תארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם נכנסים לחנות של אחת מרשתות האופנה הפופולריות, מחפשים חולצה חדשה, כשהמוכר או המוכרת מציעים לכם לעצב בעצמכם את החולצה שתקנו. ובכן, הרעיון היצירתי הזה עלה במסגרת קורס שנערך בביה"ס לעיצוב של המכללה למינהל בשיתוף עם בית האופנה "קסטרו", בו נדרשו הסטודנטים להמציא קונספט יצירתי לשתיים מחנויות הרשת. החלום אמנם עדיין רחוק מלהתגשם, אך בואו להכיר את מי שעומד מאחוריו:
מי אני:
שחר ארנפלד (27) שנה ג' בבית הספר לעיצוב של המסלול האקדמי המכללה למינהל.
מקור ההשראה שלי:
"בתור אדם דתי, מאמין, אני יוצר בפרויקטים שלי חיבורים בין הקודש לחול, מביא את העולם התורני והרוחני שאני בא ממנו. השראה נוספת אני שואב מאמנים ויוצרים ישראלים מוכרים פחות, שעושים עבודות מתוך צמא וחדשנות".
רשת חברתית שלא אכנס אליה:
"מנסה להיגמל מפייסבוק, כבר שבועיים שלושה שלא נכנסתי. אני מרגיש שזה גוזל ממני המון זמן. אפשר לשוטט בפייסבוק שעות בלי לשים לב במקום לעסוק בדברים חשובים יותר".
כשאני בפקק בדרך למכללה אני..:
"אוהב לשמוע מוזיקה ישראלית, כמו עידן רייכל ועידן חביב, בפול ווליום, על הבוקר, כדי להתעורר. אני לא ישן הרבה בלילות, מקוצר זמן".
תמיד ידעתי ש...:
"לילה לבן זה לא כיף. יש לי הרבה לילות לבנים בגלל הלימודים ופרויקטים שאני צריך לבצע, והזמן היחיד הפנוי זה בלילות".
הקבוצה עם השם הכי ביזארי שאני חבר בה בווטצאפ:
"'גבר הולך לאיבוד', זה השם שנתנו לקבוצת החברים שלנו, כשאחד מהחברים עמד להתחתן. אחרי החתונה, ממש לפני כמה ימים, הוא החליף את שם הקבוצה ל'יש חיים אחרי החתונה'".
לאן פני מועדות:
"יש כל כך הרבה דברים שמעניין אותי ללמוד. דבר נוסף שאני שואף אליו: לחבור למעצב או אמן מוכר, להיות במחיצתו, לראות איך עושה דברים, לעזור לו, לשתף איתו פעולה".
"חיפשתי את הדרך שבה הצרכן יכול לקנות לעצמו משהו ייחודי" | צילום: שרון כהנא
ועכשיו תחפור על הפרויקט:
במסגרת שיתוף פעולה של בית הספר לעיצוב במכללה למינהל ובית האופנה "קסטרו", התבקשו הסטודנטים לגשת למשימה מיוחדת: לייצר חווית ביקור אחרת בסניף הדגל של הרשת, בדיזינגוף סנטר. את הקורס הובילה המעצבת אפרת ידיד בן עזרא. שחר ארנפלד (27), סטודנט בבית הספר לעיצוב המתמחה בתקשורת חזותית במרחב, בחר לאפשר לקונים לעצב בגד בעצמם כחלק מחווית הקנייה. "חיפשתי את הדרך שבה הצרכן יכול לקנות לעצמו ברשת משהו ייחודי, שיבדיל אותו מקונים אחרים, מבחינת עיצוב ולבוש".
הרעיון היה לייצר מעין "חנות בתוך חנות" | אילוסטרציה: mako הרעיון של שחר היה לייצר מעין "חנות בתוך חנות". את הפרויקט שלו הוא מכנה "CASTRO POP UP LAB", ומדובר במעין מעבדת יצור דיגיטלית הממוקמת בתוך החנות. בעזרת אפליקציה דיגיטלית ששחר תכנן, הקונים מקבלים כלי עיצוב בעזרתם הם מעצבים דוגמה בגווני שחור, אפור או לבן, והאפליקציה שולחת את הדוגמה למכונת רקמה, שרוקמת אותה על חולצה במקום.
הקונים מעצבים באמצעות האפליקציה | אילוסטרציה: mako "הרעיון שלי היה לייצר מתחם הנמצא בתוך חלל החנות, אליו נכנסים על מנת לעשות שימוש באפליקציית העיצוב. כדי לעודד את הקונים להיכנס, הצעתי להציב מדפסות תלת ממד בחלון הראווה שמדפיסות בזמן אמת לעיני העוברים והשבים אקסוסריז מיוחדים, שימחישו להם את החוויה. מי שאמורים לתפעל את המתחם הם מוכרי החנות, מה שהופך את חווית הקנייה לאינטראקציה חברתית ולתחושה של הקונה כי הוא למעשה "שותף" ו"יצרן". ממד נוסף של החוויה מושג באמצעות שיתוף הפעילות ברשתות חברתיות, כשבסופו של דבר העיצוב של הקונה שיזכה להכי הרבה לייקים מהגולשים, ישולב בקולקציה הבאה של קסטרו", מסביר שחר את הפרויקט המיוחד, שהתבצע במסגרת קורס "סטודיו", של השנה השלישית ללימודים.
CASTRO POP UP LAB | אילוסטרציה: mako בימים אלה שחר ושאר תלמידי שנה ג' ממתינים ש"קסטרו" תבחר את הפרויקט הזוכה ואולי אף תוציא אותו לפועל. "במסגרת הלימודים קיבלתי הרבה מאד כלים גרפיים, הבנה של השפה הגרפית, של טיפוגרפיה. סקרן אותי כיצד אני יכול להשתמש בביטויים מעולם דו ממדי ולהפוך אותם לתלת ממד, לשלב אותם בחלל. הפתרון שלי היה לאפשר ללקוחות את האינטראקציה בעזרת המכשור המתקדם, לעבוד באמצעות אפליקציה, מדפסות תלת ממד, במעין "מעבדת" יצירה וייצור. אני מאד מקווה שהפרויקט שלי גם יצא לפועל", מסכם שחר.
לקביעת פגישת ייעוץ לימודים חינם היכנסו>>
בוגרי תואר בכלכלה? קבלו את המשרות הכי שוות לכלכלנים מתחילים>>