חברת ההיי-טק פייבר ערכה זו השנה השנייה את היריד eDOcate Yourself, אירוע פנימי ייחודי המתקיים במקביל בכל אחד ממשרדי החברה בעולם - בניו יורק, במיאמי, בסן-פרנסיסקו וגם כאן אצלנו בתל אביב. כחלק מהאירוע, מוזמנים העובדים להעביר סדנאות והרצאות לשאר העובדים בחברה על פי תחומי העניין והכישורים האישיים שלהם, בין אם הם קשורים לעולם התוכן המקצועי ובין אם ממש רחוקים מזה.
במסגרת האירוע נהנו 300 עובדיה הישראלים של החברה (מתוך 380 המועסקים ברחבי העולם) מסדנאות במגוון תכנים - החל מהכנת סבונים אורגניים, דרך אילוף כלבים ועד פיסול בבצק סוכר. "חודש לפני האירוע פרסמנו קול קורא לכל העובדים והזמנו אותם להירשם כמרצים", מספרת נטע גולדברג, אחת העובדות שהייתה מהמארגנים של האירוע, "נדהמנו מההיענות ומהרמה הגבוהה של התכנים. היה מדהים לראות איך העובדים התגייסו והשקיעו בהכנה לסדנאות שלהם".
כך למשל אחד המתכנתים בחברה, שאחרי העבודה עוזר לאשתו בעסק משפחתי של שזירת פרחים לאירועים, העביר סדנה לסידורי פרחים. מנהלת רכש שנולדה לשני הורים חירשים העבירה שיעור בשפת הסימנים ומנהלת חשבונות עם רקע קולינרי לימדה את חבריה לצוות איך לחתוך ירקות כמו שף מקצועי. לצד הסדנאות שהעבירו העובדים, הועברו גם הרצאות בנושאים חמים כמו בלוקצ'יין ומטבע דיגיטלי, דרונס, יצירתיות וחקר המוח ותולדות הראפ.
פייבר היא למעשה זירת מסחר אלקטרונית לשירותים דיגיטליים וקריאטיביים, בהם עיצוב גרפי, קופירייטינג, מוזיקה, עריכת סרטים ועוד. קהילת הפרילנסרים הגלובלית של החברה כבר ייצרה למעלה מ 40 מיליון Gigs® (שירותים) בלמעלה מ-100 קטגוריות ב-190 מדינות בעולם.
הפרויקט הינו חלק מתרבות ארגונית המעודדת יזמות פנים-ארגונית, תוך שהיא שמה דגש על המרקם האנושי המגוון שמייחד את החברה ואת קהילת משתמשיה. "חוזקה של זירת המסחר שלנו נובע מהרב גוניות שביכולתה להציע", אומר מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, "כשם שזירת המסחר של פייבר בנויה מקהילה של נותני שירותים שתורמים כל אחד את כישוריו האישיים כדי לספק פתרונות ללקוח, כך גם צוות החברה בנוי מאינדיבידואלים המביאים איתם כישורים שונים וגישות שונות לפתרון בעיות". "פייבר היא חברה מיוחדת ויצירתית ולכן חשוב לנו לאפשר לכל אחד לתת ביטוי גם לתחומי העניין הפרטיים שלו מתוך תפיסה שיצירתיות לא מתחילה ונגמרת בתחומי האחריות המקצועיים", מסכמת לימור יצחק - מנהלת תקשורת ארגונית בחברה.