דון דרייפר
דרייפר. ללא ספק יצירתיות יש לו

יצירתיות

"יצירתיות זה הדבר. במבט לעתיד ובמבט אחורה לעבר, אין לאף אחד מה לחפש בענף הזה אם הוא לא רואה את עצמו יצירתי, זה מה שאנחנו מוכרים ללקוחות, זה מה שהלקוחות רוצים מאתנו, וזה מה שהכי חשוב במקצוע הזה. כשאני מסתכל על השנים לאורך הקריירה שלי, לקמפיינים שעשיתי, לעבודות, יצירתיות זה הדבר החשוב בכל עסק, בכל כלכלה. יצירתיות זה הדבר הכי מבוקש היום, ולכם כפרסומאים יש את הפריווילגיה להיות האדם הראשון שהלקוח פונה אליו כדי לחפש יצירתיות – שננו את זה בכל יום!" (אמיר גיא, יו"ר האיגוד ומנכ"ל אדלר חומסקי)

 אנרכיה
"מי שמאמין באנרכיה, לא במובן של ונדליזם כמובן, במובן שאומר לא לקבל את מה שיש בזה הרגע, אלא הרצון והרעב להמציא דברים שעוד לא עשו. זה נורא קשה ונורא מתסכל ולמרות זאת, זו הסיבה שאני אוהב ושונא את המקצוע, הוא נוראי ומדהים, מי שחושב שזה כיף צודק וטועה, מי שחושב שיהיה לו רע טועה וצודק. מי שנמצא פה עכשיו יש לו הזדמנות לעשות את הדברים הכי נכון לעשות". (טל פרלמוטר – סמנכ"ל קריאייטיב שמעוני פינקלשטיין)

  סקרנות
"תהיו נורא שמחים, כי הגעתם לענף הכי מדהים בעולם, ומעבר לכל הקלישאות של להיות מלא מוטיבציה, להיות נחושים ולגייס את כל רמת היצירתיות הנדרשת, הטיפ הייחודי שלי אליכם הוא לשמור על רמת סקרנות גבוה. תביאו את הפתיחות של הילד או התינוק שסופג הכל. כי במקצוע המדהים שלנו, במהות שלו הוא מאוד יונק, מקבל השראות ומתכתב עם הרבה מאוד תחומים, ולכן צריך לשמור על סקרנות גובה ולא לאבד אותה. להיות מסוגלים להתנסות, להתעדכן, להתחדש, לקבל רעיונות מתחומים שלא תמיד מובנים מאליהם". (ירון מרחב – מנכ"ל ענבר מרחב ניסן)

 חירות מחשבתית
"לפני שנכנסתם לתחום, נצלו טוב את זה שאף אחד עוד לא כפה או אמר לכם באילו תבניות ליצר פרסומות, נצלו את זה להמציא דברים חדשים. אני חושב שאתם כדור שעדיין לא נכנס לתחום, לשבלונות, צריכים לשמור על חירות מחשבתית. כיוון שככל שעובדים יותר זמן במקצוע אנחנו מורגלים לאותן שבלונות ותבניות ובהן אנחנו עובדים. החכמה היא לא רק להמציא בתוך התבניות אלא להמציא את התבניות האלו מחדש". (גיא בר – מנכ"ל משותף ומנהל קריאייטיב y&r ישראל)

 רלוונטיות
"כל בוקר צריך לחשוב איך אנחנו שומרים על רלוונטיות בעיני הלקוחות שלנו. אנחנו צריכים לזכור שאנחנו כלי מרכזי בארגז הכלים של מנהל השיווק, ויצירתיות היא חשובה, אך אנחנו לא מודדים אותה רק בכמות הפרסים או הקקטוסים. 95 אחוז מהעבודות שאנחנו מיצרים הן לא בהכרח הכי קראייטיביות אך המדד הוא מה עושה טוב למוצר וללקוח. השנים הראשונות במשרדים, סביר להניח שיהיו רצופות בעבודה אפורה וקשה ורגעי הנחת יהיו מעטים וקטנים, אבל כשמגיעים זה באמת שווה הכל. בהצלחה, ותאמינו בעצמכם, תבואו עם ראש פתוח, וגם כשאומרים לכם לא, תזכרו שבסוף מגיע כן". (און גולדשטיין – מנכ"ל לעומק התודעה)

 אפקטיביות
"אתם חייבים להבין את המטרות והראש של הלקוחות שלכם. אני קם כל יום כדי לעשות מודעות מגניבות מדליקות, והלקוח שלי קם בשביל מטרות אחרות. והבנתי שזה משהו לא אישי שלי אלא משהו של הענף, של מבנה משרד הפרסום, ברגע שקבלתי את האחריות על ניהול לקוחות התברר לי שהאג'נדה שלי לא נכונה והחלטתי כהחלטה, מן מצפן פנימי, שאני קם בבוקר כדי לעשות ללקוחות שלי את העבודות הכי אפקטיבית, אם הייתי מרגיש שיש סתירה בין יצירתיות לאפקטיביות, הייתי עוזב. אך אני מאמין שעבודה יצירתית וקראייטיבית היא המפתח לאפקטיביות. הגדרתי לעצמי את מצפן האפקטיביות, זה המצפן של המשרד שלי והשותפים שלי וזה מה שאנחנו עושים, קמים כל בוקר ומנצלים את הכלים שלנו כדי להביא תוצאות ללקוחות. לא מתעסקים בכל מיני תחרויות, הפוקוס הוא הלקוחות. כולם אומרים שהבידול שלנו זה שהם מרגישים שאנחנו קמים בבוקר כמשרד עם אותה אג'נדה כשלהם.בסה"כ כשאתה קם לאותה מטרה כמו הלקוח שלך, הלקוח הוא שלך. זה מצפן פנימי מאוד נכון ונעים ברמה האישית, זה יעשה טוב ללקוח וזה יעשה טוב למשרד, ולהפך". (ניב חורש – מנכ"ל ראובני פרידן)

מתלבטים היכן ללמוד פרסום? היכנסו לייעוץ חינם תוך 3 שעות