיסותיהן לישראל וממנה בעקבות המצב הביטחוני, סיישל הפך ליעד לאוהד ובטוח לישראלים", אמרה טלי יטיב, בעלים ומנכ"לית חברת "ספיריט הפקות עולם". בעזרת הקשרים ההדוקים של חברת ספיריט עם לשכת התיירות בסיישל הצלחנו לוודא כי היעד, שיש בו רוב נוצרי שאוהד את מדינת ישראל, יישאר פתוח לישראלים כמעט בכל השנה האחרונה, כך שאייר סיישל כמעט ולא ביטלה טיסות לישראל וממנה וגם כעת ממשיכה להוציא טיסות מישראל כסדרן וגם בחגי תשרי תמשיך לטוס לכאן. יחד עם זאת, לאור הביקושים הגדולים לחופשה בסוכות החלטנו לתגבר את הקו לסיישל ולהפעיל לצד אייר סיישל טיסות בלעדיות מטעמנו עם חברה ישראלית וביטחון ישראלי".
2 חברות זרות נוספות שלא הפסיקו לטוס לארץ לאורך כל התקופה, שהן בבעלות ישראלית חלקית, הן TUS הקפריסאית שאף הגבירה את תדירות הטיסות לפאפוס ולרנקה עם הזמן. בנוסף, חברת בלו בירד היוונית המשיכה לטוס ליעדים שונים במהלך התקופה.