לא משנה כיצד, השנה יותר מתמיד נראה שלא נוכל להודות מספיק לכל הלוחמים והלוחמות של צה"ל, ולצידם המתנדבים ומשלימי שנות השירות, שעשו לילות כימים לשמירה על ביטחוננו. לאחרונה במכללה האקדמית עמק  יזרעאל הרימו את הכפפה ומציעים ללוחמים וללוחמות שהשתחררו משירות צבאי, הטבה בתנאי הקבלה למכללה ולמגוון החוגים שהיא מציעה.

"דווקא השנה, לאור המלחמה ופעילותם של הלוחמים ומשרתי המילואים, רצינו להצדיע לכל אותם אלו שתרמו למדינה בשירות הצבאי וגם אלו שתרמו ברמה ההתנדבותית" מספרת רוית לוי, מנהלת מרכז יעוץ והרשמה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. "לכן החלטנו לפתוח את המסלול של בעלי נתוני מנהיגות והתנדבות לכל אלו ששירתו כקצינים, לוחמים/ות בעלי תעודת זהב, בעלי נתוני התנדבות או מנהיגות מעיירות פיתוח, ישובים ערביים ושכונות בשיקום (שהתנדבו שנתיים לפחות) ואף לאלו אשר התנדבו לשנת שירות או מכינות קדם צבאיות לפני שירותם הצבאי".

הטבות ללוחמים המכללה האקדמית עמק יזרעאל - ליאל (צילום: מתוך אלבום משפחתי)
ליאל | צילום: מתוך אלבום משפחתי

הלכה למעשה, אוכלוסיות אלו יוכלו להגיש בקשות לוועדות החריגים של החוגים אליהם יבקשו להתקבל אף אם אינם עומדים בתנאי הסף של אותו החוג. כך למשל ליאל שלפני 3 חודשים השתחררה משירות כחובשת והתקבלה ללימודי סיעוד במכללה בזכות מסלול לקבלה מיוחד  למשוחררים מתפקידי הרפואה, למרות שהיו חסרות לה 2 נקודות בממוצע הגולמי.

ומה עם ממוצע הבגרויות?

בהינתן וממוצע הבגרויות של המועמדים אינו מספק, הם יוכלו להגיש מועמדות לוועדת חריגים, שם תיבחן מועמדותם על פי הישגיהם החברתיים, ההתנדבותיים והצבאיים. לאחר בחינה מדוקדקת ושקלול הציון בוועדת הקבלה הסופית, יוכל המועמד להתקבל לחוג המבוקש, ובתנאי שעמד בסייגים נוספים אותם דורשת המכללה, דוגמת סיום קורסים מסוימים בהצלחה.

תנאי קבלה נוספים

כחלק בלתי נפרד מתהליך הגשת המועמדות, יצטרכו המועמדים לעמוד במספר תנאי קבלה, ביניהם: זכאות לתעודת בגרות של משרד החינוך או חלופה המוכרת על ידי המכללה האקדמית עמק יזרעאל, רמת סיווג באנגלית בבחינת אמירם, מכתבי המלצה, קורות חיים ומסמכים נוספים, בהתאם לצורך.

לוי מציינת ומדגישה כי "בסופו של דבר חשוב מי האדם שעומד מול הוועדה, ומה הוא מביא עימו ,ולאו דווקא הציונים".

הטבות ללוחמים - המכללה האקדמית עמק יזרעאל (צילום: תמר רוזנבלום)
צילום: תמר רוזנבלום

לצד אלו, מעניקה המכללה ללוחמים בעלי תעודת לוחם/ת זהב או קצין/ה קופון ייעודי להרשמה ללימודים ללא עלות. עוד כדאי לציין כי וועדות החריגים של המכללה האקדמית עמק יזרעאל מוגבלות במכסה המותרת על פי כללי המועצה להשכלה גבוהה ומוטב לכל המעוניין להגיש מועמדות מוקדם ככל האפשר.  

לפרטים נוספים >> היכנסו