סטודנטים רבים היום מזגזגים בין המשמרות בעבודה לשיעורים, עובדים לילות כדי ללמוד בימים ואוספים כוחות כדי לממן את שכר הלימוד ושכר הדירה שיביאו אותם למשרה טובה יותר. אל תוך תמונת העולם הזו יצקה האוניברסיטה העברית קמפיין שיווקי חדש שקוסם לכל סטודנט וסטודנטית במצב הזה.
הרעיון פשוט: מרתון לימודים של 24 שעות בסופו ייבחנו המשתתפים על תוכן ההרצאות, כשהפרס לזוכה הוא מלגה לשנת לימודים אחת. המקומות השני והשלישי זוכים באייפד. המרתון יכולים היו להשתתף מי שנרשמו לאוניברסיטה וכמאה שמונים סטודנטים פוטנציאלים לקחו בו חלק, בתקווה לצמצם את החשבונות לשנה הבאה. למרות הפלוס הכלכלי, לא כולם מרוצים.
״זו פרובוקציה שיווקית, חדירה של תרבות הריאליטי אל תוך העולם האקדמי״, אומרת ליאור גולדברגר (25), סטודנטית לספרות ותקשורת שנה שניה ״להחזיק סטודנטים שכנראה זקוקים לכסף הזה ערים 24 שעות בשביל שיווק, לענות אותם בצורה כזו – זה מזעזע בעיני״. גולדברגר פתחה קבוצת פייסבוק של סטודנטים באוניברסיטה שמתנגדים למרתון והיא מרגישה שקיומו הוא פשוט זילות של האקדמיה: ״מדובר בלחץ גדול על הגוף והנפש - שזה לא מוסרי ולא לגיטימי. אני חושבת שהלמידה האיכותית עדיפה על הכמות ושזה חולני ללמוד 24 שעות רצוף. מצד שני, גם אני הייתי ניגשת למרתון הזה אם הייתי מועמדת ללימודים, והייתי עושה את זה מחוסר ברירה כי הייתי רוצה לחסוך סבל להורים שלי ולעצמי״.
אל ההתקוממות של גולדברגר והסטודנטים שאיתה מסבירה האוניברסיטה העברית את עמדתה: ״צריך לקחת את העניין בפרופורציות״, מסבירה עפרה אש, ראש אגף שיווק ותקשורת באוניברסיטה העברית, ״גם לרוץ 42 קילומטר במרתון זה לא בריא, אבל פה היתה למשתתפים חוויה אינטלקטואלית מדהימה. חשפנו ביניהם מגוון של תכניות ונושאים ופתחנו בפניהם הרבה תחומים מעניינים״.
אש מסבירה שהאוניברסיטה יצאה בקמפיין תחת הסלוגן ״קשה אבל הכי טוב״ והמרתון הוא חלק ממנו: ״זו האמת המוסרית שלנו״, היא מספרת, ״לא קל ללמוד פה, מאתגר פה אבל הסטודנט מקבל את המוצר הכי טוב כי האוניברסיטה העברית היא המובילה בישראל לפי הדירוגים. במסגרת האסטרטגיה חשבנו על רעיון שיווקי חדשני שטרם נעשה בארץ ואולי גם בעולם, כזה שימחיש את הקשה ואת ההכי טוב, את מגוון התחומים שיש ללמוד פה אז הלכנו על קונספט המרתון, בו ב-24 שעות היו הרצאות אקדמאיות בנות חצי שעה - גם בשעות הקטנות של הלילה. במשך היום היתה הפסקה כל 4 הרצאות, ובלילה כל 3 הרצאות, ואני יכולה לומר לך שהיתה השתתפות ערה גם בהרצאות הליליות״.
דוברות האוניברסיטה סיפרה לנו שבמהלך המרתון דאגו לאוכל ושתיה למשתתפים וגם לפעילויות מעוררות כמו הרקדה לילית והתעמלות בוקר. בסוף יממת ההרצאות נערה למשתתפים בחינה אמריקאית שכללה שאלה על כל הרצאה והיום הוכרז הזוכה המאושר - גד זלצברג מקרני שומרון, שאמר "אני מאוד שמח שזכיתי במלגה, אבל מעבר להכל זו היתה חוויה מדהימה. זכינו לשמוע הרצאות מגוונות ומעניינות ואני בהחלט שמח שהגעתי להשתתף במרתון".
מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ מקצועי חינם
עוד ב-mako לימודים וקריירה: