מי אני: אסתי שדה (25) שנה שלישית בבית הספר לתקשורת של המסלול האקדמי המכללה למינהל.
מקור ההשראה שלי: "כנערה הייתי בשבט גבעתיים ב'צופים'. מילאתי תפקידים שונים. תמיד היינו נוער מוביל, החלטנו בעצמנו מה אנחנו רוצים להעביר לילדים. אני חושבת ששם נולדו הרעיונות והיצירתיות שלי, זו היתה התקופה הטובה ביותר בחיים שלי".
רשת חברתית שלא אכנס אליה: "לא אכנס לטוויטר, אני לא חושבת שיש לי מה לצייץ כל כך הרבה".
כשאני בפקק בדרך למכללה אני..: "יש לי פלייליסט שקוראים לו 'בדרך למכללה', עם המון שירים שעושים מצב רוח טוב ואנרגיה. אני שמה פול ווליום ורוקדת עם עצמי."
תמיד ידעתי ש...: "שאני אביא שינוי. אם לא עולמי, לפחות בארץ".
הקבוצה עם השם הכי ביזארי שאני חברה בה ב-Whatsapp: "הקבוצות שלי הכי לא ביזאריות בעולם. אנחנו חבורה של חברים מימי השכבה בצופים ויש לנו שתי קבוצות: 'ישיבת השולחן העגול', שבה חברות רק הבנות, ו-'4 בכיכר' עם הבנים".
לאן פני מועדות: "בעתיד הקרוב אני רואה את עצמי בהודו, בעתיד הרחוק יותר פני מועדות למשרדי פרסום בישראל, כדי להביא את השינוי. וכמובן, אני רוצה גם להקים בית ומשפחה".
"עמותת 'דלת פתוחה' היא הראשונה שעלתה לי לראש" | צילום: שרון כהנאועכשיו תחפרי על הפרויקט:
"כשהתחלנו לחשוב על קמפיין תקשורתי למען עמותות - עמותת 'דלת פתוחה' היא הראשונה שעלתה לי לראש, זה היה במסגרת סדנת SPOT הנלמת בבית הספר לתקשורת של המכללה למינהל, בהובלת ד"ר דן ערב, במסגרתה סטודנטים יוצרים קמפיינים לעמותות חברתיות, שיש להן אג'נדה", מספרת שדה, "כשהייתי נערה אחת החברות הטובות שלי התנדבה ב'דלת פתוחה'. זו עמותה שמחנכת למיניות בריאה בקרב בני נוער, ותמיד חשבתי, כמתבגרת, שאני בת מזל שיש לי עם מי להתייעץ, וממי לקבל תשובות אמיתיות", מספרת אסתי. "כשבדקתי את הנושא מול הסטודנטים בסדנה, התברר לי שכל אחת חוותה פעם "סרט" על גלולה ששכחה, על מחזור שאיחר, וכל הבנים היו עסוקים בלהשוות גודל. כשהצגתי לסטודנטים בסדנה את הרעיון שלי, כולם הזדהו עם הנושא ובחרו בו".
"בדקנו בגוגל מה עולה כשמקלידים משפט כמו 'נקרע לי הקונדום', והבנו שיש בעיה תקשורתית. שמה שעולה זה מידע כתוב שלא מדבר בשפה של הנוער כיום, ושהשם של העמותה אינו מופיע בתוצאות. החלטנו שזו צריכה להיות המטרה שלנו: שהמידע של 'דלת פתוחה' יעלה ראשון בחיפושים, כדי שבני נוער ידעו ויעדיפו לפנות לעמותה, שיצרכו מידע על מין ומיניות, על דימוי גוף, ממקור מוסמך ואמין. היה לנו חשוב גם שידעו שיש עם מי לדבר - הרי, חלק מפעילויותיה של העמותה הוא מענה לטלפונים - בני נוער מתקשרים ומתנדבות עונות, ויש גם מפגשי פנים-מול-פנים, שצוות מומחי העמותה מנחה".
מה היתה תכנית הפעולה?
"בשלב הראשון, יצרנו קשר עם גוגל ישראל, כדי שיעזרו לנו לקדם את הסרטונים שהחלטנו ליצור למען העמותה, כך שכשמקלידים מילות חיפוש כמו "נקרע לי הקונדום", יעלה סרטון עם קישור לאתר עמותת "דלת פתוחה".
מה יש בסרטונים?
"יש קטעים מסדרות טלוויזיה פופולאריות כמו "איש חשוב מאד" ו"זגורי אימפריה" -שעוסקים במיניות, סקס ראשון, שיחות על פוסטינור, גודל איבר המין, גלולות וכדומה. בכל סרטון מופיע קטע מוכר מהסדרה, ולאחריו מומחה של "דלת פתוחה" מפנה להתייעצות אנונימית עם מומחי העמותה. חשוב לי לציין כי ההיתר לשימוש בקטעים, ניתן על ידי מאור זגורי היוצר של "זגורי אימפריה" ושירלי מושיוף היוצרת של "איש חשוב מאד" ובתמיכת הוט הטלוויזיה בכבלים. אני מודה להם מאד על נכונותם לשתף פעולה על מנת לסייע בתקשור של עמותת "דלת פתוחה".
מתי כל זה יקרה?
"המהלך השיווקי המלא שתכננו יעלה בקרוב ברחבי הרשת".
ובינתיים אנחנו מזמינים אתכם לצפות בסרטונים כבר עכשיו: